Vraag: Gesloten ring verlaten = 2 verliespunten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Vraag: Gesloten ring verlaten = 2 verliespunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 21:06

In de regelementen staat dat als je met 4 benen een gesloten ring verlaat dat je gediskwalificeerd bent:

Citaat:
Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.


maar ff verderop staat dat je bij uitsluiting 2 verliespunten hebt.

Citaat:
Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering van in geval van kreupelheid van het paard of (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement en overtredingen van de bepalingen m.b.t. het harnachement en hulpmiddelen.



Dus bij het uitspringen van de ring ben je uitgesloten + 2 verliespunten??

Scheve mond

:evaw:


WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:59

Yep

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:03

Ja dus blijf maar gewoon in de ring. Of heeft je paard net zulke kuren als de mijne, hij wil over de hekjes springen tijdens de proef Haha!

Horses are a way of life

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 22:03

Vind het wel een 'harde' straf voor zo'n 'foutje'.
Het is nl ook zo dat je de proef wel uit mag rijden en de ring niet MOET verlaten.
Mja. ok.

:evaw:

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 06:32

nouuuuu foutje, als een paard een gesloten ring verlaat springt hij dus over de hekjes, je bent wel met dressuur bezig, niet met een springparcous dus je maakt het wel heel bond als zoiets gebeurd hihihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:37

Sjimmy schreef:
Vind het wel een 'harde' straf voor zo'n 'foutje'.
Het is nl ook zo dat je de proef wel uit mag rijden en de ring niet MOET verlaten.
Mja. ok.


Ja, daar zit wat in! Maar inderdaad, vind het ook wel erg hard. Ik neem aan dat het jurylid je wel moet diskwalificeren, laat zij / hij je doorrijden worden er neem ik aan geen 2 verliespunten berekend.

Een stalgenootje van mij reed vorig jaar 3 keer fout in 1 proef. Zij werd ook gediskwalificeerd en had 2 verliespunten te pakken. Tja, dat komt ook hard aan.

^&+ 20 mei 2016

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:46

Vippie schreef:
nouuuuu foutje, als een paard een gesloten ring verlaat springt hij dus over de hekjes, je bent wel met dressuur bezig, niet met een springparcous dus je maakt het wel heel bond als zoiets gebeurd hihihi


inderdaad *LOL*

maar dan wel bonT

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:48

Javmo schreef:
Ja, daar zit wat in! Maar inderdaad, vind het ook wel erg hard. Ik neem aan dat het jurylid je wel moet diskwalificeren, laat zij / hij je doorrijden worden er neem ik aan geen 2 verliespunten berekend.


Niet diskwalificeren, maar uitsluiten. En dat zijn 2 verliespunten. De jury zal de rest van je proef wel willen beoordelen, maar de 2 verliespunten heb je gewoon en het resultaat van je proef is niet meer geldig.

Dus: niet meer dan 2 programmafouten maken en binnen de hekjes blijven!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:52

Vippie schreef:
nouuuuu foutje, als een paard een gesloten ring verlaat springt hij dus over de hekjes, je bent wel met dressuur bezig, niet met een springparcous dus je maakt het wel heel bond als zoiets gebeurd hihihi


Dat valt reuze mee. Als je de bocht uit zeilt en je kunt kiezen: springen of door de hekjes walsen.... Dan weet ik wel wat ik kies.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:53

Javmo schreef:
Ja, daar zit wat in! Maar inderdaad, vind het ook wel erg hard. Ik neem aan dat het jurylid je wel moet diskwalificeren, laat zij / hij je doorrijden worden er neem ik aan geen 2 verliespunten berekend.



Je wordt uitgesloten, en dat is wat anders dan diskwalificeren. Bij uitsluiting heb je wel 2 verliespunten maar mag je als de jury dat goed vindt je proef nog uitrijden, zonder dat het telt.
Dit kan bv. handig zijn voor 'stoute' paarden, zodat ze weten dat ze er niet onderuit kunnen ook al komen ze in verzet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:53

Ik wist dat je de ring niet zomaar mocht verlaten... maar dat je dan 2x verliespunten kreeg, nope dat wist ik niet

Mag ik wel heel goed opletten... ik start zondag mijn eerste keer buiten, nu maar hopen dat hij tussen de hekjes wilt blijven Haha! Tong uitsteken

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:55

Sorry miss, maar ik zat tegelijkertijd te typen Knipoog
Zie nu dat we hetzelfde zeggen. O, wat zitten die juryleden toch weer op 1 lijn Schijnheilig

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:06

En wat als het geen hekjes zijn maar alleen bordjes? Hopen dat de jury het niet ziet Haha!? Maar dan ben je dus in principe ook gewoon uitgesloten daar gelden toch geen andere regels voor neem ik aan?

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:09

Javmo"]
[quote="Sjimmy schreef:
Vind het wel een 'harde' straf voor zo'n 'foutje'.
Het is nl ook zo dat je de proef wel uit mag rijden en de ring niet MOET verlaten.
Mja. ok.


Ja, daar zit wat in! Maar inderdaad, vind het ook wel erg hard. Ik neem aan dat het jurylid je wel moet diskwalificeren, laat zij / hij je doorrijden worden er neem ik aan geen 2 verliespunten berekend.

Een stalgenootje van mij reed vorig jaar 3 keer fout in 1 proef. Zij werd ook gediskwalificeerd en had 2 verliespunten te pakken. Tja, dat komt ook hard aan.
[/quote]

Ik vind het ook vrij hard. Als je in de B t/m M2 de ring uit stuift, krijg je alleen een -2 op je protocol.

Waarom dan, als je over een hekje springt, terug jumpt en verder gaat waar je gebleven was uitsluiting met 2 verliespunten?

Tja, hoger niveau, dat kan een reden zijn. Dan nog. Het blijven dieren, ze kunnen toch altijd een keer schrikken?

Mzz.. Scheve mond

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:12

Fitzroy schreef:
Sorry miss, maar ik zat tegelijkertijd te typen Knipoog
Zie nu dat we hetzelfde zeggen. O, wat zitten die juryleden toch weer op 1 lijn Schijnheilig


Haha...jaja OK dan!


WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:14

Skipper schreef:
En wat als het geen hekjes zijn maar alleen bordjes? Hopen dat de jury het niet ziet Haha!? Maar dan ben je dus in principe ook gewoon uitgesloten daar gelden toch geen andere regels voor neem ik aan?



Ik meen (misschien kan Fitzroy me helpen) dat je per vergissing achter een bordje langs mag rijden, zonder dat je verliespunten krijgt. Je krijgt dan wel 2 minpunten.

Ik heb het nog niet voorhanden gehad en moet het dus in de reglementen opzoeken. Dit is echter wat ik uit mijn hoofd zeg.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:16

Goed dat ik nog even op vernieuwen drukte want ik wilde net dit antwoord geven. *LOL*
Achter de bordjes omrijden wordt dus al een vergissing gezien en levert -2 op. Dat kun je dus 2 x doen en bij de 3e keer wordt je uitgesloten net als bij de 'normale' vergissingen.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 27-05-04 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:16

Skipper schreef:
En wat als het geen hekjes zijn maar alleen bordjes? Hopen dat de jury het niet ziet Haha!? Maar dan ben je dus in principe ook gewoon uitgesloten daar gelden toch geen andere regels voor neem ik aan?


Bij alleen bordjes is het geen afgesloten ring en krijg je gewoon -2 als je buiten een bordje om gaat.
Wel andere regels dus. Lachen

[edit] gelijk met Fitzroy Lachen [/edit]

Navragen is beter dan afvragen.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:17

missmuts"]
[quote="Skipper schreef:
En wat als het geen hekjes zijn maar alleen bordjes? Hopen dat de jury het niet ziet Haha!? Maar dan ben je dus in principe ook gewoon uitgesloten daar gelden toch geen andere regels voor neem ik aan?



Ik meen (misschien kan Fitzroy me helpen) dat je per vergissing achter een bordje langs mag rijden, zonder dat je verliespunten krijgt. Je krijgt dan wel 2 minpunten.

Ik heb het nog niet voorhanden gehad en moet het dus in de reglementen opzoeken. Dit is echter wat ik uit mijn hoofd zeg.
[/quote]

Ik heb laatst onderling gestart met Louna, per ongeluk achter het bordje gereden ipv ervoor langs (paard was btje onbestuurbaar projectiel geworden Scheve mond ) en had verwacht dat ik dan 2 minpunten zou hebben, maar nix!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:23

Shanna16 schreef:
Ik vind het ook vrij hard. Als je in de B t/m M2 de ring uit stuift, krijg je alleen een -2 op je protocol.

Waarom dan, als je over een hekje springt, terug jumpt en verder gaat waar je gebleven was uitsluiting met 2 verliespunten?


Verward Ik snap je niet. Je bedoelt met een open ring? In dat geval kan het gebeuren dat je per ongeluk een volte te groot rijdt en verkeerd uitkomt. Ik vind het wel een verschil of jer uit de ring SPRINGT of een volte te groot maakt...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:25

*Tamara* schreef:

Ik heb laatst onderling gestart met Louna, per ongeluk achter het bordje gereden ipv ervoor langs (paard was btje onbestuurbaar projectiel geworden Scheve mond ) en had verwacht dat ik dan 2 minpunten zou hebben, maar nix!



Bij onderlinge wedstrijden zijn ze ook nooit zo heel streng als bij officiele wedstrijden Haha!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:25

sorrie, ben meerdere dingen tegelijk aan het doen. Ondertussen hadden mijn collega-juryleden al antwoord gegeven..

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:31

missmuts"]
[quote="Javmo schreef:
Ja, daar zit wat in! Maar inderdaad, vind het ook wel erg hard. Ik neem aan dat het jurylid je wel moet diskwalificeren, laat zij / hij je doorrijden worden er neem ik aan geen 2 verliespunten berekend.


Niet diskwalificeren, maar uitsluiten. En dat zijn 2 verliespunten. De jury zal de rest van je proef wel willen beoordelen, maar de 2 verliespunten heb je gewoon en het resultaat van je proef is niet meer geldig.

Dus: niet meer dan 2 programmafouten maken en binnen de hekjes blijven!
[/quote]

Je hebt gelijk, uitsluiten. Ze mocht haar proef ook uitrijden. Ik noem het gauw diskwalificeren omdat de proef niet meer geldig was.
Daarbij komt ook dat ik het wel terecht vind. Een ruiter hoort nou eenmaal zijn / haar proef te kennen. Plus dat ze ook nog een 3e fout maakte voordat de jury ingreep.
Voor haar kwam het wel hard aan.

Maar een jurylid laat je dus wel doorrijden als je buiten de hekken komt maar geeft wel 2 verliespunten> Jee dat wist ik dus niet! Nou, het is ook zo, je moet er niet buiten komen!

^&+ 20 mei 2016

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 10:17

Je kan je nog beter laten vallen... als je er dan binnen 60 sec dacht ik weer op zit mag je verder zonder consequenties.

Buiten de bordjes om:
1e keer = -2
2e keer = -4
3e keer = -6 (in totaal -12 dus!)
Vaker dan 3 keer = uitsluiting.
Zo was het tenminste een paar jaar geleden toen ik nog wedstrijd startte.

:evaw:

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:23

Volgens mij word je nu bij de 3e keer al uitgesloten. Die regel is een tijdje geleden veranderd. je mag 2 keer foutrijden en daarna uitsluiting.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 8 bezoekers