peesontsteking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

peesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 23:17

mijn pony heeft een sinds een tijdje een peesontsteking Huilen (ongeveer nu 2 maanden) ik heb daar zalf voor gehad van de veearts en die moest ik 2 keer per dag op haar pees smeren. Verdrietig
ik moest haar been max. 4 keer per dag afspuiten met koud water.
ik moest dit 2 maanden doen.
nu zijn die 2 maanden om en is mijn zalf ook op.
ik ben nu aan het minderen met haar benen aftespuiten omdat ik denk dat het beter is om het langzaam af te bouwen en dan weer te beginnen met wandelen, longeren enzo om haar conditie weer een beetje op te bouwen voor dat ik weer op haar gaat rijden.
wat denken jullie dat beter is in een keer stoppen met haar benen afspuiten of nog een tijdje door gaan bijv. 1 / 2 keer per dag Verward

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 23:21

had hem beter bij Medish kunnen zetten sorry jullie mogen hem wel verplaatsen anders!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:23

Koud afspuiten van pezen is altijd goed, niet alleen bij een blessure, ook ter preventie, zeker na het werk. Nergens voor nodig dus om dat af te bouwen of er mee te stoppen. Maar het moet ook praktisch blijven natuurlijk, als de blessure over is (scan?), dan is een aantal keren per dag niet meer nodig.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 23:29

bedankt voor je reactie Lachen ik weet niet zeker of haar peesonsteking helemaal over is , maar het gaat wel al veel beter met haar. ik had de veearts al gebelt maar hij is 3 weken weg Boos!! ik kan natuurlijk wel een andere veearts bellen maar ik heb liever die mijn pony zelf heeft behandelt omdat hij percies weet wat er aan de hand is. ik deed het nog wel een aantal keer per dag. maar als dat niet meer nodig is hoeft het natuurlijk niet, dan kan ik het gewoon soms doen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:36

Het is denk ik wel verstandig om even een DA te laten kijken voordat je weer werk gaat opbouwen, bij peesblessures doe je gauw te veel te snel. Dat het dun is, is helaas geen garantie dat het over is, doe maar voorzichtig! 3 weekjes extra rust totdat je dierenarts weer kan kijken kan zeker geen kwaad.
Afspuiten kun je gewoon blijven doen als het je uitkomt, vooral als de blessure "vers" is, is het goed, daarna wordt het effect minder, maar het blijft goed om te doen! Ook als ze weer helemaal beter is.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:41

Ik zou ook deze 3 weekjes nog afwachten, die 3 weken doen het nu ook niet meer.
Je voorkomt hiermee dat je dingen gaat doen, die misschien nog te veel zijn. Straks ben je weer terug bij af....

Succes.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:12

Wel heel belangrijk om te laten scannen voordat je weer wat gaat doen. Een peesblessure lijkt soms over maar als je dan iets doet is het weer bal en ben je terug bij af. Vervelende is dus dat je dat zo niet kunt zien/voelen van buitenaf.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 16:56

ja dat is waar, en ik wacht ook zeker die 3 weken tot dat mijn DA weer terug is. want ik wil natuurlijk geen risico's meer nemen. Knipoog ik blijf ook zovaak ik kan haar benen afspuiten. en voorzichtig doe ik zeker weten!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:12

he samantha! ik zou d'r inderdaad nog lekker even laten staan en d'r been nog afspuiten als je er bent, maar dat was je al van plan geloof ik Lachen iets langer rust kan nooit kwaad bij een peesblessure.
misschien kan Arthur over 3 weken voor Evita en Deelight allebei komen, want over 1 week is "officieel" Evita haar rustperiode ook voorbij en dan moeten we weer gaan kijken hoe ze loopt.. maar ik denk dat ik haar ook nog ietsje langer rust geef.

als het nou niet over is kun je ook een peesscan laten maken, dat moet alleen wel op de kliniek.. dat hebben ze ook bij Evita gedaan (waar ze die geschoren plekken van heeft op d'r achterbenen), het is best wel snel klaar en ze kunnen dan precies zien wat er aan de hand is met haar pees.. bij Evita bleek er dus niks mis te zijn met de pezen dus toen zijn ze verder gaan zoeken. als ik de rekening heb kan ik wel vertellen hoe duur die scan precies is.
wel balen he, want die zalf enzo van jou waren ook al zo duur Scheve mond
ik hoop dat we over een paar weken met Evita en Deelight allebei weer op kunnen gaan bouwen! OK dan!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:44

he irene ik laat haar ook nog effies lekker rusten , kan ze nog ff van haar rust genieten met haar vriendinnetjes Knipoog maar ik ben er wel over na aan het denken om een peesscan te laten maken want is wel beter, is goed als je percies zegt hoe duur het is bedankt alvast! Lachen mijn zalf is trouwens al op. weet niet of ik een nieuwe aan arthur moet vragen of niet? ik was voor alles bij elkaar 128 euro kwijt. Boos! maar kan het geloof ik ook in 2 keer betalen? ik hoop het ook dat we over een tijdje rustig kunnen opbouwen met evita en deelight. denk dat het allemaal wel goed komt! Lachen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:02

ja ik zou het gewoon even afwachten wat arthur zegt als hij weer komt, of hij vind dat je beter een scan kan maken of niet. ik denk niet dat je nu nog een nieuwe zalf moet halen hoor..
volgensmij kan dat wel, een gedeelte van de rekening later betalen.. dan zou je alleen wel even moeten bellen zodat zij dat weten.

volgensmij ga ik ook een hele hoge rekening krijgen voor evita.. ze hebben die scan gedaan, en rontgenfoto's, kreupelheidsonderzoek, bronchoscopie en ook nog eens die medicijnen en antibiotica Scheve mond gelukkig betaald de verzekering daar een groot deel van..

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 00:00

ja jou rekening zal idd wel erg hoog worden, vergeleke daarbij stelt mijn rekening vast niks voor! Knipoog maar ja wat nodig is dat moet natuurlijk. ik wacht het igg nog even af wat arthur zegt. en als hij zegt dat het beter is om een scan te laten maken... dan moet dat maar! ik kijk wel of ik het in een keer betaal ik denk het wel is wel het makkelijkst. je hebt idd geluk dat de verzekering een groot deel mee betaalt! Knipoog

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:38

ik zal als ik jou was het gewoon langzaam afbouwen 2 keer per dag doen ofzo maar wel blijven doen tot je DA er weer is

succes

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 11:09

ik was al bezig met langzaam afbouwen ik ben er nu mee gestopt , maar als de DA zegt dat ik er nog mee door moet gaan doe ik dat natuurlijk. maar die zalf ga ik denk ik niet nog een keer nemen tenzei het moet maar het gaat al veel beter met deelight Haha!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:24

ik heb ook een paard met een peesprobleem,en de scan kostte mij 99 euro ex btw.

ik moet over 2mnd weer scannen om te kijken hoe de pees ervoor staat.

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:27

ooh wat erg voor je nou ik hoop voor je dat de uitslag goed is
Ach gut
sterkte!!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 13:29

zeker erg sterkte mirgino !!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:35

bij mijn draver is Desmitis vastgesteld

dat is een ontsteking van de pees aan de aanhechting van het bot,de pees is 3x zo dik dan normaal en op de foto`s en scan was te zien dat er schaduwplekken en gaten in de pees zitten.

ik heb 30dgn 2x per dag medicatie gehad en dolobene gel,eerst hiroduid zalf maar daar kreeg hij hele dikke benen van,had hij een allergie voor.

verder lopen we elke dag 1uur op de verharde weg en 15min afspuiten.

we hopen zeker dat de pees dunner geworden isanders ziet het er niet zo best voor hem uit.

jullie ook veel sterkte met jullie paarden.

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:45

ja dank je en jij ook heel veel sterkte met je paardje wat erg voor je !!!!!!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 16:02

zeker heel erg nou maar hopen dat de pees sneller dunner word. maar igg bedankt! veel sterkte en beterschap voor je paardje! Boos!

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:05

dank je

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 16:28

geen dank Lachen

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:30

oke

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 17:42

Haha!