onder het mes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

onder het mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 09:21

Hallo bokkers,

Zoals jullie weten modder ik al een tijdje aan. Mijn weerstand is niet best, waardoor ik meerdere keren al ziek ben geweest.

Nu vandaag was het weer zover dat ik me bij de dokter meldde. Mijn keel doet weer pijn. Hij nam een kijkje in mijn keel en meende toen dat hij amandelen nog nooit zo dik had gezien...

SLIK...

De verwijsbrief voor de KNO kan ik na de pinksteren ophalen. Daarin zal mijn huisarts de KNO het dringende advies geven mijn amandelen te verwijderen.

Wanneer ik een afspraak heb gemaakt krijg ik te horen wanneer ik opgenomen word ik het ziekenhuis.

Ik zie er wel tegenop, omdat je op oudere leeftijd er echt ziek van kan worden...

Liefs...


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:24

Van mijn amandelen zeggen ze ook al van kleins af aan dat ze eruit moeten omdat ze zo groot zijn. Paar jaar geleden was ik ook weer bij een kno arts en die begon er ook weer over dat de ene amandel wel 3x zo groot was dan de andere en dat het misschien beter was om ze eruit te laten halen. Hij kon echter niet met zekerheid zeggen of de problemen waarvoor ik toen bij hem was opgelost zouden zijn met het verwijderen van de amandelen. Dus heb ik ervoor gekozen om het niet te doen. Het is idd op oudere leeftijd best een ingreep. Niet levensbedreigend natuurlijk, maar je kunt er behoorlijk ziek van worden.
Toch sprak ik laatst een ouder iemand (schat in de 50) die ze ook heeft laten verwijderen. Hij was een week heel erg ziek geweest maar uiteindelijk was hij toch heel blij dat hij het had laten doen.

Succes ermee!

BloemBloem

Berichten: 16554
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:24

Mijn neusamandelen en keelamandelen zijn eruit gehaald
toen ik een jaar of 6 was. Je hebt wel gelijk hoe ouder je bent
des te meer last je krijgt. Het enige leuke was toen, dat we allemaal na de "operatie" heel veel ijsjes mochten eten Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:25

Sterkte ermee.

Ik was volgens mij 4 jaar, sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.
Herinner me nog dat ik zoveel van die lekker ijsjes mocht eten Haha!

Heb ff in je profiel gekeken, zie dat je 19 bent. Denk dat het opzich mee zou (moeten) vallen Tong uitsteken

Sterkte iig!


[edit] Verdorie, Flower was me net voor Knipoog [/edit]

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:32

Vorig jaar zijn mijn amandelen er nog op 18 jarige leeftijd uit gehaald(na 5x keelontsteking binnen 2 maanden).
Ik was van de operatie zelf niet beroerder dan van een keel ontsteking zelf. Met een paar dagen voelde ik me al weer een stuk beter en at en dronk ik weer genoeg.
Ik geef toe, fijn is anders. Maar sinds dien heb ik geen last meer gehad van m'n keel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:42

Ben 3 weken geleden aan mijn amandelen geholpen. Ook altijd aangemodderd met vreselijke keelontstekingen, veel pijn en ellende. Dus met knikkende knietjes een afspraak gemaakt voor een operatie. Zag er erg tegenop, was nog nooit geopereerd of in het ziekenhuis geweest. Had ook vreselijke verhalen gehoord dus wilde eigenlijk helemaal niet! Maar het is me toch meegevallen, het was niet zo erg als een echt fikse keelontsteking. Mocht na 3 dagen ziekenhuis weer naar huis en na een weekje ijsjes eten was het ergst voorbij. Nu ben ik blij dat ik het gedaan heb, geen vervelende keelpijn met tennisballen van amandelen meer....

Ik wens je veel sterkte en succes en dat het bij jou ook maar zo mee mag vallen!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:33

Thnx voor alle steunende berichten.

Voor nu zit ik weer braaf aan de medicijnen. Daar moet ik het een week mee doen.

In zekere zin hoop ik niet dat mijn opname juist in de weken zal zijn dat ik vervangend manager ben, want dat zou voor de nodige problemen zorgen. Andere kant heb ik er schijt aan... Het gaat tenslotte om mijn gezondheid!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:34

Ai da's niet fijn! Nu maar hopen dat je snel opknapt als je ze kwijt bent! Iig heel veel sterkte!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:57

bij mij zijn ze ook op latere leeftijd eruit gehaald. 1 week had ik nodig en daarna voelde ik me weer goed. Heb sindsdien nooit meer een anchina gehad. Dat weekje is best vol te houden zeker in vergelijking tot die keelontstekingen die ik gehad heb.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:25

Voordeel is ook dat je nu waarschijnlijk in de toekomst niet meer aan de antibiotica enzo hoeft... want dat is ook niet zo gezond elke keer.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 13:10

picobello schreef:
Voordeel is ook dat je nu waarschijnlijk in de toekomst niet meer aan de antibiotica enzo hoeft... want dat is ook niet zo gezond elke keer.


Smart thinking!!! Haha!

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:16

Dat vond ik nog bijna het ergste van die keelontstekingen: die gore megagrote antibiotica pillen.. yech! Misselijk
Heb ze na de operatie ook nog gehad voor 3 daagjes en nu hopelijk niet meer Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 14:55

wat hebben jullie gedaan toen jullie de keuze kregen om onder narcose gebracht te worden:

Een prik of het bekende mondkapje???


picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:09

Infuus. Ging echt razend snel! Gelukkig maar dan kun je er ook niet bij nadenken.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:12

Kreeg geen keuze overigens...

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:16

kreeg geen keuze, ik kreeg hierbij een prik, dat gaat heel erg snel.
Toen ik nog heel jong was, gebruikten ze het mondkapje, nadeel daarbij is dat het heel goor is.
Maar volgens mij, als je wat ouder bent, krijg je standaard een prik ipv mondkapje...dacht ik

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 20:27

Ze zeggen dat die prik hemels schijnt te zijn...

Al sik dat zo hoor en ik word voor de keuze gesteld dan ga ik voor die prik...

Die hele narcose lijkt me niks... :S

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:31

Niet te veel over nadenken...
Dat heeft toch allemaal geen zin... lekker laten rusten, niet tegen op gaan zien Lachen (ook al is dat moeilijk)

Het is rot, maar straks zal alles beter met je gaan wanneer ze weg zijn.
Sterkte en heel erg veel beterschappies.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:37

Sterkte in ieder geval... enne kleine kinderen doorstaan de operatie dus moet voor jou makkie zijn Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 20:55

dank dank dank...

Jullie hebben gelijk... Gewoon afwachten en over me heen laten komen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:04

De infuusnaald gaat er in de voorbereidingskamer al in, je word naar binnen gebracht, en ze spuiten dan iets in via die naald. Ik weet nog dat degene die dat deed zei 'je kan dit door je arm omhoog voelen gaan omdat de aderen zo klein zijn' dus ik opletten of ik iets voelde, en bam, het volgende moment werd ik wakker in de verkoeverkamer..

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 21:20

Lijkt me zo apart he....

Kan er gewoon iet bij... Opzich valt de ingreep best mee, maar juist omdat ik het best creepy vind, maak ik er zo'n happening van...

Jullie hebben echt niks gemerkt van de narcose en alles???

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:29

Nee. Je krijgt pre-medicatie als je opgenomen word (al werkte die bij mij niet echt, ik was gaan lezen en dan word je niet echt suf). Dan word je met bed en al naar de OKs gereden. In een voorbereidingskamer krijg je warme dekens (het is daar fris) en komt er iemand een lijstje met je aflopen, ben je wel echt nuchter, etc. Dan gaat er een naald in. Bij mij op m'n handrug. Het was een plastic naald en het prikte even, maar heb er niet echt last van gehad. Ik vroeg nog om een extra deken over m'n voeten en die kreeg ik. Ik begon nu aardig daas te worden geloof ik, want ik heb niet zulke hele duidelijke herinneringen van de OK zelf. M'n hoofd werd ingewikkeld en m'n armen vastgebonden zodat de arts dicht langs m'n lichaam kon staan en overal goed bij kon. Toen kwam wat ik hierboven beschreef.
Het volgende wat gebeurde was dat ik in de verkoever bijkwam van een gillend kind. MET een extra deken om m'n voeten, was wel lief vond ik Lachen

Het was voor mij ook de eerste keer ziekenhuis-gebeuren en ik vond het reuze spannend, maar ze hadden me 4 kalmeringspilletjes gegeven van te voren. 2 de avond ervoor genomen om te kunnen slapen, en 2 in de ochtend. Doodkalm was ik, het was helemaal niet eng...

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 06:42

thnx voor je duidelijke uitleg! super...

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:51

Ik vond het achteraf allemaal meevallen, ik had me van te voren zo druk gemaakt....om niks. Wilde niet onder narcose, wilde niet verpleegd worden, wilde niet afhankelijk zijn... Heb de nacht voor de operatie nauwelijks geslapen en die kalmeringspil van te voren had ik niet meer nodig. Was zo moe dat ik al suf was. Daarna werd ik naar de OK gereden, toen was ik wel weer zenuwachtig maar de zusters waren erg aardig. Toen het infuus erin ging deed het weinig pijn en daarna was ik snel weg. Toen ik wakker werd had ik het gevoel alsof ik heerlijk geslapen had.

Je zult zien dat het reuze meevalt hoor. En daarna ben je voor altijd van die rot amandelen af!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Anoukjuuuhh, Avany, dezzie, dollyspikkel, Josien_, Liiesjjj, Lynnepinny, Maaaarije, Mnoonn, Mutti, pinto_1, Plus_en_Min, ryukapple, supervon78, Winged, YandexBot en 73 bezoekers