Dilemma: Wat voor vaatwasser moet ik nou nemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Dilemma: Wat voor vaatwasser moet ik nou nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 19:44

Ik zit met een probleempje. Ik moet een vaatwasser aanschaffen maar er zijn er zoveel verschillende in alle soorten, maten en prijsklasses dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Hij moet in ieder geval een A tje hebben voor Energie, was en droogresultaat. Wat zijn jullie ervaringen? Welke merken zijn er beter dan de anderen en wat zijn precies de 'klachten' waarover jullie minder tevreden zijn? Ik heb laatst al een Bauknecht uitgeprobeert die vaat die net 5 minuten vies was al niet eens schoon kreeg, en die vaatwasser was nog nooit gebruikt zelfs. Hij hoeft niet eens goedkoop te zijn, als 'hij' het werk maar doet waar 'hij' voor is 'aangenomen'. Alvast bedankt voor jullie hulp.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:00

Ha Roos, ik ben erg benieuwd naar de reacties op je topic.
Onze vaatwasser heeft het namenlijk een paar dagen geleden ook begeven, en ik vind afwassen helemaal niet leuk! Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 20:04

Beetje met mij meeliften zeg! *tsss* Haha! Hoe oud was die van jou en welk merk? Als ie nog niet zo oud was kan ik alvast 2 merken schrappen Knipoog Sorry, het is erg zat dat ie stuk is.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:02

Zelf heb ik een Miele. Die heeft een besteklade ipv zo'n mandje.
Vind ik zelf ideaal en net zo hygienisch. Ik griezel altijd als je bij mijn moeder de afwasmachine uitpak en ik graai dan tussen de messen enzo.
Bij een besteklade leg je ze neer tussen de houders ipv staand in een mandje te proppen. Het enige nadeel is dat je met een verjaardag al de gebaksvorkjes 1 voor 1 in de lade moet leggen. Maar ach, dat is maar 2x per jaar. Tja, en zoals gewoonlijk is de apparatuur van Miele niet goedkoop. Boos!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:09

Ik heb helaas een een maand terug ook een nieuwe moeten kopen Verdrietig , en ik zag ze in diverse krantjes voor
ƒ 500,= staan en dacht: "ach dat is nog te doen", maar wat bleek, in onze keuken zat een inbouwapparaat en er moest dus ook weer een nieuw inbouwapparaat in, blijken die 3x zo duur te zijn!!! Huilen Tegenvaller hoor, en ik heb geen ruimte om een vrijstaande ergens neer te zetten, dus we moesten wel. Dus mijn advies is als je een vrijstaande kwijt kan zou ik die kopen dat scheelt je een hoop geld.
Mijn nieuwe inbouw (een AEG) heb ik zo simpel mogelijk gehouden qua programma's (dan kan er ook veel minder stuk gaan is mijn visie), want je gebruikt normaal gesproken toch maar 1 of 2 programma's ben ik inmiddels achter.
De oude vaatwasser was een Bosch en heeft het ruim 10 jaar prima gedaan. Qua merk zou ik wel voor een bekende fabrikant gaan maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. In ieder geval succes met je aankoop!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:11

Ik heb zo'n zelfde Miele als Silvia, ideaal! Je hebt meer ruimte in de onderste la voor borden en pannen, je bestek beschadigt niet zo snel, en dat rot bestekbakje is weg. Miele is niet goedkoop, maar wel een aanrader!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:10

Ja, dat bestekmandje...
Laatst hoorde ik een schreeuw uit de keuken komen; was Vinz die een vork tussen zijn duim en duimnagel schoof *slik*. Ziet er erg naar uit kan ik je vertellen en het was ook vrij pijnlijk. Nou is vinz niet zo'n bikkel hoor, maar dit keer had hij recht om te piepen }> Knipoog .
Mijn volgende vaatwasser wordt er ook een met een bestekla dus.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:15

Zelfde Miele als Silvia en Lielle Haha!
Die bestekla is echt ideaal! En je hebt erg veel ruimte, het inpakken kost veel minder tijd dan een ander soort afwasmachine, hij is erg stil en maakt super schoon (ook pannen).
Wij hebben hem tweedehands. Misschien een advertentie zetten?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:33

Ik heb een Siemens lady nogwat, 9 1/2 jaar oud, nog nooit problemen mee gehad! Om die reden heeft mijn mama vorig jaar voor het eerst in haar leven er ook zo een aangeschaft en is net zo tevreden!
Zo´n bestekla lijkt me idd super praktisch en dat wil ik er in een volgende AWM ook zeker in hebben!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 09:50

Ik heb een Siemens, doet het hardstikke goed. Siemens schijnt zelfs nog wat beter bekend te staan als Miele. Nou ja die van mij heb ik geen problemen en we hebben hem nu ongeveer 4 jaar.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 10:00

Ik heb ook dezelfde als Lielle, Cody en Sylvia. Maar het beste kun je toch nog steeds een mannelijke afwasser hebben, ik heb lang gezocht, niet gevonden (hij wil niet afwassen) en toen is Miep (zo heet de afwasmachine) maar gekomen....

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 10:21

Ik heb de Bosch Exclusiv. De e achter dat woord ben ik niet vergeten, blijkbaar vonden ze zichzelf net niet exclusivE genoeg Lachen. Deze bevalt heel goed maar ik heb spijt dat ik er niet een met een bestekla gekocht heb. Dat mandje neemt heel veel ruimte in waardoor je veel minder plaats hebt voor pannen en borden. Volgens mij zijn Miele, Siemens en Bosch alledrie hele goede merken.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 10:24

Ik heb een Siemens Lady Plus. Geen problemen mee, behalve de naam dan...... Maar deze kon ik heel goedkoop overnemen, anders had ik een Miele gekocht. De Siemens heb ik nu 6 jaar en is 10 jaar oud en nog nooit stuk geweest.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 10:29

Miele en AEG schijnen heel goed te zijn en ook een Siemens. Volgens mij hebben wij die ook een, maar ik weet het niet zeker meer. Ook een A-tje. We zijn zeer tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:02

Wij hebben gewoon stomweg hetzelfde merk genomen als onze was/droogcombinatie, een Indesit.
Werkt prima, droogt goed, vaat is mooi schoon, en de vaatwasser is niet zo idioot groot.
Bevalt me prima, heb 'm nu een jaartje of 2 en nog nooit problemen mee gehad.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:49

Ik had zelf een Bosch van 4 jaar oud perfect ding. Mooi droog en schoon voor al het bestek. 2 de hands gekocht hing een briefje bij de flat voor fl. 250,00 inpakken en wegwezen dus Party!! .

Een jaar geleden kocht in een huis en daar zat zo´n inbouw ding van een niet al te bekend merk in. Nou ik merk het verschil niet altijd schoon kan weinig instellen. En een raar bestekbakje.

Mijn ouders hebben een miele met zo´n aparte besteklade SUPER gewoon altijd schoon en idd geen problemen met het prikken in je handen met de vork enz.. Ik hoop dat deze snel stuk gaat om hem dan snel te vervangen *LOL* .

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:58

We hadden voordat we gingen verbouwen een 20 jr oude Miele (of iets in die richting) perfect ding.
Nu hebben we al weer 4 jaar een Bosch. Ideaal! Ik vind hem beter (is nl nogal wat moderner) dan de Miele. Zit echt alles op en aan. Was wel een *piep* duur inbouwapparaat. Schitterend ding.
Hier op m'n werk hebben we een zanussi, en ik vraag me elke keer af wanneer hij in elkaar dondert... *grin* Die Bosch bij ons thuis is echt een toppertje, hypermodern (nu nog, en dat na 4 jaar)... Echt two thumbs up!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:24

Die Mieles worden trouwens ook bij ons op het werk gebruikt, en ook daar geen enkele klacht.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:50

hallo dames mijn vrouw heeft het merk Rinus hoog in haar afwasvaandel staan.

schijnt dat parners geliefden vrijers de bekendste merken zijn.
de droog capiciteit is enorm en zuinig!!!!!!~! Cool
Lachen Schijnheilig Slapen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:00

westernworld schreef:
hallo dames mijn vrouw heeft het merk Rinus hoog in haar afwasvaandel staan.

schijnt dat parners geliefden vrijers de bekendste merken zijn.
de droog capiciteit is enorm en zuinig!!!!!!~! Cool
Lachen Schijnheilig Slapen


maar niet echt geluidsarm Haha! Haha! en ze doen het ook niet altijd }>

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 16:04

Ja, Lielle daar zeg je zowat. De mijne, van het merk Ramon Knipoog , vertikt het gewoon. Hij heeft het vanaf het begin af aan niet gedaan, ja een paar keer maar het was en droog resultaat liet hevig te wensen over. Ik moet overigens zeggen dat de stofzuigers van dit merk het wel goed doen, het duurt alleen erg lang voordat ze opgewarmt zijn. Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:32

Ik moet zeggen dat mijn huismerk 'Antoine' goed functioneert en multi-inzetbaar is voor opruimen en stofzuigen. Type 'Lielle' heeft als specialiteit boodschappen en koken. Haha! Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:46

Het merk "Paul" kan je vergeten voor bezigheden als afwassen en stofzuigen, het is wel een prima grasmaaier (ik heb een hele grote tuin!) en als wasstraat is ´ie perfect!