Eerste privéles en nu L1-moetje...Wedstrijd gehad!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Eerste privéles en nu L1-moetje...Wedstrijd gehad!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 21:46

Vandaag was het dan eindelijk zover... ik had mijn allereerste privéles van janna. Vooral omdat ik niet echt verder kom in mijn rijden en aan de verenigingslessen niet zo gek veel heb op het moment, heb ik besloten dat ik toch maar privéles zou gaan nemen. Mijn ouders willen het niet betalen, hoeft ook niet van mij, want zij betalen Jurga en startkaart en ruitervereniging en de hele ratteplan ook al, maar ik ben zelf ook niet zo rijk helaas. Ik heb dus nooit privéles genomen, ondanks dat ik het zo hard nodig heb, omdat ik er gewoon geen geld voor heb. Nu ik steeds vastzat met Jurga en omdat ik gewoon heel graag verder wil komen dan L1 startgerechtigd, heb ik toch maar besloten iemands hulp in te roepen om mij te gaan drillen. Haha! Dat werd dus janna. Zij wilde het gelukkig meteen doen, heel erg fijn, thnx!!! Lovers ya! Ik ga niet elke week lessen, maar eens per maand moet ik kunnen trekken. Bovendien ben ik zelf ook heel druk, dus dat komt me lekker uit. Als ik eens wat vaker hulp nodig heb, of ik zit vast, kan ik zo vaker les nemen, net wat ik zelf wil.... Erg handig dus en ik ben er erg blij mee, want nu gaat het goedkomen, ik voel het aan mijn water!!! Knipoog

Maar goed, vandaag eerste keer. Jurga had de afgelopen weken al heel goed voor me gesjouwd, ik hoopte dus al dat ze het nog een keer zou doen. Had er een zwaar hoofd in haha, vaak gaat het met zoiets net mis. Maar ze was er helemaal, mijn meisje. Ik dus al wat losgestapt en toen kwam janna er al aan. Eerst effe wat bijgeluld haha en toen maar begonnen. We hebben vooral veel overgangen gereden. Jurga moet veel en veel meer reactie op mijn been gaan geven, maar ja dat wist ik zelf ook al wel. *grinnik* Dus daar hebben we aan gewerkt, voorla de overgangen draf-stap moeten veel beter worden met mijn dribbelpasjes favoriet Jurga. Dus dat is iets waar ik heel hard aan ga werken. Jurga liep eigenlijk de hele les heel netjes nageeflijk, vooral hoog nageeflijk, normaal rijd ik haar te diep. En nu kreeg ik haar wel omhoog in haar hals. Ik had het weleens willen zien, volgens mij liep ze mooi zo. JANNA???? Knipoog Ik vind Jurga haar voorhand heel mooi, de midden -en achterhand zijn minder helaas *mijn mening*. Vooral als ze nageeflijk loopt Kwijl Kwijl Kwijl . Maar goed, ze liep naar mijn gevoel best lekker, ze ging ook wat meer reactie geven op mijn been en de overgangen gingen al een stukje beter omdat ik het al iets doorkreeg. Maar ja, toen kwam roffel de roffel de galop. Dat is dus iets wat absoluut grote ramp is bij mij en Jurga. Dat is het grote punt waar ik van baal. Ze sjeest altijd de hele bak door en het is echt geen porum. Helemaal scheef!!!! Ik schaam me altijd rot!!! Maar nu heeft janna me geholpen en Jurga die liep!!!!! Lachen Party!! Lachen Party!! heel erg stoer, zo heeft ze nog nooit gelopen. Ik kreeg haar met janna's hulp recht, omhoog gesprongen en RUSTIG in galop!!! Echt super voelde dat, maar zij EN IK vonden het zo moeilijk!!! Maar ik was echt heel tevreden over het gevoel dat ik kreeg, wereld van verschil. Ze galoppeerde zo super!!!! Cool En dat met haar dikke buik!!!! Lovers Nog tien weken ongeveer!!!! Ik mag weleens namen gaan verzinnen haha. Voor een zwarte weet ik het al, maar goed... }> Zal wel geen zwarte worden. Haha!
Maar okee, ik was erg tevreden na afloop van mijn les en ik kan weer ff iets verder nu. Woensdag heb ik mijn laatste wedstrijd in de B. Hopen dat ik mijn laatste winstpunt kan halen. Ik wil gewoon graag een goed gevoel overhouden aan mijn laatste keer B, vandaar dat ik nog een keer start van de week, was het eerst niet van plan. Sorrie Merilyn!!! Knipoog
Janna erg bedankt voor de les, je hoort wel wanneer ik weer wil.... *LOL* Ik ga nu ff verder dromen over hoe goed het ging... ben nog steeds in een roesje... Dromen Dromen Dromen Ik ga iig weer ff goed oefenen.... in mei L1!!!! Haha!

WEDSTRIJDVERSLAG: Vandaag dus mijn laatste wedstrijd in de B-dressuur gestart. En mijn missie is volbracht: ik heb nu vijftien winstpunten!!! Ik heb heerlijk gereden... (vorige keer was voor mijn gevoel geen goede laatste keer B, vandaar dat ik vandaag ook nog heb gestart...) , erg gelachen, de jury omgetoverd met mijn oogverblindende grijns en Jurres nog ff flink platgeknuffeld.
Ik mocht gelukkig op mijn stageadres een uur eerder weg Party!! , maar het was nog haasten. Snel wat gegeten, mijn vader achter de compu vandaan gesleurd nadat ik had omgekleed en toen snel op de manege het startgeld betalen en naar Jurga. ik had gister al gewassen en gevlochten (voelde me een rasechte dierenbeul met dat koude water...) en ze stond er nog redelijk goed bij. Ik dus snel opgezadeld en erop gestegen. Natuurlijk meende merrie weer te moeten kloten onderweg en kon ik er weer af springen (zwarte veeg op mijn broek, as always...) om haar verder naar de Nieuwe Heuvel te sleuren... }>
Ik had jammer genoeg erg weinig tijd om los te rijden. Op zich liep ze lekker, ze was alleen veel te fanatiek. En ze ziet er zo mooi uit.... Mooi weer kort in het haar en een glans!!!! En d'r dikke buik hihi. Haha! LIEEEFFF. Nou ja, toen eerste proef starten. Ging voor mij gevoel wel redelijk, kon beter, maar ik had er zelf een goed gevoel over. Hing er wat mij betreft om of het een winsptpunt zou zijn, strenge jury namelijk. Toen tweede proef. Ik was in een rubriek met twee deelnemers, dus kon tussendoor niet meer effe verder loswerken. Boos!
Toen weer de bak in. En jawel hoor, merrie had weer kuren. Ze was zo dwars als een *** en ging lekker lopen staken haha. Ik lag echt ondertussen in een stuip van het lachen, met een big smile op mijn gezicht. De jury moest spontaan lachen omdat ik steeds zo dubbel lag. *LOL* *LOL* *LOL* Echt lachen was dat. Echt met de middendraf....ze voelde mijn been en wammmes, kont ertegenin, oren in d'r nek e.d. Echt mijn schat haha. Galop ging heel onbenullig, ik kon er nog wel wat aan corrigeren steeds, maar het was zo lachwekkend hoe ik voelde wat ze van plan was, dat ik er niet meer veel van kon bakken. Lachen Die muts is af en toe echt zo dom. Ik ging echt de bak weer uit met het gevoel van 'oei oei oei, wat zullen dit voor een punten worden????' maar omdat ik toch lol had, was ik deze keer niet kwaad op haar. Party!!
Snel Jurga op stal gezet en weer terug voor de punten. Bleek dus voor de eerste proef 149 te zijn en voor de tweede 'Jurga-toont-u-nu-haar-stakerskwaliteiten' proef 157 en dus een winstpunt!!!! Daar valt je mond toch ook van open zeg!!!! Bloos Bloos Bloos
Maar ach, ik ben er allang blij mee. Trots op mijn SuperJurga natuurlijk!!! Cool Nu dan op naar de L1, mag weleens heel hard gaan oefenen. Pling
Op stal weer heb ik haar uitgevlochten en hebben we nog wat uitgemest. Yippee, het idee dat dat hele spul nu van ons is...het dringt nog niet echt door, komt nog wel... Dromen *droom*
Mijn moeder ging Jurga's veulen wakker maken haha, heb zo gelachen. Wij willen erg graag het veulen zien bewegen, maar zien het niet en voelen ook niks. Dus ging mijn moeder echt JOEHOE en BOE!!! tegen de buik lopen schreeuwen haha en aan de buik schudden. Ze heeft echt heel lang met haar handen lopen voelen onder de deken, maar niks gevoeld. Moet nu toch allang kunnen zou ik zeggen, nog een week of tien... Knipoog En ik maar lachen om Jurga...die stond er echt heel nors bij te kijken alsof ze zeggen wou: ik ga toch ook niet zo raar staan doen onder jouw trui???? Verward Mensen, het zou VERBODEN moeten worden. Haha! Haha! Haha!
Maar goed, mijn dag is weer geslaagd. Op naar de L1, maar eerst: SuperVeulen eruit!!!! Party!! Lachen Party!! Lachen
Laatst bijgewerkt door Jurga op 23-01-02 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:29

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 23:54

Jammer dat je wedstrijd minder ging! Maar idd, Jurga KAN het wel...nu ik nog.... Ik ga hard oefenen, dus kom idd maar checken de volgende keer... Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 11:42

Yeah you go Jurga!
Echt fijn dat het zo goed ging...
Privelessen zou ik ook dolgraag willen, en ik ga dus ook iemand vragen, maar eerst moet het weer wat beter zijn... het is op het moment in de rijbak echt blubber all over the place haha.
Gelukkig is er nog een redelijk goeie longeerbak, helemaal achter de langwerpige wei, eindje stappen maar het is het waard.
Heel veel succes met de privelessen!
En Janna: laat wel wat van haar heel grijnz.... *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 11:45

Dank je wel Dorine!!! Ze zal me heus wel heel laten hoor!!! Grinnik. Ik kan wel iets hebben en ik wil nou eenmaal eindelijk eens leren rijden. Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 00:05

Nu dus bovenin aangevuld met mijn wedstrijdverslag..... Haha! Ik haal hem zo maar ff naar boven...vergat ff dat het niet automatisch gaat als je het wijzigt... Haha! Have fun, beetje kort voor mijn doen, maar wel goed nieuws haha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 00:22

Sjee wat een verhaal. Maar je blijft lezen want je schrijft zo grappig *LOL*
Fijn dat rijden beter gaat (behalve op wedstrijd dan Schijnheilig wat een idioot zeg hihi en dan scoor je ook nog altijd punten waarvan je mond openzakt, had ik vroeger ook weleens) en nu op naar de L!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 00:33

Ja, die punten zijn echt dat je zegt van '?????? UT ZAL WEL.'
Maar dank je wel voor je complimentje... Bloos *bloos* en dit is nog wel een kort verhaaltje haha. Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 00:39

Goed zo!!! Ben trots op jullie saampjes!!!! Haha!

Nu zo doorgaan hoor, zeker met de hulp van Janna gaat het helemaal goed komen Vingers aflikken

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 00:52

Nou janna ze heeft nog veels te veel babbels dus je mag haar de volgende keer wel wat harder aanpakken Knipoog . Oke oke ze heeft een excuses er zit een gek veulen in die buik.

Toppie jurga vooral doorgaan en ik hoop dat je steeds meer kan gaan lessen want dan gaat het allemaal veeeeeeel sneller en beter Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:55

haha gefeliciteerd dan maar Lachen
maf paardenbeest!dus je start in mei weer? ga je dan ook een keertje naar kootwijk aaaaaaaah please????
spannend he het superveulen.. duurt echt niet lang nu!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:14

Gefeliciteerd joh!
had je nog gewonnen Haha! Pling ???
Geef jurga maar een knuffel van me Lovers
(ff off-topic, ik ben WEER vergeten langs te komen.... nouja, ik kijk wel een keer..)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 23:08

Dank jullie wel allemaal!!! Het gaat idd erg goedkomen nu....ik voel het aan mijn water haha en dat Jurga op het moment lekker loopt, komt gewoon door die Paddox in haar buik!!!! Knipoog Ik heb nu al weer zin in mijn volgende les van janna haha. Ik wil verder komen dan L1 startgerechtigd idd. En ja Kim, eind mei ga ik L1 starten. Ik denk niet dat ik een keer in Kootwijk start aangezien het op zondag is, maar ik ga wel vaak met mijn vriendin mee als ze daar rijdt en ik vermoed dat dat eind van de zomer wel weer gaat gebeuren. Haha! Ik zie wel ff, ik ga het iig een keer proberen. Haha! Enneuh Bettine..ik was tweede haha, wel van de twee. Dat andere paard was mooier haha (goeie smoes toch??? Knipoog )

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:14

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Eerste privéles en nu L1-moetje...Wedstrijd gehad!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:21

Jurga schreef:
Bleek dus voor de eerste proef 149 te zijn en voor de tweede 'Jurga-toont-u-nu-haar-stakerskwaliteiten' proef 157 en dus een winstpunt!!!! Daar valt je mond toch ook van open zeg!!!! Bloos Bloos Bloos
Maar ach, ik ben er allang blij mee. Trots op mijn SuperJurga natuurlijk!!! Cool

Je hebt in ieder geval je winstpunt. Gefeliciteerd! En zolang jezelf tevreden bent is het toch goed!
Goed hoor!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 23:35

Ach ja, zoals Steef al opmerkte....ik had er al geen vertrouwen in dat ik punten zou halen in de B, maar heb de L1 nu toch mooi gered Haha! , wat ben ik toch geweldig...(lees: wat heb ik toch een mazzel met zo'n paard)
En ja, we gaan lekker oefenen janna... Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mer1980

Berichten: 18821
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 17:51

Hartstikke leuk voor je en gefeliciteerd met je winstpunt. Ik ben blij dat je nu les hebt van janna zij kan je echt verder helpen en je hebt het nodig.

Van mij mag je wel L1 starten hoor maar het leek mij fijner om na de dracht van Jur even rustig te beginnen met een B proef en daarna lekker L starten. Maar ok we zijn niet allemaal hetzelfde. Veel succes in het L1 en ik kom gauw weer eens langs. Cool

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:21

heyy tof voor je gefeliciteerd,

wist niet dat ze drachtig was grinnik *LOL* *LOL* maar wel tof hoor Lachen

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 22:12

Hai Merilyn!
Nee hoor, ik weet wel wat je bedoelde.... Haha!
En Wjerdo: dank je wel. Ja, mijn merrie is nu al aardig lang drachtig hihi, niet goed opgelet! Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:39

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 23:52

Enige minpuntje is dat je zo'n enorme waardeloze leerlinge hebt..... Boos!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:46

uhm zie ik wat zei jurga wat ??? dacht het niet Knipoog
Jur niemand is waardeloos, jij kunt rijden je hebt al 15 Wp dus waardeloos BEN JE ECHT NIET,
bovendien ik zie me zelf niet echt zo snel een wp bij elkaar rijden, dus ik ben dan altijd waardelozer dan jij Tong uitsteken

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:59

Hee Jur die winstpunten moet ik ook altijd nog waarmaken hoor!
L-startgerechtigd is bij mij gewoon een tienjaren-plan... *LOL*
We beginnen rustig an, eerst maar eens les nemen hihi.
Voordat ik fanatiek mag lessen, dat is pas eind maart dusseh we kunnen nog wel ff.
Ik zit me nu al te verheugen op veulen-foto's en...
moeder-foto's van Jurretje!
Wat zal ze vol trots staan te stralen! Lovers

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:03

Nou meis gefeliciteerd hoor!!! Gaaf hoor dat ze zo liep!! Heb je nog iets van foto's? (Ikwil wel bewijs zxien Haha! Knipoog , jen kent me hé...) Nou ik mei ben ik er bij hoor!!!! Haha!

Super hoor...... en succes met lessen!

....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 20:26

Hmmm ja ik heb nou eenmaal erg weinig vertrouwen in mijn rijkunsten en ik wil het ZOOOO graag leren.. Zucht...Ook ik heb een tien-jaren-plan nodig Dorine!! Maar met jou komt het helemaal goed hoor, trust me, je hebt een leuk paardje!!! Net als ik, wat is mijn SUPERJURGA toch geweldig! Lovers Als ik haar niet had, was ik nergens.
Dorine, je komt toch wel op kraamvisite om mijn wijffie in het eggie te bewonderen??? Je gaat het toch niet echt alleen houden bij foto's???? Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, bonnielau, Cjuan, DeGelukkige4, hakkipilke87, jitskenienke, Kirrietje, larissa96, MightyMike, Mutti, myk_en_shant, Pikeur, Riviera87, Sintara, Yentaah en 91 bezoekers