ik kan mijn benen niet goed stil houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
111angelina
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: uithuizen

ik kan mijn benen niet goed stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 15:40



Help! tijdens het rijden kan ik mijn benen niet stil houden! ze flapperen en komen los met lichtrijden. Ook beweegt mijn knie in het zadel op en neer. ik kan ook mijn hak niet goed uitdrukken (mijn enkel scharniert niet goed!!) en ik kan niet goed het ritme van mijn paard volgen. Kortom ik zit beroerd!! WIL IEMAND MIJ A.U.B HELPEN???!


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:52

Let op je hele houding, laat je been een beetje "hangen", dus echt goed lang houden. Let niet alleen op je been, maar ook op de rest, op je rug, armen, handen etc.
Probeer goed te ontspannen, vooral niet met je benen gaan knijpen om ze stil te houden, daar ga je alleen maar van stuiteren.

Je moet gewoon rustig zitten, ontspannen, met je paard mee gaan, eerst bij het lichtrijden, daarna kan je het oefenen bij het doorzitten.
Druk je hak uit, teen niet naar buiten laten steken, en netjes naar beneden laten, niet gaan knijpen etc.

Sorry, beetje onduidelijk, maar toch succes

-

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:34

ik had het ook heel erg. heb nu andere beugels, met breder ondervlak, en nu gaat het veel beter.. wat ook help om ontspanner te zitten, is muntgeld in je zak te doen, dan hoor je het ritme, en ga je het ritme vanzelf overnemen... succes!!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:28

misschien ligt het ook wel aan je zadel.
sommige zadel slinger ik heel erg in en andere zadels zit ik helemaal in vastgeplakt

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:31

les nemen wil ook nog wel eens helpen, dan vertelt iemand die er verstand van heeft wat je moet doen om jehouding te verbeteren en als het aan je zadel ligt, kan die persoon dat ook zien en je erop wijzen

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:04

Misschien moet je es zonder zadel proberen te rijden. Dan leer je wel je benen lang houden. Want als je dan niet doet...Dan leg je der binnen 5 tellen af....denk ik! Haha!
En misschien moet jeje beugels een tikje langer doen..

* Little Joy * : Ik mis je kleine meid :+:
* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:27

weet je probeer eens dit :maak je beugels met riempjes of touwtjes vast aan de singel zo gaan ook meteen je tenen beter staan en beweeg je minder ...doet dit 2 weken en je zit perfect.

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:43

Lessen wil nog wel helpen. Wat verder kan als je leren laarzen hebt is je benen vastplakken aan het zadel. Kan je ze niet bewegen. Het is ook verder niet schadelijk voor je zadel

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:52

kan je beter met touwtjes werken

inkiepinkie

Berichten: 355
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:07

ga recht op zitten en let goed op je houding.... veel doorzitten wil ook wel eens helpen!! suc6 der mee!!

Lichte Tour + 5 *verkocht*
Z dressuur merrie Andretti x Nairobi *verkocht*

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:28

Ik kan me niet voorstellen dat het veilig is om je benen vast te plakken/gespen aan het zadel!!!! Scheve mond
Volgens mij kan je beter les nemen of veel zonder zadel of zonder beugels gaan rijden!!!

inkiepinkie

Berichten: 355
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:42

neej klopt lijkt mij ook geen goed idd... maar je moet het zelf aanvoelen als jij denkt dat het kan met je paard/pony tja,, this misgien proberen waar?!?! suc6

Lichte Tour + 5 *verkocht*
Z dressuur merrie Andretti x Nairobi *verkocht*

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:44

ik heb t ook wel eens dat ik me voeten niet goed stil hou :S

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:46

Bind jezelf of je onderdelen alsjeblieft niet vast. Da's echt levensgevaarlijk.

Het verhaal klinkt mij een beetje als te lange beugels.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


inkiepinkie

Berichten: 355
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:21

ja het is ook moeilijk om je zo te helpen omdat wij nie weten hoe en waar je pcies last van heb ja je benen bewegen maar dat is niet genoeg ... ik zou zeggen vraag eens aan je instructrice ........!?!?

Lichte Tour + 5 *verkocht*
Z dressuur merrie Andretti x Nairobi *verkocht*

111angelina
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: uithuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 20:51

bedankt voor jullie reacties!! ik ben nu aan het trainen zonder beugels en zonder teugels. en ik moet zeggen............volgens mij heb ik de vibe bijna.............in iedergeval mijn benen zijn veel stiller en ik heb ook al bijna het ritme tepakken!! thanks!!!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:58

Citaat:
ik ben nu aan het trainen zonder beugels en zonder teugels


ik mag hopen dat iemand dat paard dan longeert?

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:10

nou het is niet gevaarlijk hoor om je beugels aan de singel vast te maken zolang je niet met je hele voet in de beugel gaat zitten
maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:22

na een paardrijpauze had ik hier ook last van.

Ging toen zoveel mogelijk zelf erop letten. Dan maar beetje minder nageeflijk, eerst de eigen basis goed! Dan komt de rest later wel weer Lachen
Het ging vooruit Lachen

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:26

wel uitkijken dat je als je zonder beugels gaat rijden, dat je dan jezelf niet vast gaat knijpen, als gevolg druk je jezelf dan uit het zadel omhoog...dat is ook weer niet goed..

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:53

veel zonder zadel rijden, en het liefst ook zonder teugels, om te voorkomen dat je je evenwicht op je teugels gaat zoeken. Eventueel, als je niet zonder teugels wil rijden, kun je vragen of iemand je paard longeert.
Als je zonder zadel rijdt, moet je goed opletten dat je alleen je bovenbenen aan je paard houdt, en je recht vooruit kijkt. Hou je namelijk ook je onderbenen aan je paard (als om niet van je paard te vallen) klem je jezelf los van je paard en daardoor ga je stuiteren. om dat te vorkomen ga je naar voren zitten, en klem je je nog meer aan, waardoor je paard harder gaat lopen en minder ontspannen, en jij nóg verder naar voren valt, enz enz.
Ook als je naar voren gaat kijken, val je zelf naar voren. En dus gaat je paard weer harder en minder ontspannen lopen, waardoor je niet goed kan blijven zitten.
Succes!

"The more I came to know the people... The more I love my horse"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers