B-Calm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

B-Calm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 10:28

Heeft iemand dit misschien wel eens aan zijn paard gegeven?

Ik wil het op wedstrijd gaan geven dit weekend maar ik vraag me af hoe lang het werkt en hoe ver van te voren je het moet geven thuis of pas op wedstrijd?
En uiteraard of jullie paarden er goed op reageerde?

Hoor het graag.. Greetz Knipoog

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:29

Een vriendin van mij heeft het bij haar paard gegeven maar merkte nauwelijks verschil. Is jouw paard alleen op wedstrijd druk of thuis ook? Misschien helpt het anders als je zelf iets neemt? Bijv. valeriaan. Kan zijn dat je toch wat gespannen bent en dat je paard het voelt, ook al denk je dat je zelf niet zo zenuwachtig bent. Rescue remedy schijnt soms ook wel te helpen (bij mens en paard). Hier zijn topics over geweest.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 11:42

Nou mijn paard is alleen op vreemd terrein druk dus het is gewoon een stress situatie waar ze niet goed mee om kan gaan. Daarbij komt inderdaad dat als ik ook zenuwachtig ben dat zij dat natuurlijk overneemt dus voor mezelf heb ik ook iets...

strandloper

Berichten: 39
Geregistreerd: 28-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:17

Ik gebruik B-calm en ben er zelf tevreden over, Ik gebruik het alleen op wedstrijddagen en ik geef het ongeveer een uur voor het losrijden.

Bij mijn paard werkt het goed OK dan!
Maar bij het paard van mijn vriendin werkt het eigenlijk niet. Tenminste we kunnen er niks van merken.

Het is dus gewoon een kwestie van uitproberen, en kijken hoe jouw paard erop reageert.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:34

Stuur eens een PB'tje naar chantal_cs, zij heeft B-Calm volgens mij voor de (drukke) pony van haar zusje gebruikt.