Te oud voor wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Te oud voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:09

Ik ben nu 26, rij al vanaf mijn 5e, altijd veel paarden bijgereden maar nooit een eigen paard gehad Huilen . Heb ook nooit veel wedstrijden gereden. Wel wat onderling op de manege (we deden dan wel de gewone proeven en ik ben tot M1 gekomen), en ik heb de F12 af. Nu ben ik bezig met het kijken naar een eigen paardje. En het lijkt me leuk om dan ook te beginnen met wedstrijden. Maar als ik hier zo op bokt rondlees, krijg ik het gevoel dat ik eigenlijk wel een beetje oud ben om nog te beginnen.

Ik begrijp natuurlijk dat de olymische spelen er voor mij niet meer inzitten, maar gewoon mijn wedstrijdjes rijden lijkt me leuk. Maar ben ik dan echt een oud wijf als ik straks ik de B begin?
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 27-05-04 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt


ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:10

Tuurlijk niet, er zijn zat mensen van jouw leeftijd die nu nog met wedstrijden beginnen, zo oud ben je niet eens!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:11

Maakt toch helemaal niet uit!
Mijn moeder is pas op der 40ste begonnen met rijden.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:12

Hoi
Ik ben ook oud (26) en vorig jaar met mijn nieuwe paard in de B begonnen. Maar als ik om me heen kijk voel ik me niet oud hoor! Gewoon lekker doen als je er plezier in hebt!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:14

Volgens mij is Ellen Bontje bijvoorbeeld ook pas behoorlijk laat begonnen hoor, no problem dus.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:15

oed hoe kom je erbij ga lekker wedstijden rijden *LOL* alle leeftijden doen mee..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:15

joh vind jij 26 oud? Boos! Knipoog

nee joh, gewoon lekker doen !!
ik ken veel mensen die veeeeel ouder zijn en nog beginnen
doen waar je zin in hebt !

wat voor paard zoek je ? Schijnheilig *lees onderschrift * Haha!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:15

Ga het ook echt voor mijn plezier doen, maar ik kreeg ineens het idee dat ik dan tussen allemaal 'kinderen' op geweldige paarden voorbij gereden zou worden.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:19

Joh ik ben op m'n 4e begonnen met rijden, kocht op m'n 28e m'n eerste eigen paardje en ben op m'n 32e pas met wedstrijdrijden begonnen!
Gewoon doen als je dat leuk vindt!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:21

Een van mijn stalgenotes heeft kinderen van mijn leeftijd (ik ben 29, dus reken maar uit Haha!). Zij heeft eerder nooit wedstrijden gereden, is dit jaar 'fris' begonnen in de B en heeft de eerste winstpuntjes al binnen, vorige week zelfs eerste met 174 punten! Ze heeft er erg veel plezier in, minstens net zoveel als haar dochter die al op jonge leeftijd bij de pony's reed. Gewoon DOEN dus, als het je leuk lijkt! Lachen

Ik ben zelf op mijn 27e weer begonnen met wedstrijden rijden (endurance) nadat ik op mijn 16e mijn laatste dressuurwedstrijd reed met mijn oude pony. En ook mij is dat 'herintreden' prima bevallen! Lachen

Bedenk trouwens dat je nooit te oud bent om te leren EN dat je zo oud bent als je je voelt! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:22

HoiHoi,
Ik heb vorige week mijn eerste dressuur wedstrijd gehad!! Ik ben 28 (bijna 29). Ik reed niet als oudste in de B hoor!!
En je doet het toch voor je lol, nou dan maakt leeftijd dus niet uit!!

Heel veel succes

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:23

nee joh dta kan hardstikke goed en zo te horen kan je wel goed rijden, dus dat maakt niks uit. ik ben nu 19 en ga ook voor het allereerst starten. Heb ooit 1 onderlinge gereden. dus kan makkelijk, ik ken een meisje die is 25 zit al heel lang in de paarden, o.a. zadelmak maken en is nu ook pas met wedstrijden begonnen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:25

BTW ik bedenk net dat het enduranceteam dat in 2003 naar het EK in Ierland is geweest uit vier dames bestond die alle vier rond de 40 jaar oud zijn. Hoezo is topsport niet meer mogelijk op die leeftijd? Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:26

Anoeska schreef:
Ga het ook echt voor mijn plezier doen, maar ik kreeg ineens het idee dat ik dan tussen allemaal 'kinderen' op geweldige paarden voorbij gereden zou worden.


En wat dan nog joh? Het gaat om jouw lol, of je nu wel of niet door anderen (ongeacht leeftijd, of kwaliteit van paard) 'eraf gereden' wordt. Gewoon lekker gaan rijden dus OK dan!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:27

Karin schreef:
BTW ik bedenk net dat het enduranceteam dat in 2003 naar het EK in Ierland is geweest uit vier dames bestond die alle vier rond de 40 jaar oud zijn. Hoezo is topsport niet meer mogelijk op die leeftijd? Haha!


Hatseflats! Zoals Bert Visscher zou zeggen Haha!

Ik wil rond die leeftijd ook nog zo lekker actief aan het rijden zijn, dus eh.. wat is oud? Knipoog

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:29

Ik ben wel een enorme streber, en kan helemaal niet tegen mijn verlies Bloos , dus als ik echt weggereden word, ben ik vast niet blij (dan moet ik niet zeiken over mijn leeftijd, maar harder trainen!!)

Maar deze berichten fleuren me alweer een heel stuk op. Ik ga maar eens uitzoeken hoe dat werkt met startkaarten enzo.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:30

Gewoon lekker meedoen. Ik ga nu ook 'pas' beginnen en ben 18! Gewoon keihard trainen en vooral plezier in je hobby houden!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:32

hahaha, ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen. Te oud voor wedstrijden.. Ik dacht bij de titel van het topic dat het om je paard zou gaan Haha! Ik (29) ben ook nog niet zo lang geleden begonnen met wedstrijden en ben gewoon geen talent, dus het gaat niet zo hard, maar ik vind het gewoon ook vooral leuk, ook voor de afwisseling voor mijn paard. Dus vooral doen als je er zin in hebt en als je er genoeg van krijgt gewoon weer stoppen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:33

Ik verplaats je topic trouwens naar WD, aangezien het specifiek over wedstrijden gaat. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:38

Voordat ik dit topic opende dacht ik dat het zou gaan over mensen van we 45> , maar jij bent pas 26! Gewoon doen dus.
(niet dat je geen wedstrijden mag rijden > 45, maar dan was de vraag iig begrijpelijker geweest.)

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:38

Mijn vroegere instructrice is op haar 32e begonnen met paardrijden. Na een jaar is ze wedstrijden gaan rijden en op haar 35e reed ze Z2-dressuur.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:35

Hoe kom je DAAR nou weer bij. Ik ben met Tjo ook op mn 30e opnieuw begonnen met wedstrijden. De hele wedstrijdsece zit vol met 20+ers hoor, vergeet niet dat je pas vanaf 18 (op uitzonderingen na) bij de paarden mag starten, dus je bent echt nog een broekie hoor met je 26 jaar, hihihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:38

Ik ben ook 26 en ben net L1 met mijn paardje.... en nee ik voel me zeker niet te oud hoor... gewoon doen!! Leuk.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:40

Ik denk dat ik blij mag zijn als ik tegen de tijd dat ik 26 ben wedstrijden kan gaan rijden. Zelf ben ik nu 22 en heb ik een leasepaard van 20, daar ga ik niet meer mee op wedstrijd (ook omdat ik geen trailer kan betalen). Dus ooit als ik Codex niet meer heb en ga kijken voor een eigen paard, dan kan ik aan wedstrijden gaan denken. En voor dat eigen paard zal ik dan eerst weer een hele tijd moeten sparen. Dus, vergeleken met mij ben je er, schat ik zo in, nog vroeg bij.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:15

Gewoon doen! Niet zeuren hoor, je bent helemaal niet oud! Als ik weleens wedstrijden ga kijken bij ons op de vereniging dan zie ik genoeg ouderen hoor. Ik voel me eerder jong tussen al die oudere Tong uitsteken

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anniekvdv1 en 51 bezoekers