Gezocht: makkelijke recepten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Gezocht: makkelijke recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 13:32

M'n ouders zijn een paar dagen op vakantie. Normaal zijn ze 2 dagen weg ofzo. Dat valt nog wel te overbruggen met een keer patat en een pizza oid. Maar wat langer en 2 weekeinden achter elkaar moet er toch echt gekookt worden Schijnheilig.

Vorig weekeind hebben we al shoarma, pizza en patat gehad. Gister hebben we krieltjes met een kipcordenblue met appelmoes gehad. Vandaag het restje krieltjes, sla en een hamburger. Dan hebben we al weer 2 dagen makkelijk en aardig knap gegeten.

Maar dan moeten we nog een heel weekeind Schijnheilig. Wie heeft er ideen voor wat simpels? Kan en klare opwarm prakken vind ik meestal niet zo lekker.
Het is voor 2 personen Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik



BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:57

Recept voor een gemakkelijk gerecht.

U loopt naar de telefoongids toe en zoekt bij restaurants
een pizzeria uit met een leuke naam.

Daarna pakt u de telefoon en belt u de pizzaria. U bestelt
een pizza naar keuze.

Vrijwel altijd 20 minuutjes wachten en Ping u heeft
weer een gemakkelijk gerecht op tafel.

Recept 2 voor een gemakkelijke maaltijd.

U pakt de fiets/brommer/auto/benenwagen en loopt naar
de dichtsbijzijnde snackbar.

U bestelt een gerecht naar keuze en gaat weer terug naar huis!!!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 14:03

Het probleem met een pizza bestellen is dat m'n zusje en ik beide in de pizzeria werken Schijnheilig. Tis er erg duur en als je laat bezorgen(kan sinds een maandje) krijg je koude pizza's. Als je er een ga halen moet je een uur daar zitten wachten na de afgesproken tijd(en tegen de sjago kop van je baas aan kijken dat hele uur = niet prettig). *positief he Tong uitsteken*

Patat hebben we al gedaan, dichtst bij zijnde snackbar zit op 3,5 km.

Dat worden vanavond iig krieltjes met een hamburger. En van het weekeind nog maar een keer pannenkoeken Knipoog.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:06

Als ik echt geen zin heb maak ik altijd een pannenkoekentaart met spinazie, ham en geitenkaas (maar niet iederen vind geitenkaas lekker).

Eigenlijk heel makkelijk, je koopt kant en klare pannenkoeken, spinazie en hamreepjes in de pan. Geitenkaas even mengen met creme freche. En dan laagjes maken. Pannenkoek - spinazie ham geitenkaasmengsel - pannenkoek - spinazie ham geitenkaasmengsel etc.

Is echt heel simpel (en ik vind het heel lekker).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:23

Macaroni is heel makkelijk te maken. Of anders van die wraps van Honing. Ff zo'n pak kopen en daar wordt alles op uitgelegd en wat je nodig hebt etc. Je gooit alles door elkaar behalve het gehakt en de groente ga je roerbakken en het gehakt doe je ook apart. De wraps doe je ff in de magnetron, je doet het hele zooitje in de wrap en klaar is kees. Gezond en lekker!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:39

De meesten dingen met aardappels/groente/vlees-vis zijn snel en makkelijk te maken...
Aardappels koken, groente koken, vlees bakken...

Pasta's zijn ook snel en makkelijk te maken
(pasta, spinazie en kruidenkaas bijvoorbeeld of gewoon spaghetti bolognaise)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:06

Men kopen een zakje penne (pasta) , men koopt een kaassausje, men kookt het water, gooit de penne erin, laat het 8 minuutjes koken, ondertussen sausje verwarmen, penne afgieten, sausje bij de penne gooien, klaar Lachen
Een verrukelijke maaltijd in een kwartiertje Tong uitsteken

gewoon geen onderschrift :D

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:37

Ik heb nog wel een lekker recept. Het is in ong een half uurtje klaar.

Wat heb je nodig.....
Rijst, ui, kipfilet, champignons, boursin en champignonnesoep.

1 ui fijn snijden en even in de pan. Dan de kip in blokjes gesneden erbij. Als dat gaar is de champignons gesneden erbij. Daarna de soep en dan de boursin. Peper of knoflook maakt niet uit. Wat jij lekker vind. Als de boursin gesmolten is is het klaar. Eet smakkelijk! Vork

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:28

Koop een pak pannekoekenmix (je hebt ze zelfs waar alleen maar water bij in hoeft), beetje olie in de pan en een soeplepel mix in een grote koekenpan mikken (bij onze soeplepel zelfs een stukje onder het randje) Gooi je er lekker wat kaas/spek/champignonnetjes enz. op of lekker wat zoets wanneer hij op je bord ligt (bijvoorbeeld bruine basterdsuiker).

Als je uitgekeken bent op de kant en klare pizza's uit de diepvries maar je wilt niet teveel moeite: World Wide Pizza (zie het "zelfgemaakte pizza topic"), erg makkelijk en best lekker. Iedereen kan mooi zijn eigen pizza samenstellen, gewoon een kwestie van genoeg ingrediënten kopen.

Verder heb je natuurlijk de pasta. Er zijn heel veel lekkere sausjes te koop (zowel in een potje als in pakjes als je zelf niet aan de slag wil), gooi wat gehakt/ham/spekjes in de pan, kook wat pasta, laat de saus even pruttelen en klaar!

Nasi en andere lekkere rijstgerechten zijn ook zo klaar, gewoon even achterop de desbetreffende pakjes kijken!

Succes en eetze! Tong uitsteken

*Edit: rare typfoutjes*

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 08:51

Gister is het Schrikkel macaroni geworden Tong uitsteken. Uit de vriezer van 29 feb Tong uitsteken.

Vanavond worden het pannekoeken Lachen. Morgen denken wel wel weer verder. Maar dit zijn makkelijke dingen waar ik wat aan heb Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:57

Je kan ook kant en klare voedsel kopen in de supermarkt dat is meestal wel snel een makkelijk. Dan heb je veel keuzes en je hoeft het alleen warm te maken ziezo.

Of gewoon op de site van life en cooking daar heb je ook weleens handige recepten.

_______.·:*´¨`*:·.YaLNiZKuRT.·:*´¨`*:·._________

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:31

Morgen lijkt me een prima dag om de BBQ aan te steken !
Het wordt heerlijk weer, dus dat kan genieten worden Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:14

Oscar schreef:
Morgen lijkt me een prima dag om de BBQ aan te steken !
Het wordt heerlijk weer, dus dat kan genieten worden Knipoog


En dat is precies wat wij gaan doen! Maar om wel in de sfeer van het topic te blijven: we gaan bij mijn schoonmoeder BBQ-en, dus lekker makkelijk! Haha!

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:37

Je kan macaroni maken dat is wel makkelijk en kant en lare maaltijden kopen hoef je zelf bijna niets te doen en het is makkelijk OK dan!

_______.·:*´¨`*:·.YaLNiZKuRT.·:*´¨`*:·._________

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:38

Anoeska schreef:
Als ik echt geen zin heb maak ik altijd een pannenkoekentaart met spinazie, ham en geitenkaas (maar niet iederen vind geitenkaas lekker).

Eigenlijk heel makkelijk, je koopt kant en klare pannenkoeken, spinazie en hamreepjes in de pan. Geitenkaas even mengen met creme freche. En dan laagjes maken. Pannenkoek - spinazie ham geitenkaasmengsel - pannenkoek - spinazie ham geitenkaasmengsel etc.

Is echt heel simpel (en ik vind het heel lekker).

Oeh dat klinkt lekker zeg! Vingers aflikken
Ga ik eens maken, maar dan zonder ham.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:04

Ik heb gister een superlekker zomerstamppot gemaakt:
aardappelpuree (uit een pakje Haha! )
reepjes rauwe andijvie erdoor
handjevol cherrytomaatjes in vieren erdoor
teentje knoflook erboven uitgeperst
geraspte kaas erdoor

Nog even verwarmen

Klaar!

Braadworstje erbij en het is af!
jummie!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:13

Ik kan ook altijd sneller nasi maken dan dat ik het ophaal bij de chinees:

Rijst koken volgens de verpakking. In een grote wok beetje olie en dan spekreepjes erin, lekker uitje erbij door is ook lekker. Dan zo'n kant en klaar nasi pakket erin en een zakje van die conimex kruiden. Als de rijst klaar is die erbij gooien en roeren. Klaar.
Lekker met een gebakken ei en een portie sate uit de magnetron.
(en in 20 minuten op tafel)

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:46

Men maakt een hele pan macaroni en vriest het in porties in voor de rest van de week Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 10:58

sinESappel schreef:
Men maakt een hele pan macaroni en vriest het in porties in voor de rest van de week Tong uitsteken


Ik heb een nieuwe tactiek. Ik zorg dat er van te voren macaroni gemaakt word en in gevroren word. Net als verschillende stampotten, aardappelanders enzo. Kan allemaal ingevroren worden en ontdooit als mijn ouders er niet zijn Schijnheilig .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:09

Hmz trust me, dat gaat vervelen. Ik ben 3 en halve week alleen thuis (nu al 6 dagen) en ik weet niet wat ik moet eten. Alle restjes zijn al op en was niet echt top.

*Gaat weer naar de supermarkt om te dolen*

Fryslân Poppe!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:28


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 10:22

Mijn ouders zijn nooit zo lang weg ivm het bedrijf. Dus hooguit een weekje, dat is prima uit te houden op restjes en makkelijke dingen Knipoog.

Vanavond zijn ze weer weg. Krijg ik gehaktbal+gebakken aardappeltjes, een restje van gister Knipoog.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

chippie
Berichten: 53
Geregistreerd: 20-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:34

wat dacht je van een blik soep?
makkelijker kan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:06

Je loopt naar de Albert Heijn, kiest een stoommaaltijd uit. Stopt deze in de microwave. En klaar ben je.........gezond, snel en lekker Haha!

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:35

Knorr wereldgerechten!!! erg makkelijk, erg lekker en genoeg voor 2 personen. En je kunt natuurlijk altijd je eigen variatie er aan geen. Zo houdt ik niet zo van champignons, dus als ik Teri-Yaki (schrijf je dat zo?) maak doe ike r courgette ipv champignons doorheen.

You're immortal until proven otherwise


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers