chello begrenzing?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

chello begrenzing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 22:54

Ik vroeg me eens heel sterk af, zit er eigenlijk een begrenzing op chello, aangezien ik een data limiet van 250 mb Boos! heb...
En zo ja, hoe kan je bijhouden hoe ver je zit.
Want aangezien chello ineens begon te fiets met de rekeningen, en ineens dubbele kosten ging voorschotelen, snapte niemand waar het vandaan kwam.
En aangezien ik hier nauwelijks wat naar binnen haal, kan ik me niet voorstellen dat ik er elke keer overheen zit.

gewoon geen onderschrift :D


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:59

Euh... 250 MB datalimiet? Dat is wel erg weinig Verward Daar ben je zo overheen hoor, denk aan het laden van foto's...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 23:03

Mjah kan je er uberhaupt wel overheen zitten, dat het heel weinig is weet ik ook wel, mijn vorige internet verbinding sprak niet eens over een data limiet, daar haalde ik alles met bakken naar binnen.
Maar hmm, gewoon niet eens soulseek of emule aangezet, zelfs geen filmpjes binnen gehaald, ik snap het niet Tong uitsteken

gewoon geen onderschrift :D

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 23:10

Citaat:
17. Geldt er een limiet voor het dataverkeer?
chello starter heeft een harde limiet van 250 MegaByte per kalendermaand. chello entry heeft een harde limiet van 500 MegaByte per kalendermaand. chello light heeft een harde limiet van 1 GigaByte per kalendermaand. Bij normaal gebruik hoeft u niet bang te zijn dat de limiet zal worden overschreden. Indien u de limiet dreigt te overschrijden krijgt u via de e-mail hiervan een bericht. Eenmaal bij 60% en eenmaal bij 80%. Ook als u over de limiet gaat krijgt u via de e-mail een bericht. Uw modem wordt vervolgens in snelheid aangepast. Aan het begin van de volgende kalendermaand wordt u modem weer op de oorspronkelijk snelheid teruggezet.


Aldus chello....

Maargoed, in plaats van 10 euro, was het nu dus ineens 17 euro nog wat, heel raar bedrag.
En ik heb GEEN mail gehad!

Zijn ze me nu aan het n**ien?

gewoon geen onderschrift :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:36

250 mb is inderdaad helemaal niets. Dat abonement zou me handen vol geld gaan kosten. Ik genereer per maand 150gb dataverkeer.

Ik denk niet dat ze je aan het naaien zijn. Iedere normale computergebruiker zit zo aan dat limiet. Ik zou als ik jouw was, als dit vaker gebeurd, een ander abonement nemen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:36

Heb je geen email gehad op je @chello adres?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:58

Op http://datagebruik.chello.nl kun je inloggen en je datagebruik bekijken.
Overigens worden er geen extra kosten in rekening gebracht als je de limiet overschrijdt, je modem wordt alleen terug gezet naar een lagere snelheid.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 10:33

Hmmm dankje Naz, ik zal eens kijken, hmmm jah dat dacht ik ook te lezen dat er geen extra kosten worden bijgebracht, raar allemaal dan..
\


En nee ik heb geen mail gehad op mn chello mail....

gewoon geen onderschrift :D


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:34

Heb je al eens gevraagd om te bellen waar de kosten vandaan komen dan??

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 10:35

Ik was van plan om eerst zelf seen uit te gaan zoeken waar het vandaan zou komen, dan pas waag ik me aan de uren durende 0900 nummers...


edit:
269 megabyte .....waarom heb ik geen mailtje gekregen???\

Nou daar komen de kosten dus blijkbaar vandaan, maar 19 mb extra zal toch geen 7 euro nog wat kosten :s

gewoon geen onderschrift :D

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:41

250 MB? Damn! Dat heb ik in 2 uur op Scheve mond


Euhm volgens mij moeten ze je eerst waarschuwen dat je over de data heen bent.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 10:46

Sundancer schreef:
250 MB? Damn! Dat heb ik in 2 uur op Scheve mond


Euhm volgens mij moeten ze je eerst waarschuwen dat je over de data heen bent.



Joh Tong uitsteken?
Toen ik er nog niet aan vast zat, had ik het vast in een dag op, aangezien ik een downloadmonster ben.

Maar hier heb ik dat dus absoluut niet gedaan, maar ik krijg geen mail, en zit er wel overheen....

gewoon geen onderschrift :D

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:48

[quote="Algemene voorwaarden chello"][/quote]
    Ingeval van niet-tijdige betaling (waaronder mede wordt verstaan de onmogelijkheid tot het uitvoeren van een automatische incasso wegens onvoldoende saldo) is de Klant met ingang van 14 dagen na de factuurdatum tot en met de datum waarop de feitelijke betaling plaatsvindt de alsdan geldende wettelijke rente verschuldigd. Bij niet, niet volledige of niet tjidige betaling door de Klant komen eventuele (buiten)gerechtelijke incassokosten die UPC maakt voor rekening van de klant.

Kan dat misschien het geval zijn?

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 10:51

Nee, dit is de eerste rekening van de eerste maand, die we binnen krijgen, en dat was dus gisteren, lijkt me nogal sterk, of er moet wat fout zijn gegaan met de post...

gewoon geen onderschrift :D

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:53

Het is een factuur die je krijgt. Het bedrag zelf wordt per automatische incasso afgeschreven.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 10:55

Sypheron schreef:
Het is een factuur die je krijgt. Het bedrag zelf wordt per automatische incasso afgeschreven.


Wijsneus, dat bedoelde ik ook Knipoog
Maargoed,het extra bedrag wat er eigenlijk niet bij hoort, staat gewoon bij de ...jah hoe heet dat, iig gewoon bij de maandelijkse kosten van 10 euro...

gewoon geen onderschrift :D

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:55

Is dit je allereerste rekening na het afsluiten van je abo?

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:00

Ja, en ja ik heb ook gekeken, het zijn geen eenmalige kosten...

gewoon geen onderschrift :D

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:04

Zitten er aan zo'n goedkoop abo verder helemaal geen administratieve kosten dan? Verward
Maargoed, ik zou toch nu onderhand wel even gaan bellen met de klantenservice, dat je geen mails krijgt was voor mij al een reden geweest om te gaan bellen.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:07

Jawel, de 59,95 voor het doe het zelf pakket, maar dat is dan ook het enigste.
Ik vrees dat je gelijk hebt, hmm dat gaat me nog meer geld kosten, aangezien ze bij chello de tijd niet zo nauw nemen, toen er problemen waren met mn vorige internetaansluiting heb ik eerst 15 minuten aan de telefoon gehangen voordat ik het juiste persoon aan de lijn had....

Maargoed, het is niet anders...

gewoon geen onderschrift :D

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:10

Bel iig nu en niet in de late middag/avonduren, dan is het nog veel drukker!
Inventariseer eerst even goed welke problemen je precies hebt, dan kun je hun dat zo specifiek mogelijk uitleggen zodat het minder lang duurt voordat je de goede persoon aan de lijn hebt Lachen.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:30

Naz schreef:
Op http://datagebruik.chello.nl kun je inloggen en je datagebruik bekijken.
Overigens worden er geen extra kosten in rekening gebracht als je de limiet overschrijdt, je modem wordt alleen terug gezet naar een lagere snelheid.

leuk dat je daar kunt kijken.
Dit omdat we over een paar maanden geen chello meer hebben en ik moet gaan kijken naar iets per telefoon, liefst ook vast bedrag per maand, mooi om te weten hoeveel ik i-net.

Schrik ervan 1587 megabyte deze maand met een piek van 1842 in maart.
Gelukkig hebben wij chello clasic Lachen


Iemand trouwens goede tips voor vast bedrag, geen datalimiet per telefoon? Schijnheilig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:36

Waarom via de telefoon als ik vragen mag? Geen mogelijkheid tot ADSL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:38

Ik digibeet
adsl, gaat niet via telefoon?
want dan lukt het niet.

Het moet iig via telefoonlijn gaan, want in het buitengebied ligt nog geen kabel Lachen

Zie ook mijn onderschrift Haha!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:45

Ja, ADSL gaat via telefoonlijn, denk dat Sypheron dacht dat je een analoge verbinding bedoelde. Volgens mij zijn de meeste providers van KPN-ADSL zonder datalimiet. Ik heb de Zon Lite gehad, die was iig zonder datalimiet (of iig fair use, wat voor de gemiddelde internetter echt niet te overschrijden valt).

edit; overigens kan je nog niet in alle buitengebieden ADSL krijgen. Heb je dat al gechecked?

זכור


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers