Aldi notebook /service??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Aldi notebook /service??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 20:50

Heeft iemand die verstand heeft van computers hier iets over te zeggen?

http://www.aldi.nl/index_nl.htm
onder het kopje Actueel

Kun je ervan uit gaan dat je dan een volledige "voordelige" computer hebt of kun je beter bij een computerwinkel te rade gaan?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:53

et is een complete laptop, zeker, maar het zijn wel allemaal B- en C-merken. Toch iets om rekening mee te houden vind ik... De laptop zelf, en de onderdelen. Als ik heel eerlijk mag zijn heb ik er mijn twijfels over of er echt een Intel Pentium 4 processor in zit, Atlon of iets dergelijks lijkt me voor de hand liggender...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 20:55

Hoe kun je dat controleren Pentium of Athlon?
Blond

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:00

Een kennis van mij heeft er vorig jaar al 1 gekocht en is er nog heel erg blij mee.

Don't dream your life, live your dreams!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:02

voor dat geld kan je een nieuwe kopen, betere, mooiere en van een goed merk. dan heb je ook nog meer 'garantie'

ik was eerst ook op zoek naar een laptop, maar aangezien ze zo vreselijk duur waren toen, en nog volop in ontwikkeling, heb ik een gewone pc gekocht, echt super ding!
kijk eens bij mediamarkt, funprice computers of andere winkels... kan je waarschijnliojk een 'betere' vinden voor hetzelfde geld!

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 21:03

Gebruikt die kennis em voor werk of prive?

Of heeft die zoveel kennis van computers dat er zich geen problemen voordoen? Knipoog

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:03

Pervinco schreef:
et is een complete laptop, zeker, maar het zijn wel allemaal B- en C-merken. Toch iets om rekening mee te houden vind ik... De laptop zelf, en de onderdelen. Als ik heel eerlijk mag zijn heb ik er mijn twijfels over of er echt een Intel Pentium 4 processor in zit, Atlon of iets dergelijks lijkt me voor de hand liggender...



Nee alemaal A merk onderdelen! Zeer goede pc's en laptops, dit is een Pentium 4 omdat ALDI alleen Pentium verkoopt (Klasse jongens) en de lidl verkoopt AMD (Jammer )

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:04

Serendipity1 schreef:
voor dat geld kan je een nieuwe kopen, betere, mooiere en van een goed merk. dan heb je ook nog meer 'garantie'

ik was eerst ook op zoek naar een laptop, maar aangezien ze zo vreselijk duur waren toen, en nog volop in ontwikkeling, heb ik een gewone pc gekocht, echt super ding!
kijk eens bij mediamarkt, funprice computers of andere winkels... kan je waarschijnliojk een 'betere' vinden voor hetzelfde geld!


Wie zegt dat deze van de Aldi slecht zijn?
Het zijn geen bekende Nederlandse merken, maar zo compleet koop je geen 'betere'voor dat geld hoor!

Don't dream your life, live your dreams!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:07

Mwao beter denk ik ook niet hoor Haha! Denk dat die van de Aldi meesprint met de andere merken ! Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:07

mijn advies is een laptop te kopen van een A merk (dell, ibm, hp, etc). ondersteuning daarvoor is veel beter en een onsite garantie is te krijgen als iets kapot is. ik vind het ook een lelijk design.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 27-05-04 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:08

SuperPepeijn schreef:
mijn advies is een laptop te kopen van een A merk (dell, ibm, hp, etc). ondersteuning daarvoor is veel beter en een onsite garantie is te krijgen als iets kapot is.


Daar ben ik het wel mee eens...maar Medion heeft ook goede service...


Je vergeet Toshiba Tong uitsteken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:09

Sundancer"]
[quote="Pervinco schreef:
et is een complete laptop, zeker, maar het zijn wel allemaal B- en C-merken. Toch iets om rekening mee te houden vind ik... De laptop zelf, en de onderdelen. Als ik heel eerlijk mag zijn heb ik er mijn twijfels over of er echt een Intel Pentium 4 processor in zit, Atlon of iets dergelijks lijkt me voor de hand liggender...



Nee alemaal A merk onderdelen! Zeer goede pc's en laptops, dit is een Pentium 4 omdat ALDI alleen Pentium verkoopt (Klasse jongens) en de lidl verkoopt AMD (Jammer )
[/quote]


Zo A-merk vind ik het toch niet. En Aldi verkoopt zeer zeker alleen Pentium, ik zie vaker Atlon voorbij komen dan Pentium!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:10

idd toshiba is ook zeker een A merk. de prijsverschillen tussen de A en dit soort dubieuze merken zijn tegenwoordig ook niet groot meer. voor 1300 euro heb je ook een zeer complete HP laptop met breedbeeld (heb ik Knipoog ).
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 27-05-04 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:11

Waar voorbij komen?

Aldi verkoopt alleen Pentium systemen hoor

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:13

Mijn vader heeft die laptop vorig jaar bij de Aldi gekocht (vermoed dat het ongeveer dezelfde zal zijn iig, hij lijkt erop Haha!) en is er tevreden over.
Enige nadeel is dat er geen diskettedrive in zit, daar kwam hij pas na een aantal weken achter.
Maar verder, niks mis mee

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:15

cody, weet je hoe het precies in zijn werk gaat als er iets kapot is?

Amor Vincit Omnia

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:16

jongen uit mijn klas heeft de 2800 Mhz pc toen gekocht, daar was iets mee, en toen hebben ze hem omgehaald...(via de post, maar medion betaalde toen de vervoerskosten).


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:16

SuperPepeijn schreef:
cody, weet je hoe het precies in zijn werk gaat als er iets kapot is?

Ja dat weet ik...dan belt hij mij en dan moet ik het oplossen Haha!
Tot nu toe geen problemen gehad iig, en anders is bokt een goede helpdesk *LOL*

*typo*
Laatst bijgewerkt door Cody op 28-05-04 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:29

ik bedoelde hardware problemen. ik vroeg me nl. af of de aldi ook onsite garantie uitvoert.

Amor Vincit Omnia

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:56

Pervinco schreef:
et is een complete laptop, zeker, maar het zijn wel allemaal B- en C-merken. Toch iets om rekening mee te houden vind ik... De laptop zelf, en de onderdelen. Als ik heel eerlijk mag zijn heb ik er mijn twijfels over of er echt een Intel Pentium 4 processor in zit, Atlon of iets dergelijks lijkt me voor de hand liggender...



Samsung is zeker geen B merk Knipoog (Maakt alle tft schermen voor andere bedrijven) En het is zeker een Pentium...staat ook groot bovenin met een logo.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 22:05

SuperPepeijn schreef:
mijn advies is een laptop te kopen van een A merk (dell, ibm, hp, etc). ondersteuning daarvoor is veel beter en een onsite garantie is te krijgen als iets kapot is. ik vind het ook een lelijk design.


ik zit nu vanaf een Dell te bokken
maar het is idd kwa design niet de mooiste
vooral die brede balk met daarop in grote letters Medion...

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:33

Aldi heeft inderdaad Pentium processoren in de laptops zitten. Maar toch zou ik hem niet kopen. Het is en blijft Aldi, support is dus klote. Als je dan toch een laptop wil kopen leg je geld weg en koop een goed merk. Dan ben je iets meer kwijt maar je hebt wel een goede service als dat kreng de geest geeft. Dat kan je bij Aldi op je buik schrijven (helaas).

Pervinco wat is er mis met een Athlon? Voor een simpele gebruiker is dat prima hoor!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:35

Athlon is wel goed...alleen Pentium is de diesel van de 2 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:36

Sundancer schreef:
Athlon is wel goed...alleen Pentium is de diesel van de 2 Haha!


Daarom zeg ik ook voor de simpele gebruiker is het prima. Maar mijn Pentium is toch redelijk wat sneller dan een Athlon hoor Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:39

Voor de simpele gebruiker wel ja... Maar ik kan dus absoluut NIET overweg met de Aldi-pc van mijn mams, compleet met Atlon-processor... Word echt gillend gek als ik daar te lang achter zit Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, kaatje89, Koekie_186, lastig, Muiz en 193 bezoekers