'Tarmebees op Endurance Laag Soeren...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

'Tarmebees op Endurance Laag Soeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 23:43

Dit is dus Rowan Roheryn, ook wel bekend als 'Tarmebees wat mij rondzeult op allerhande ritten en endurance wedstrijden...

Wat foto's van een recent rolletje... heb er meer, maar dit zijn wel een paar aardige...

Afbeelding
Arwen met d'r dikke lijf op dat arme Arabiertje... (bij de start van Laag Soeren)

Afbeelding
Zelfde arme beest na 38 kilometer doorbuffelen...

Afbeelding
'tarmebees The Day After... Clown

We waren overigens 10de met een gemiddelde snelheid van eh.. bijna 12 km/h geloof ik.


Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:46

Gaaf man! Ik ben met ponykamp in Laag Soeren geweest.. mooie omgeving daar!!

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:41

Nou, ik heb niet de indruk dat Rowan te lijden heeft omdat hij jou rond moet zeulen.
Jullie zijn een leuke combi en je hebt een erg mooie outfit Lachen

Gillian

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:11

Apart zeg, op die tweede foto ziet hij er enorm Arabisch uit, en op de weidefoto is het een rasechte Cob. Heel leuk dier en hij ziet er super uit!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:15

Sportcob in actie! Cool

Ik vind Tarmebees een hartstikke leuk bees! Lijkt me leuk om jullie weer eens in actie te zien op een wedstrijd. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:15

Hij is zeker wel sterk genoeg om jou te dragen.
Maar ik vind hem er wel te mager uit zien, zeker op de 1e foto.
Net of je een cob veel te veel laat afvallen zodat hij de bouw van een arabier gaat krijgen...
Sorry, ik vind dat niet mooi
maar ja, endurance mensen zullen mijn pony's veel te vet vinden...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:18

Ter vergelijking: het Fjordenstamboek houdt over het algemeen ook niet van de bouw van sportfjorden. Denk dat dat voornamelijk een kwestie is van smaak en 'zo hoort het nu eenmaal'. En ik denk dat je idd moet kijken naar waar je je paard voor gebruikt. Lachen

Rowan heeft idd wel veel van een Arabier weg. Je zou haast denken dat hij een Arabocob is, want de cobtypische kenmerken zijn nog wel te vinden. Ik zal dat artikel nog eens voor je opsporen, Arwen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:46

Wat een ontzettend groot verschil als je erop zit of als ie in de wei loopt! Erg leuk diertje.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 12:19

Hij ziet er dunnetjes uit als ik erop zit ja. Maar dat komt volgens mij door de verhouding, want hij ziet er in de zomer uit zoals op de laatst foto (slanker wil ik hem niet en is hij ook nooit geweest) en in de winter is hij een stuk zwaarder. Die foto's zijn een dag na elkaar gemaakt, dus hij weegt precies hetzelfde op alle 3 de foto's.

Als ik hem nu aan laat komen zit er een brede buik op, hij heeft die massa gewoon niet van zichzelf. Hij staat trouwens flink in het voer, dus het is niet alsof ik hem 'af laat vallen' - 'szomers trainen we meer dus word hij wat strakker.

Marije, jij bent wel jou brede, massalere type cobs gewent he.. dit is een heel ander type.

In beweging lijkt hij vaak ook smaller, hij beweegt een beetje goofy, lijkt 'ie soms een beetje slungelig. Net een puber soms. Terwijl hij toch best mooi vol bespiert is.


Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:33

Nou Arwen, ik vind het een super mooie cob. Zeker niet te dun en een heel mooi sporttype, lekker afgetrainde bouw, precies goed. En hij vind het echt leuk dat crossen door de bossen zo te zien.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:55

ArwenLune schreef:
Marije, jij bent wel jou brede, massalere type cobs gewent he.. dit is een heel ander type.

Toch vind ik hem op een oude foto in jouw profiel veel meer cob dan nu.
Meer front, meer massa en meer uitstraling.
Ik snap dat het voor jouw sport niet goed is dat extra gewicht maar als ik naar zijn hals kijk, vind ik dat niet mooi. Voor mij moet een cob front hebben en uitstraling. Ik vind hem op de 1e foto een "zielig" hertenhalsje hebben.
Totaal niet cobachtig en een totaal andere pony dan op de oude foto.

Maar ja, voor jouw sport maakt het niet uit hoe ze eruit zien, als ze maar gezond zijn. En dat is hij blijkbaar. Dat is dan het belangrijkste toch? Knipoog
Een gezonde pony die plezier heeft in het werk.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:58

Precies, en smaken verschillen. En ik denk dat dit nu eenmaal zijn type is, als hij in training staat ziet hij er gewoon lekker strak uit.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:03

Ik denk dat ik je wel kan volgen, Marije. De IJslanders die in de endurance lopen zien er IMO ook meer uit als getrainde sportpony's dan als het 'oertype' IJslander. Kan me voorstellen dat dat voor 'traditionele' IJslanderfokkers en -ruiters een gruwel moet zijn. Maar idd, zoals je al zegt: in de endurance maakt het niet uit hoe ze eruit zien, als ze maar gezond zijn. Hoewel 'te mager' ook niet gezond is, maar ik denk zelf dat dat bij Rowan wel meevalt. Lachen

Ik kan me trouwens een foto van Rowan herinneren (volgens mij op de Dorinedag) waar hij ontzettend veel op onze Dravebier lijkt. Idd niets cob-achtigs aan, hij kon zo voor een NRPS'er doorgaan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:04

Ik ga helemaal met Prinnie mee, vind Rowan er hartstikke gezond uitzien, niets mis mee..
Bovendien is ie gewoon mooi.. Haha!

Hoe groot is Rowan nou eigenlijk?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:21

Ik vind dat "magere' eigenlijk ook niet echt mooi! Maar als je endurance rijdt ontkom je er niet aan weet ik uit ervaring.
Vorig jaar was Latoy echt erg afgetraint en ook ik kreeg daar enorm veel commentaar op!! Echt van "wat een magere knol en geef je dat beest wel te eten..." En daar lag het eigenlijk ook wel een beetje aan, Latoy is nl een hele kieskeurige eter en eet niet veel, maar presteerd wel!!
Maar mager is nog niet onbespierd, en daar werd ik ook van beschuldigd, alleen denk ik niet dat je 82 km uitloopt zonder spieren zoals Latoy toch gedaan heeft!
Dus mager, dat is relatief, ik heb ook nog nooit een dikke marathonloper gezien!! Gezond is rowan wel, en daar gaat het zeker om!!
Oh ja, Latoy is gelukkig dit jaar wel wat voller, ze eet nl veel beter, en daar wil je dan wel eens wat van aankomen hè!! Knipoog

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 17:55

Ik heb 'm nog eens kritisch bekeken vandaag en kan 'm toch echt niet mager vinden, maargoed. Ik vind hem op de weidefoto netjes op gewicht. Ik zie geen ribben en geen pens. Dat hij onder het zadel wat schraal lijkt wijt ik dan aan een nogal kriebelig en fladderig paard en het feit dat ik zelf lang en zwaar ben.

Als je trouwens die foto op de Dorine dag bedoelt, Marije, deze foto is op dezelfde dag gemaakt: klik

Ik vind hem nu mooier als toen, dat hele puber-achtige is hij kwijt. Hij staat op die profiel-foto ook echt stoer te zijn, op de endurance foto's is 'ie aan de lange teugel half onder me uit aan het rennen...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:10

Nee ik bedoelde deze foto:

Afbeelding
Voor het gebruik uiteraard te dik maar het is hier wel een cob en lijkt een totaal andere pony.
Maar wel het type wat mij meer aanspreekt. Natuurlijk liever iets minder vet en van bouw wat zwaarder maar op deze foto denk ik, ja daar loopt een welsh cob.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:51

Hey hoi!
Leuk paardje hoor! Maar ik heb je ook 'live' gezien in Laag Soeren! Ik zat daar vlak na de start in het bos op t bankje foto's te maken. (Waarvan de helft niet gelukt is door middeleeuwse camera.... Huilen )

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:51

Ik vind hem eigenlijk mooier op de andere foto's. Hier heeft hij amper bespiering en is hij nog modder vet ook.
Waarom is die speklaag nou zo mooi? Een paard hoort net niet mager te zijn en eventueel een kleine reserve, maar een cob hoeft geen trekpaard te zijn :s
En bespiering is toch juist goed?

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 23:05

Babyvet, Joelle. Hij was daar 3 jaar en 6 maanden, en pas net aangereden. De enige manier om hem weer zo te krijgen is hem voor een paar jaar de polder insturen Knipoog

Leuk dat jij dat was Spookie, die foto van mij was dacht ik wel gelukt trouwens. Lachen

Bij de start van Ommen-Vechtdal stond ik naast 'de andere Welsh Cob-endurancer' te wachten op onze starts. Was wel interessant. Zij rijd het echte ouderwetse type, veel massa, veel knieactie. Ik schatte hem een goede 150 kilo zwaarder als Rowan. Ik vond 'm geweldig, hij ging als een stoomlocomotief!

Maar Rowan is gewoon compleet anders, die heeft ook niet van die tuig-type gangen. Voor mij wel fijn, ik galoppeer liever en dat doet zijn hartslagwaardes ook goed...

De andere cob was wat dat betreft in het voordeel in Ommen - draven op die smalle paadjes was voor haar normaal, voor ons was het een beperking. Daarom ging het zo lekker in Laag Soeren - we hebben de hele weg kunnen galopperen.

Rowwie is trouwens maar 1.48 'hoog' en ik ben iets van 1.75. En misschien lijkt z'n lijf al gauw minnetjes als die lange poten van mij er onderuit steken Knipoog

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:43

Rowan blijft wel een leuk beestje. Hij is wel erg smal met wat ik gewend ben.
Overigens die oude foto die Marije plaatst, daar vind ik hem nog niet dik op.
Ik heb de mijne eigenlijk nooit zo dun, die wordt dik van lucht.
Maar leuke foto's. De dag erna ziet hij er goed uit vind ik, mooie glans erop.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers