mijn handen zijn hittebestendig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

mijn handen zijn hittebestendig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:37

Weer iets grappigs ontdekt Lachen . Op mijn werk drinken we koffie en thee uit plastic en kartonnen bekertjes. Mijn collega's kunnen de bekertjes met kokend water voor de thee amper aanraken en ik kan ze gewoon vast blijven houden mijn handen worden amper warm. Heb geen zichtbaar eelt op mijn handen ofzo wel maf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:39

Ik heb dat iig niet! Als ik thee neem in zo'n plastic bekertje verbrand ik echt mijn handen. Ik pak dan altijd een stuk of drie bekertjes. Bloos

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:41

Had ik dat maar, dan had ik nu geen blaren aan mijn vingers van de oven Boos!
Mijn mond is wel aardig hittebestendig, kan prima hete dingen eten/drinken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:42

Ik kan het ook niet hoor, mijn moeder kan bijvoorbeeld afwassen met afwaswater dat in mijn ogen zowat kookt. No way dat ik daar mijn handen in kan stoppen.

Mijn grootmoeder maakte vroeger weleens zelf caramels, en moest dat met haar handen die hete suikermassa hanteren...ik verbrandde iedere keer mijn vingers, maar zij niet.

Heb je soms erg droge handen Gouda? Als je natte of vochtige handen hebt wordt de hitte ook beter geleid.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:42

Ik zet ze meestal even een tijdje neer Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:42

heb jij betonnen handen of zo? Haha! Jeetje ik kan ook amper zo'n bekertje vasthouden zonder mijn vingers te branden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:43

hu ze zeiden al tegen mij dat is niet normaal maar echt kokend water direct uit de waterkoker kan ik gewoon in het plastic bekertje (zo'n dunne) beethouden en lang ook. Mijn handen merken er bijna niets van voelt een beetje behagelijk zelfs Nagelbijten / Gniffelen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:45

Cassidy schreef:
Ik kan het ook niet hoor, mijn moeder kan bijvoorbeeld afwassen met afwaswater dat in mijn ogen zowat kookt. No way dat ik daar mijn handen in kan stoppen.

Mijn grootmoeder maakte vroeger weleens zelf caramels, en moest dat met haar handen die hete suikermassa hanteren...ik verbrandde iedere keer mijn vingers, maar zij niet.

Heb je soms erg droge handen Gouda? Als je natte of vochtige handen hebt wordt de hitte ook beter geleid.


Nee niet echt droge handen vaak zelfs een beetje van die handen die je moet afvegen als je iemand een hand moet geven Bloos . Mijn collega's pakken de bekertjes op en kunnen ze niet eens aanraken zelfs niet als ze 2 bekertjes over elkaar doen. Vochtige handen hebben zei ook niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:46

Dat heeft het vriendje van mijn zusje ook. Die pakt zonder moeite gloeiend hete borden e.d. vast. Wat erg handig is in zijn beroep, hij is namelijk kok. Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:47

Dorée schreef:
Had ik dat maar, dan had ik nu geen blaren aan mijn vingers van de oven Boos!
Mijn mond is wel aardig hittebestendig, kan prima hete dingen eten/drinken.


Nu je het zegt van het weekend haalde ik een broodje uit de oven een raakte met de bovenkant van mijn hand de oven aan aan de bovenkant zeg maar en toen rook ik verschroeid vlees. Slechts een plek en het brandde even ietwat stinken dat het deed Misselijk De andere dag wou ik weer broodjes bakken en toen rook je het nog.
Mijn mond lijkt ook aardig op een lode pijp die recht naar beneden gaat Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:49

Karin schreef:
Dat heeft het vriendje van mijn zusje ook. Die pakt zonder moeite gloeiend hete borden e.d. vast. Wat erg handig is in zijn beroep, hij is namelijk kok. Lachen

Dus het is niet raar? Het is mij nooit eerder opgevallen dat mijn handen zo ongevoelig zijn totdat mijn collega's het vandaag opviel.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:51

hemeltje, wat voor lichaam heb jij? Haha! eentje die soms als baby een proefje heeft doorstaan? Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:53

Geen idee of hij het ook heeft bij hete ovens. Maar met hete borden en mokken heeft hij geen problemen. Ik wel, ik kan ook niet goed tegen heet afwaswater. Heel pijnlijk als ik daar mijn handen in stop, dan voel ik het doortrekken tot in mijn schouders. Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:57

petraaken schreef:
hemeltje, wat voor lichaam heb jij? Haha! eentje die soms als baby een proefje heeft doorstaan? Haha!

Zal vanavond even aan mijn ouders vragen wat ze vroeger met mij uitgespookt hebben *LOL*

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:58

gouda schreef:
Nee niet echt droge handen vaak zelfs een beetje van die handen die je moet afvegen als je iemand een hand moet geven Bloos . Mijn collega's pakken de bekertjes op en kunnen ze niet eens aanraken zelfs niet als ze 2 bekertjes over elkaar doen. Vochtige handen hebben zei ook niet.


Koelvloeistof OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:59

Karin schreef:
Geen idee of hij het ook heeft bij hete ovens. Maar met hete borden en mokken heeft hij geen problemen. Ik wel, ik kan ook niet goed tegen heet afwaswater. Heel pijnlijk als ik daar mijn handen in stop, dan voel ik het doortrekken tot in mijn schouders. Scheve mond

Voelt dat net als winterhanden/tenen dat heb ik wel eens gehad vroeger als ik scooter had gereden als het vroor of als mijn voeten paars zijn als ik uit de douche kom.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 13:00

NienkeBL"]
[quote="gouda schreef:
Nee niet echt droge handen vaak zelfs een beetje van die handen die je moet afvegen als je iemand een hand moet geven Bloos . Mijn collega's pakken de bekertjes op en kunnen ze niet eens aanraken zelfs niet als ze 2 bekertjes over elkaar doen. Vochtige handen hebben zei ook niet.


Koelvloeistof OK dan!
[/quote]
ja he dat is een goede

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:09

gouda schreef:
Voelt dat net als winterhanden/tenen dat heb ik wel eens gehad vroeger als ik scooter had gereden als het vroor of als mijn voeten paars zijn als ik uit de douche kom.


Yup, zo'n zelfde gevoel, trekt tot diep in je botten en zenuwen. Ik kan me in de winter ook echt ziek voelen als ik bevroren handen of voeten heb. Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 13:12

mmm volgens mij ben ik raar Hyper! heb ik toch wel gevoel in mijn handen.