kweet et nie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floor4
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-05-04

kweet et nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 17:06

hoi ik rij al bijna 3 jaar op een fjord en nu weet ik nog niet precies hoeveel x ik per week op een fjord van rond de 20 moet rijden Bloos!als jullie da weten wil ik jullie om jullie mening geven!!
alvast bedank!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:09

Hoi Floor4,
Een gezonde Fjord van 20 kan gerust elke dag een uurtje lopen hoor. Juist goed om in beweging te blijven. Je zult alleen merken dat je wat langer in- en uit moet stappen om stijfheid te voorkomen.

Of ben je meer op zoek naar een minimum om te rijden? Als het paard elke dag wel lekker z'n stal uitkomt, is die er niet.

floor4
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 17:11

heel erg bedankt.jah idd je merkt het wel dat het langer word met uitstappen enzo daarom stelde ik deze vraag ook snappie?haha nou nog heel erg bedankt!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:18

Dat is per pony/paard verschillend. Er zijn ook 10 jarigen die na ¾ uur al neer ploffen of 30 jarigen die nog makkelijk buitenritten van 2½ uur maken.
Dat merk je zelf het beste.

floor4
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 17:18

oke bedank xxx jes floor4

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:20

Het hangt ook heel fel van paard tot paard af, oa hoe hij in zijn leven bereden is geweest etc... Mijn paard is 18 en rijdt nog ongeveer op hetzelfde niveau als een 10-jarig dressuurpaard, en dat gaat heel goed. ik ken paarden van in de 20 die nog wedstrijden rijden. Je zult idd zelf wel merken wanneer de fjord het er wat moeilijker mee heeft en dan kan je een beetje afbouwen en wat minder intensief gaan rijden. Maar voor een gezond oud paard is het het beste dat hij zolang mogelijk (rustig) wordt bereden(natuurlijk niet meer als hij er moeite mee heeft), een ouder paard dat nog regelmatig word bereden zal minder snel stijf worden dan een ouder paard waar niks of weinig mee gedaan wordt Knipoog