wie zijn pony durft dit ook niet??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

wie zijn pony durft dit ook niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 16:36

mijn pony durt niet over bruggetjes heen!

ik heb het eerst geprobeert om er lopen er over heen te gaan (toen ik er naast liep) maar dat wou ze niet.
en toen heb ik het nog een keer geprobeert toen ik er opzat maar toen wou ze weer niet! Scheve mond
durft ze er echt niet over heen of is het iets anders:?


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:37

Misschien kan je samen met iemand gaan rijden wiens pony er wel overheen durft. Dan kan je pony daar een voorbeeld aan nemen.


xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 16:42

ja misschien wel. misschien heeft ze bij haar vorige eigenaar nog nooit over bruggetjes gelopen? of misschien is er een keer wat bij of op een bruggetje gebeurd. hmms ik weet het echt niet! ik zal het eens aan de vorige eigenaar vragen..

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:44

Ligt er maar net aan wat voor bruggetje het is, maar 9,5 van de 10 keer krijg ik em er ook niet overheen. Zal wel instinct zijn.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:45

Ik heb een paard dat fan is van bruggetjes, vooral van die platte houten, gaat ze keihard op stampen Tong uitsteken
Het beste kan je denk ik met een paard samen rijden die er niet eens naar kijkt en gewoon doorloopt, dat ze ontdekken dat het helemaal niet eng is. En zelfs als ze het wel eng vinden gaan ze vaak toch, kudde instinkt Knipoog

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:17

Die van mij gaat overal over, langs of wat dan ook. Haha, makkelijk paard. Als je zelf maar relaxed bent, geef haar meer ruimte om over het bruggetje te gaan en ga niet opeens gespannen zitten plukken in de mond ofzo, dat helpt niks. Als je zelf ontspannen bent, weet je paard dat er niks aan de hand is. Je moet het ook niet gaan 'verwachten' dat ze het eng vind ofzo, want dan weet ze dat er iets is om bang voor de zijn Haha!

'The readiness is all'

Maayke
Berichten: 846
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:20

xSemmiex schreef:
mijn pony durt niet over bruggetjes heen!

ik heb het eerst geprobeert om er lopen er over heen te gaan (toen ik er naast liep) maar dat wou ze niet.
en toen heb ik het nog een keer geprobeert toen ik er opzat maar toen wou ze weer niet! Scheve mond
durft ze er echt niet over heen of is het iets anders:?


heey ik heb gehad dat hij niet door een hoek wauw omdat hij bang was door rustig te blijven praten met hem komt het hoop ik goed en neem een keer een pony mee die het wel durft want ponys hebben meer vertrouwen in hun soortgenoot dan in de mens Schijnheilig

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:20

EvaloveSandy schreef:
Misschien kan je samen met iemand gaan rijden wiens pony er wel overheen durft. Dan kan je pony daar een voorbeeld aan nemen.


ja maar niet iedere pony wil er dan over heen
ik had dit ook met me verzorg pony en ik deed dit en toen ging er iemand voor me en toen ging ik er achter aan en toen liep hij net een klein stukje op dat bruggetje en toen stopte hij en rende hij weg..dus je moet oppassen hoor Scheve mond

                                Did you ever believe?
                                Were you ever a dreamer?
                                Ever imagine heart open and free?
                                Did you ever deny?
                                Were you ever a traitor?
                                Ever in love with your blood lust and need?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:24

Mijn vriendin haar paard heeft ook een angst voor bruggetjes. Ze is een paar keer achter mijn pony aangehobbelt en nu durft haar pony al alleen over kleine bruggetjes, als gaat ze niet harder als in stap. Maar er zit vooruitgang in Lachen

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 17:30

ik denk dat ik het ook maar ga proberen met een pony voor me hopen dat ze het dan wel doet. het hoeft niet perse ofzo maar zou wel leuk zijn hebhaar vorige eigenaar een mailtje gestuurd om te vragen of ze bij haar ook niet over bruggetjes heen durfde.

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:44

Ja idd, laat een pony die het wel durft ervoor lopen!
Veel succes Lachen

    If you can dream it, you can do it ...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:03

Haaaa die van mij eerst ook niet!
Maar toen heb ik het langzaamaan stapje voor stapje verder gedaan en nu loopt die van mij zonder moeite over bruggetjes heen Lachen

Live,LOve,'ndLaugh

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:15

Mijn paardje vind bruggetjes ook niet zo leuk, maar op een viaduct staat ie echt doodsangsten uit. Ik moet zeggen, ik toen ook. Scheve mond (een smal fietspaadje, links de vangrail en rechts een minihekje met daaronder de autobaan... Nagelbijten / Gniffelen Afstappen ging niet meer want dan begon die te steigeren..
Ontzettend stom maar ik dacht er toen helemaal niet bij na dat het wel eens eng zo kunnen zijn (voor [**], maar ook voor mij Haha! ).. Scheve mond

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:23

Mijn paard is een keer door een bruggetje gezakt Scheve mond Maar hij loopt er nu zonder problemen overheen.. Hij heeft een tijdje moeilijk gedaan maar door even door te zetten doet hij het nu zonder problemen..
Ik ben er naast gaan lopen en hem meegenomen, dat deed hij wel. Toen iedere keer proberen om het gewoon te rijden en na een poosje deed hij het zonder problemen Haha!
Gewoon doorzetten dus Lachen Het kan lang duren en het kan kort duren maar op een gegeven moment doen ze het allemaal Lachen

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:40

jah ik zou ook een ander paard meenemen... ken ook een paard die het dus ook niet doet, ook niet door een tunneltje omdat hij zn eigen voestappen hoort galmen.... en bruggetje denk toch omdat ie vind dat ie er zwak op staat of iets, in ieder geval veel succes!!

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:04

Die van mij durft over sommige niet. Het ligt eraan hoe ze eruitzien. De ene keer moet ik afstappen en ervoorlopen, anders gaat ze niet. Maar de andere keer doe ik de teugels wat losser en gaat ze er zelf heel voorzichtig en dapper erover heen.

Stal De Flint - Fochteloo- Friesland- Paard met trauma of stress? Wij bieden ESDR-therapie http://www.esdrtherapy.com

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

bruggetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:06

heej, ik heb een ezel ingereden en ze durfde ook niet over bruggen, maar als ik de weg op wou moesten we wel er was geen andere weg.Ik heb daar met een hele koppige ezel gestaan, met snoepjes/biks/appels en weet ik veel van alles gestaan, ik ben er bij gaan zitten. En na 3 harde dagen werk is ze stapje voor stapje erovergegaan, daarna nog wel erg schrikachtig, maar ze deed het.Nou als het mij met een koppige ezel lukt moet dit met een paardje ook lukken, als is het nog wel wat anders maarja, heej succes laat ons weten hoe het gelukt is *LOL*

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 19:10

ik laat het jullie zeker weten of het is gelukt en ik ga het zeker ook proberen. ik vraag wel een keer of iemand van stal misschien die zijn/haar paard het wel durft mee wil gaan! Knipoog hoop dat het lukt Haha!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:19

de eerste brug was met de paasrit van de club, dus we reden achter de andere aan. nu doet ze het alleen, bruggen, viaducten, maakt niet uit.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:49

Mijn pony heeft er ook last van en als ik samen met een ander paard rijd dan lijkt het net of het aanstekelijk is want dat andere paard is anders nergens bang voor en dan wel hoor en hoe! Verward Echt raar maar meestal helpt er naast lopen wel bij mij en anders belonen..

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 19:55

ja ik ga het igg gewoon proberen (belonen en vragen of er iemand mee wil met zijn/ haar paard) Knipoog maar die bruggetjes bij ons zijn niet zo erg sterk dus daar ga ik liever niet over heen..

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:44

veel suc-6 ermee, er zijn zeer goede tips binnen gekomen van de bokkers, dus dat gaat zeker lukken Lachen

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:25

Sjonniej schreef:
Mijn vriendin haar paard heeft ook een angst voor bruggetjes. Ze is een paar keer achter mijn pony aangehobbelt en nu durft haar pony al alleen over kleine bruggetjes, als gaat ze niet harder als in stap. Maar er zit vooruitgang in Lachen


Sorry maar je gaat toch ook niet in draf over een bruggetje?! Verward

FAiRY_LOvE
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:38

mijn pony durft de ene keer wel en de andere keer weer niet over bruggetjes heen. over houten durft ze nooit!
en over stenen maar af en toe....

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:38

Mijn vorige pony durfde dit dus echt niet!
We hebben alles geprobeerd maar hij deed het niet!
Op een gegeven moment was ik met een meisje op buitenrit en we konden kiezen: de brug op omrijden Naja het werd dus de brug.
Mijn pony plakte ik heel dicht tegen mn voorganger aan en toen aangepakt.... dit werkte eigenlijk wel en hij ging er over heen *LOL* En toen hij er over heen was heel goed beloond natuurlijk *LOL* Maar hij vond het zo eng dat ie daarna gewoon helemaal aan t shaken was Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dolor, Lanoca, Miiej, pillow, sterregoud, tienus63 en 102 bezoekers