mag je dan je paard terug eisen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yoep
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: op n paard

mag je dan je paard terug eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 12:47

Stel je paardje wordt verkocht aan een handelaar en die zegt dat hij haar ergens aan verkoopt en achteraf kom je erachter dat dit niet waar is , dan mag je haar toch terug eisen???

Dit is toch spraken van leugen?
Dan mag je je paard toch terug halen of hoe werkt dat....?

er staat een paard in de gang lalala


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:48

Lijkt me erg sterk, tenzij je een duidelijk contract hebt. Als jij je paard verkoopt, dan is het dier niet meer van jou, maar van de handelaar, die kan er dan mee doen wat hij wil, het is immers zijn paard.

Nulla tenaci invia est via

yoep
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: op n paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 12:50

Jamaar hij kocht haar met een varhaal dat hij haar naar daar en daarheen zou verkopen, en nu blijkt dat niet waar te zijn dus....

Dan heeft hij gelogen toen hij haar wou kopen,dat mag toch niet dat is toch net zoiets als dwaling,dwang maar dit is leugen die valt toch ook bij dat rijtje waardoor de koop ongeldig kan worden verklaart???

er staat een paard in de gang lalala

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:52

Nee, je hebt geen poot om op te staan.
Als jij zeker had willen weten dat het paard naar dat ene adres verkocht werd, had je het zelf aan die persoon moeten verkopen en niet aan een handelaar.

Dit WEET je toch als je je paard aan een handelaar verkoopt?! Als iemand anders 5 euro meer betaalt, gaat het paard daar heen. Handelaren moeten ook eten....


brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:53

Zodra jij hem verkoopt en dit zonder afspraken doet via contract, dan mag de nieuwe eigenaar na verkoop zelf uitmaken wat er met het paard gebeurd. Mondelinge afspraken gelden zelfde als schriftelijk, maar dan is het jouw woord tegen het zijne...dus dat is een beetje lastig!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

yoep
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: op n paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 13:07

Aaah balen.....
Ik wou het even zeker weten vandaar dat ik het vroeg....
dus als zoiets gebeurd heb je gewoon pech en heb je geen poot om op te staan....

er staat een paard in de gang lalala

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:37

Verkocht is verkocht helaas

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:58

Maar Yoep, als je zo graag wilde dat het paard op dat ene adres terecht kwam, waarom heb je 't dier daar dan niet direct naartoe verkocht?
(ook dat geeft geen garanties trouwens hoor, hoe vaak hoor je niet dat het paard dan toch nog doorverkocht wordt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:59

Ik heb dezelfde vraag als Sonja

En helaas, verkocht is verkocht.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:07

Niet netjes van die handelaar, dat wel. Ik rij bij een handelaar en we maken ook wel ooit mee dat een eigenaar niet wil dat een pony verkoocht wordt aan een manege. Wij zeggen dat altijd dat we het proberen, maar als we de pony na een half jaar bijvoorbeeld nog niet kwijt zijn de kans er toch inzit dat ie naar een manege gaat.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:11

Ik heb ooit meegemaakt dat een vriendin haar paard verkocht aan een meisje. Ze zei erbij dat ze hem niet wilde verkopen aan een handelaar. Achteraf bleek dit meisje zelf een handelaar te zijn. Dat was ook niet zo netjes vond ik.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:19

Marliesje schreef:
Ik heb ooit meegemaakt dat een vriendin haar paard verkocht aan een meisje. Ze zei erbij dat ze hem niet wilde verkopen aan een handelaar. Achteraf bleek dit meisje zelf een handelaar te zijn. Dat was ook niet zo netjes vond ik.


Uit ervaring weet ik dat dit toch vaak genoeg gebeurt.

[o]

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:56

Ik denk dat de meeste handelaren toch niet heel erg zijn te vertrouwen (niet allemaal, want er zijn ook goede). Het gaat deze mensen om het geld en als zij een paard voor meer geld aan iemand anders willen verkopen dan doen ze dat.
Maar dit kan ook, zolang er niks zwart op wit staat (dus op papier).

Je kan je paard dus zeker niet terug eisen, want de handelaar staat geheel in zijn recht (hoe oneerlijk het ook is).

Als alle mensen met hun gebreken, zichzelf bekeken,
dan zouden ze het praten over andere wel laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:03

Ach, aan de andere kant: hoezo oneerlijk?
Je verkoopt je paard. Dus heb je d'r niets meer over te zeggen en er geen controle meer op.
Als je dat niet wilt verliezen, moet je niet verkopen Verward

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:08

Hij had natuurlijk niet mogen zeggen dat hij het naar die persoon ging verkopen, dat kan hij nou eenmaal niet altijd waarmaken,
maar waarom verkoop je je paard aan een handelaar als je dit niet wilde laten gebeuren?
Zoals eerder gezegd een handelaar is nou eenmaal een handelaar. Ik heb heel lang op pension gestaan bij een handelaar, daar heb ik mijn eigen paard ook weg. Hij is heel eerlijk tegen de paarden, maar als hij ze kan verkopen, verkoopt hij ze, voor hoe meer hoe beter..!

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:12

Tja, als je je paard verkoopt heb je er geen zeggenschap meer over.
Zo simpel is het.

Als je wilt weten wat er met je paard gebeurt moet je hem zelf houden is mijn ervaring.
Ik had zelfs mijn vorige paard 3 weken op proef gedaan en toch bleek na een aantal maanden dat ze het paard weer doorverkocht hadden. Dat doe ik dus niet meer.
Paard gaat naar de hoogste bieder en dan moet je het hoofdstuk afsluiten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:44

Marliesje schreef:
Ik heb ooit meegemaakt dat een vriendin haar paard verkocht aan een meisje. Ze zei erbij dat ze hem niet wilde verkopen aan een handelaar. Achteraf bleek dit meisje zelf een handelaar te zijn. Dat was ook niet zo netjes vond ik.



ik wilde mijn vorige paard niet verkopen aan een manege die hem heel graag wilde hebben. Ik wilde niet dat mijn toen 16 jarige merrie in een manege zou eindigen, dit heb ik ze ook verteld. Even later komt er een meisje van 21 die heel leuk kon rijden en heel enthousiast was, met verhalen over een mooie stal waar ze zou komen te staan. Een paar dagen later krijg ik via via te horen dat het meisje in opdracht van de manege was gestuurd met hun geld. Mijn merrie heeft van haar 16e tot 25e in manege lessen meegelopen tot ze aan koliek is overleden. Mijn pogingen om haar terug te kopen werden beantwoord met onmogelijke bedragen Boos!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:50

nee je hebt hem zelf verkocht, hij mag dan bepalen wat er mee gebeurd

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:53

Tsja, bij alle "horrorverhalen" hier denk ik toch steeds: dan moet je hem niet verkopen, als je dat soort zaken niet wilt. Natuurlijk is het een ander verhaal als je om wat voor reden dan ook geen paard meer kan houden, maar vaak is het een ouder paard, en men wil liever een jong paard, maar voor de verkoop van het oude paard stelt men dan allerlei eisen, en als die uitkomen is men boos Verward. Dat is het risico van een paard verkopen, hou hem dan zelf!

Extremely rare and Beyond Compare


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elitedeux en 125 bezoekers