aaaahhh collega's :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

aaaahhh collega's :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 10:09

Heb het even helemala gehad met mijn werk, werk dus in een supermarkt, na de zomervakantie ga ik weer met een opleiding beginnen.

Ze denken echt dat ik een vrijwillige instelling ben ofzo. Ik moet vanavond dus werken van 5 tot 9 nou op zich niks mis mee, maar ik werk dus met iemand die nog nooit op een avond heeft gewerkt (werk op versafdeling) en het is altijd best druk op donderdagavond, toen ik nog ingewerkt moest worden, werd dat me op een rustige avond allemaal uitgelegd, nou krijg ik dus morgen de wind weer van voren omdat het werk niet af is.

Morgen moet ik werken van kwart voor 1 tot 9 uur omdat een andere collega zo nodig haar huis schoon moet maken Verward Dat snap ik dus echt niet, ze werkt niet een 40 uur in de week en toch gaat ze er een dag vrij voor vragen, is eht zo raar dat ik dat echt raar vind??
Afgelopen maandag avond kon ik eigenlijk niet werken, hoef nooit op maandagavond maar ivm de examens kon iemand anders niet, dus saskia kon wel, maar ja ik kon dus niet, maar dacht je dat er ok maar 1 iemand was die voor mij wou werken, nou niet dus. Maar afgebeld waar ik heen moest en aan het werk gegaan, heb ook tegen mijn baas gezegd dat ik het er niet mee eens was en het enige was hij zei was: Nou ja toch bedankt.
Oh ik was echt boos.

Daar komt nog bij dat ik helemaal bekaf wordt van die wisselende werktijden, dan weer een avond dan weer de heledag of alleen 's middags, het breekt me een beetje en vooral met morgen dan moet ik tot 9 uur en moet de volgende morgen ook al weer om 7 uur beginnen. Dat betekend dus 's avonds om 10 uur thuis zijn en de volgende morgen om kwart voor 6 weer opstaan om dat ik weer aan het werk moet.

Zo nou genoeg gezeurd maar moest het echt even van me af schrijven want ik was er behoorlijk gefrustreerd over. Het is altijd saskia kan wel of saskia kan nog wel een paar uur door, en ze zijn pisnijdig als ik dan niet kan.

Hebben jullie hier ook weleens last van??

Het maakt me trouwens niet uit als ik 40 uur ind e week moetwerken hoor, maar ik werk liever van 's morgens half 8 tot 5 dan de hele tijd die wisselende tijden. heel slecht voor mijn ritme wat ik heel erg hard nodig heb.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:43

Ik ken 't, vreselijk irriant. Maja, wees blij dat je nog werk hebt. Mijn contract is 2x verlengd en omdat ze me geen vast contract kunnen bieden ivm bezuinigingen heb ik over 'n maand geen werk meer Huilen Ik heb dus geen idee wat ik dan moet doen Scheve mond Ze zitten er zelf ook mee, maar verlengen of vast contract kan gewoon niet...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 10:59

Nee dat klopt ik ben er ook wel heel erg blij mee hoor, maar voel me af en toe wle heel erg gebruikt, vooral als ze het ook nogeens openlijk zeggen.

Nadir

Berichten: 12719
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:12

Vreselijk he, sommige mensen kunnen ook zo lekker colegiaal zijn... Not...

Ik heb dat zelf ook bij mij in de supermarkt... Ben er dan sinds een week mee gestopt vanwege mijn studie, maar het was ook altijd een drama...

Ik werd dan ineens op woensdag gebeld of ik donderdag van 4 tot 8 kon komen werken. Op zich natuurlijk niet zo'n probleem, maar dan denk ik jeetje hee je weet toch ook op maandag wel dat je op donderdag iemand nodig heb... Verward Kijk als er iemand ziek is kan ik het allemaal best begrijpen, maar vaak wisten ze het al veel langer.

Totdat ik een keer op woensdag te horen kreeg dat ik op zaterdag verplicht op school moest helpen met de open dag. Ik belde naar de appie, en ze zeiden, ja jammer, 2 weken van te voren moet je vrij vragen...

Toen heb ik dus even aangekaart dat hun ook altijd op het laatste moment bellen en dat ik dan ook maar op moet komen draven... Met daar achteraan de mededeling dat ik er die zaterdag dus echt niet zou zijn en dat ze maar iemand moesten regelen...
Ben daarna nooit meer gebelt trouwens... Schijnheilig

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 11:30

Haha kijk dat durf ik op dit moment dus niet te doen omdat er veel ontslagen aan zitten te komen en ze zien dat als werkweigering en ik ben dan bij ons niet de eerste die er uit vliegt.
Maar over dat bellen heb ik ook heel erg vaak last gehad, of veranderen je uren gewoon op de planning zonder dat even te vragen.

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:03

Ik werk bij de deka in vaassen, en als je ze 1 vinger geeft nemen ze je hele arm tot aan je schouder.
ik vind het niet erg om extra te werken maar ik ben altijd de 1e die gebeld word.
laatst vroeg de hoofdcassiere of ik vrijdag wou werken, ik zeg is goed van 6 tot 9. nou ok geregeld.
die maandag ging ik naar londen en kwam dus donderdag weer terug. hoor ik van m'n vriend dat ze maandag hadden gebeld of ik om 5 uur wou beginnen ipv 6. nou nee, want dat heb ik toen duidelijk gezegt. (ze wisten dat ik in londen zat, ook zo'n dom iets om iemand dan te gaan bellen) en toch hadden ze me ingepland met de gedachte, Laura kan wel.
big boss was daar ook boos over dat ze me zomaar hadden ingepland zonder de zekerheid dat ik zou komen. kwam dus ook niet om 5 uur maar om 6 want dat was afgesproken. dat van kort van te voren bellen ken ik maar al te goed. ben nou gewoon vrij en zit thuis, maar elke keer als de telefoon gaat weet ik gelijk al dat dat de dekamarkt is. soms als ik echt geen zin heb om te werken doe ik net of ik niet thuis ben en laat de telefoon gewoon over gaan. (handig nummer herkenning) is misschien wel banketstaaf, maar ik ben altijd de 1e die gebeld word en dan zeggen ze nog dat ze er meer hebben gebeld maar dat die niet konden. Waar ik ook zo'n hekel aan heb is dat als je 1x op een zaterdag middag werkt voor iemand anders, ze je elke week weer die middag inplannen. terwijl je toch duidelijk aan geeft dat het voor 1 malig was. dat bedoel ik met je geeft ze 1 vinger en ze nemen je hele hand.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:26

Bekend verhaal hoor... Bij de Kijkshop moest ik altijd invallen voor collega's. Feestjes, gewoon afspraken met vrienden, etc etc. Als ik niet kon waren de poppen aan het dansen, het kwam er uiteindelijk op neer dat ik elke keer afspraken (doorgaans een dag van te voren) af kon gaan zeggen. Had een contract voor 5 tot 12 uur per week, werkte er doorgaans 40 tot 50, NAAST mijn studie. En toen ik een keer niet kon komen vanwege een sterfgeval kon er ineens niemand voor me invallen... Maw: ik mocht alsnog komen. Gelukkig was ik 2 weken later door een rottig geintje van de filiaalmanager ontslagen, dus dat was meteen de laatste keer dat ze me hebben kunnen vragen Knipoog

Ik zeg zelden nee tegen werk... Bij het kantoor waar ik nu werk weten ze ook dat ik ja zeg als ze vragen of ik een spoedklus (=overwerk) kan doen. Daar maakten een paar collega's handig gebruik van... Het is zelfs zo erg dat ik heb besloten in september op de vrijdagen college te gaan volgen ipv een schriftelijke cursus, dan heb ik nl een reden om nee te zeggen... Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:51

Ik zou toch een keer je poot stijf houden, op deze manier lijkt het me dat het je steeds meer tegen gaat staan en vroeg of laat barst de bom omdat je emmertje vol zit.

Ikzelf heb er weinig last van, we houden allemaal aardig wat rekening met elkaar, maar dat is denk meer omdat we elkaar goed kennen.
Ik werk in een kleine winkel met maar 3 personeelsleden buiten de 2 bazen om.
En met sterfgevallen of andere noodgevallen hebben ze nog nooit moeilijk gedaan.
Heb vrijdag avond vrij gekregen voor zaterdag omdat mijn kat doodziek was OK dan!
En op een andere vrijdagmiddag stuurden ze me naar de tandarts *heeft die nog zelf voor me geregelt ook* omdat ik verging van de kiespijn.

Dat zijn nog eens fijne bazen en collega's Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:02

ik vind dit ook eerder een gevalletje van ahhhh chef/baas die moet eigenlijk een beetje in de gaten houden dat het overwerken/invallen een beetje eerlijk gaat. Succes met je opleiding!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 13:15

Nou ja kijk daar wordt wel op toegezien hoor, maar het is bij ons net een losgeslagen bende. Kijk als ik op zaterdagochtend voel dat ik niet lekker ben, kan ik gewoon weg niet afbellen, begin om 7 uur en ben dus de eerste van de afdeling. Ga dan altijd maar heen om hte te proberen, maar als ik zeg dat ik me ziek voel mag ik echt nie tnaar huis hoor, heb wel eens gehad dat ik wel naar huis mocht,maa dat kwam omdat ik zo ziek was dat ik bijna van een kratje afgestuiterd was, niemand die me naar huis brengt, moest dus gewoon met de trein naar huis.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:16

Nou niet echt lekker geregeld daar kan mij voorstellen dat je je er aan ergerd.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:47

Tja, of opslag vragen (vanwege je flexibele instelling en je beperkte vrije tijd en de vele wisseltijden) en als ze aangeven dat dat niet kan dan zeg je dat ze dan maar iemand anders zoeken die gaat invallen.

Of als je geen opslag wil en het echt om de tijd gaat een gesprek aanvragen en duidelijk maken wat jouw grenzen zijn en wat het maximum aantal uren is wat jij wilt werken. Dan plannen ze maar wat ze willen, maar dat zijn jouw maximum aantal uren en als ze daarover heen gaan dan is het jammer maar dan hebben ze gewoon pech.
Anders hebben ze strak ook nog controle over hoe jij je vrije tijd indeeld en dat kan gewoon niet!

In iedergeval succes ermee!

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:41

Lekker zootje daar! Wel een bekend verhaal, ik werk (bijna werkte) bij een orderverzamelingsbedrijf dat producten levert aan supermarkten. En als ik dan kwam op dinsdagmiddag, werd me gemeld dat het druk was dus dat ik tot half 1 moest blijven ipv 10 uur. Maar geen sprake van dat ze me overuren gingen betalen, waar ik die onzin vandaan haalde. De eerste volgende x ben ik dus om 10 uur vertrokken, en toen ik dat deed kwamen er een man of 5 met mij mee. Nu werken alleen de vaste krachten nog over... Kan me wel voorstellen dat het lastig is nee te zeggen, de baantjes liggen tenslotte niet voor het oprapen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:48

Gewoon vaker nee zeggen! Heb ik ook gedaan en het is er een stuk beter van geworden. Ik heb nu vaste werkdagen

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:10

Ik ken het ook, ik werk ook bij een supermarkt (C1000) gewoon parttime maar hoevaak ik niet gebeld wordt of ik kan komen werken... Een aantal keren zelfs om kwart voor 6, of ik NU kon komen werken. Vaak kom ik wel gewoon, behalve als ik echt geen zin heb o.i.d. het is bij mij op de supermarkt wel een klein beetje van goodwill kweken, daar kan ik later van profiteren, als ik bv. te laat ben met mn vrije dag aanvraag ofzo. Maar ik durf ook idd niet te vaak af te zeggen ofzo, want met die massaontslagen zou ik zomaar es de volgende kunnen zijn. Scheve mond

Ze bellen ook op de raarste momenten, een keer toen ik op vakantie was, 'Ja kan je komen werken?' Euhm, ik zit in Emmen, en de rest van de week ook.... Ooow oke...

Deze week ook, heb vrij gevraagd vanwege mn examens, werd er vrijdag gevraagd of ik dinsdag kon komen werken (mn vaste avond). Had zoiets van Verward Heuh, heb vrij gevraagd, en jongens, heb examens hoor! Daar is dan wel begrip voor, dus dan dringen ze niet verder aan, maar werd vervolgens dinsdag wel gebeld of ik deze woensdag kon werken en zaterdag op de dag. Hallooooo, ik had vrij gevraagd vanwege mn examens, dat betekend dus niet dat ik de hele dag thuis beschikbaar voor de C1000 zit te wezen maar dat betekend dat ik ofwel aan het leren ben en dus niet kom werken, ofwel een examen aan het maken ben, en dus nog steeds niet kan werken. Frusty En dan nog vragen of ik echt niet kan, NEE DUS! Boos!

Ik zou toch proberen wat vaker nee te zeggen, dat hebben ze te respecteren, nee is nee. Natuurlijk wel een paar keer komen, maar vind dat het van beide kanten moet komen, jij helpt hun, dus dan mogen ze jou ook wel een keertje helpen door iemand anders te regelen of je naar huis te laten gaan als je ziek bent. Belachelijk idee dat je door moet werken terwijl je ziek bent. Scheve mond

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:04

Gister werd ik ook gebeld of ik vandaag even de pauze kon komen werken zodat de andere cassiere's pauze konden houden. had eigenlijk geen zin omdat ik me giga beroerd voel, maar ben toch gegaan. heb gelijk gevraagt of ze voor vanavond (ja dan moet ik ook voor iemand werken) iemand anders kunnen vinden omdat ik me dus echt niet lekker voel, ben hartstikke verkouden enz en vind het niet echt een fijn idee om dan met dat gesnotter achter een kassa te zitten. ze zouden bellen als ze iemand gevonden hebben, maar denk dat ik vanavond gewoon weer de banketstaaf ben en gewoon om 5 uur moet beginnen tot 9. ik bedoel ik sta altijd voor een ander klaar, maar als ik zelf een keer ziek ben dan is er niemand die voor je wil werken. eerder zei ik bijna nooit nee, maar nu zeg ik steeds vaker van liever niet, omdat als ik een keer iets heb er niemand voor mij kan/wil werken.

Nadir

Berichten: 12719
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:33

Ik had het van de week weer...
Ik zou van 4 tot 7 werken... Zat achter de kassa en werd gebelt door de 'baas'... "Ja ik zit heel erg in de problemen van 7 tot 8, er zijn te weinig mensen enz enz... Zou jij niet een uurtje langer kunnen blijven..." Ik zeg: "Nee, ik heb tentamenweek, heb de hele dag geleerd en ik moet zo naar mn paard toe, daar ben ik ook de hele dag nog niet geweest..." Ja maar ik heb niemand en anders gaat het allemaal mis en bla bla ik zeg: "Ja, ik hoor je wel. Maar volgens mij begrijp jij mij niet helemaal... Ik kan vanavond niet langer blijven!" "Oke... Toch bedankt..."

Hoe langer ik er over na denk, hoe blijer in ben dat ik daar gestopt ben... Haha!