Engelands grootste gezin...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Engelands grootste gezin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 22:31

Bestaat uit vader, moeder en 15 kinderen!!!

De ouders wilde 6 kinderen, na 3 meiden kwamen 3 jongens. En daarna ging het maar door... Nog 3 jongens en vervolgens 6 meiden. Tussen elk kind zit maximaal 1,5 jaar.

Ze wonen in een redelijk standaard huis, de twee oudsten zijn het huis uit. De jongste, een meisje, heeft een babykamer, de andere 5 (jongste) meiden slapen in 'the pink room', de 5 jongste jongens in 'the blue room', de 6e (oudste) jongen slaapt in de garage en het oudste thuiswonende meisje heeft een eigen kamer.

Ze hebben met zijn 15en (13 thuiswonende kinderen en de ouders) 1 badkamer... Als er spullen echt stuk zijn krijgen ze het nieuw, anders wachten ze maar eventjes. Schoenen bv, die worden volgens de moeder pas vervangen als er een gat in zit. Willen ze meedoen met de mode, nemen ze maar een krantenwijk. Kleren komen van de uitdragerij... Er gaan iedere dag 2 broden, 3 pakken melk etc doorheen, iedere week 3 flessen shampoo, 3 tubes tandpasta etc.

Ze gaan nu een dag van de moeder volgen (Net5).

Wat vinden jullie daar nou van? Ze hebben 15 kinderen waarvan 13 thuiswonend... En geen geld. Sorry, maar begin dan niet aan (zoveel) kinderen... Enb ze zijn van plan om door te gaan ook Verward

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:45

De kinderen zullen er niet dood aan gaan, waarschijnlijk hardwerkende kinderen worden en niet van die verwende ettertjes.

En toch heb ik zoiets van tsja...waarom begin je er dan aan?
Je hoeft je kind niet door en door te verwennen, maar afentoe eens wat leuks kunnen geven is toch wel een fijn iets lijkt mij.
Vooral met alle voorbehoedsmiddelen die er zijn heb ik zoiets van het hoeft niet, waarom het dan toch doen?
Als je gek bent op kinderen krijg ik er dan iets minder enm zorg dat die er lekker bij lopen.

Want aan weinig geld zitten nadelen, ze zullen er heus wel goed voor zijn, maar met alle hypes en modes van tegenwoordig harde kans dat ze met tweedehands kleren gepest worden.
Ik vind dat je over dat soort dingen toch wel na moet denken voordat je aan kids begint.

Daarbij...15 kids op deze wereld zetten, zit nog te twijfelen of het wel eerlijk is er 1 op te zetten.

Eigenlijk hetzelfde als met huisdieren *ja raar he* als je er het geld niet voor hebt doe het dan niet....zie zo vaak mensen doormodderen met bv hun hond omdat er geen geld is even naar de da te gaan.....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 23:01

Oh, slecht hadden ze het echt niet, dat wil ik ook niet zeggen. Maar als je als vader zijnde iedere avond moet doorwerken om geld binnen te krijgen... Iedere week zo'n 300 euro aan boodschappen, iedere dag een x-aantal wassen, de hoeveelheid spullen die er doorheen gaat... Ze hadden toch aardig wat geld kunnen hebben!

Robert zei net al: "als jij 15 kinderen krijgt zet ik je buiten hoor!" Alsof het alleen mijn schuld is *LOL* "Ja, je bent dan teveel bij de buurman geweest!" Bloos!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:05

Zo bijzonder is dat toch niet, Pervinco?
Vroeger waren zulke grote gezinnen hier ook heel normaal en ik ken hier streng christelijke families die nog steeds zo groot zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 23:07

Nou, ik word al gillend gek met 3 broertjes... Dat dat vroeger normaal was, okay, maar nu kijken ze me al stom aan als ik zeg dat ik uit een gezin van 6 kom. En ik ken ook geen enkel gezin met meer dan 6 kinderen...

Maar buiten dat, ze moeten zelf weten wat ze doen. Het gaat me er meer om dat de ouders duidelijk aangegeven een geldgebrek te hebben en dat de man iedere avond door moet werken. Begin dan niet aan zoveel kinderen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:09

Pervinco schreef:
Oh, slecht hadden ze het echt niet, dat wil ik ook niet zeggen. Maar als je als vader zijnde iedere avond moet doorwerken om geld binnen te krijgen... Iedere week zo'n 300 euro aan boodschappen, iedere dag een x-aantal wassen, de hoeveelheid spullen die er doorheen gaat... Ze hadden toch aardig wat geld kunnen hebben!

Robert zei net al: "als jij 15 kinderen krijgt zet ik je buiten hoor!" Alsof het alleen mijn schuld is *LOL* "Ja, je bent dan teveel bij de buurman geweest!" Bloos!


Daarom begon ik al met de voordelen van zo'n groot gezin Knipoog
Maar zoals je nu ook zelf zegt, elke avond doorwerken..om de basis *en dan nog niet eens nieuw* te kunnen kopen...tsja...waarom?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 23:11

Om thuis weg te zijn!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:13

Dank god op mijn blote knietjes voor mijn ene kindje.

Had er graag nog 2 bij gehad maar 15 vind ik toch iets te veel van t goeie.Aan de andere kant lijkt t me wel gezelli, altijd van die lieve kleine kinders die mekaar de hersens inslaan.en vriendjes meenemen.

Maar ik denk niet dat moeders tijd , energie of geld heeft om lekker op "haar"paardje te gaan rijden bv.


.

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:15

Pervinco schreef:
:)* Om thuis weg te zijn!


Als die dat nou wat eerder had gedaan had die er niet 15 gehad en stinkend rijk geweest Haha! Domme vent Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:17

ik heb het net ook zitten kijken. Ik vind dat ze het super geregeld hebben, alles loopt toch gesmeerd. Ja, het is logisch dat ze het financieel niet echt breed zullen hebben, en dat de kids dus vaak afdragertjes krijgen, maar ze zien er allemaal goed gezond en gelukkig uit. Dat is toch het belangrijkst lijkt me.
Ik ga niemand veroordelen over de keuzes die ze maken. Als die mensen graag zo'n groot gezin willen vind ik dat prima hoor.
Het lijkt mij net ietsje te druk, maar ik zou er ook nog wel graag eentje bij willen. .

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:24

Ik heb een collega op het werk die erg gelovig is. Zo draagt ze altijd een rok enzo. Zij is pasgeleden getrouwd en was onmiddelijk zwanger. Ze is trouwens 21 jaar. Maar ze zegt dat ze op aarde is om zich voort te planten en gebruikt geen voorbehoedsmiddelen. Die krijgt dus ook een berg kinderen denk ik!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:28

Ik kom uit een gezin van 6-en-een-half, en dat vind ik al veel.

15 kinderen... dat is toch ook niet meer gezond voor iemand. Ik snap gewoon niet waarom dat soort mensen geen voorbehoedsmiddelen gebruiken, je zou toch zeggen dat genoeg genoeg is...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:52

Ellende schreef:
Ik kom uit een gezin van 6-en-een-half, en dat vind ik al veel.


Dat is pas knap!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:52

zal halfzusje/broertje zijn?

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:05

Hier bij ons in de buurt woont een gezin met 13 kinderen, ook streng christelijk. Zij hebben het echter helemaal niet gemakkelijk, een aantal jaar terug is de moeder overleden toen de jongste nog een baby was.
De man voedt nu, met behulp van familie, de kinderen zelf op.
Daar heb ik veel respect voor, maar waarom in godsnaam zoveel kinderen op de wereld zetten?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 06:35

Ik woon in een (erg) christelijk dorp ergens in het zuiden van het land. Daar is het motto nog vaak "gaat heen, en vermedigvuldig u". Meer dan 10 kinderen is hier echt geen uitzondering. Ik ken enkele gezinnen die met 12/13 kinderen in een rijtjeshuis wonen. Gezien de leeftijd van de moeder zullen er nog wel meer komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:14

Nanda schreef:
Ik woon in een (erg) christelijk dorp ergens in het zuiden van het land. Daar is het motto nog vaak "gaat heen, en vermedigvuldig u". Meer dan 10 kinderen is hier echt geen uitzondering. Ik ken enkele gezinnen die met 12/13 kinderen in een rijtjeshuis wonen. Gezien de leeftijd van de moeder zullen er nog wel meer komen.

Religie is slecht voor het milieu zo te zien.

De hond is de betere mens

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:20

Ja maar bekijk die vrouw eens als ze 50 is. Denk niet dat die zeer florissant zal uitzien en wat als ze ziek wordt? Gelovig of niet ik vind dat je nog altijd aan jezelf ook moet denken. Wacht maar eens af tot die kinderen ouder worden. Ik denk dat er daar vaak veel geruzie is met zo'n hoop in 1 huis.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:34

Ik vind dat ze alleen aan zichzelf denkt door zo'n groot gezin te willen.

De hond is de betere mens

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:34

Toch valt dat best mee. Wel is het zo dat de kleintjes "opgevoed" worden door de oudere kinderen. Meisjes van 12/13 zijn na schooltijd verantwoordelijk voor hun broertje van 3.
Wat ik wel verbazend vind is dat (heb ik me laten vertellen) zelfs de kleintjes tijdens de 2 uur durende kerkdienst gewoon stil zijn.

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:41

Bij mij in het dorp woont een gezin met 18 kinderen.... Scheve mond

Streng gereformeerd....

Indra en Norah

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 08:04

Nanda schreef:
Toch valt dat best mee. Wel is het zo dat de kleintjes "opgevoed" worden door de oudere kinderen. Meisjes van 12/13 zijn na schooltijd verantwoordelijk voor hun broertje van 3.


Dat is eerlijk gezegt ook iets dat me lichtelijk stoorde... Voor het aankleden van de jongsten, om maar even een voorbeeld te noemen, had ze geen tijd, moesten ze allemaal zelf doen. Worden ze vroeg zelfstandig van...

Ben ook akelig vroeg zelfstandig geworden, had ik maar wat langer kind kunnen zijn...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:42

Ik kan er met mn hoofd niet bij.. waarom zou je zo veel kinderen willen! Ik ben nu een paar jaar leiding geweest bij een scoutinggroep, en 15 van die koters is véél!!! Bij een groep van 15 moet je iig 3 man leiding hebben staan!
Ach, ik zie ook aan een vriendinnetje van me (komt uit een gezin met 7 kinderen en dat hele gezin woont in een bovenhuis) dat het niet altijd zo goed is hoor. Er was altijd een broertje de pispaal, die is nu gaan zwerven en zwaar verslaafd, de moeder is overspannen en al die kinderen gaan op een beetje een vreemde manier met andere mensen om. Ik vind het behoorlijk asociaal als je zoveel kinderen neemt, maar ja... wie ben ik?

Der Ellmauer Dancing Queen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:51

Ik vind 15 kinderen wel veel, maar niet uitzonderlijk. Vroeger woonde ik in een dorp en daar had een gezin ook 12 kinderen. De vader werd Brammetje Penis genoemd. Haha!
Ik moet wel zeggen dat ik het niet echt verstandig vind om zoveel kinderen op de wereld te zetten. Blijkbaar hebben ze te weinig geld om ze te kunnen onderhouden.


Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:52

haha nou bij ons gaan er ook elke dag twee broden doorheen Haha! (en wij zijn met drie kinderen, maar heb twee opvreters van broers)
Maar 15 kinderen vind ik wel veel..

Gezocht: Bijrijdpaardje omgeving rotterdam( berkel en rodenrijs, bergschenhoek, schiebroek, hillegersberg...)

A woman needs two animals: The horse of her dreams and a jackass to pay for it.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, _Madelon, _Mir, AhrefsBot, aliida, AngeliqueB, Ann, Appeltje00, glenmore, kosseh, maaaikkee, ManonGrr, Mariett, Mizora, mvdende, Nikkii026, NinaCharlie, Pellelilly, rozebadeend, TessaxQuincy, TheNovelist, xxmichellexx, YandexBot, Zebrastreep en 53 bezoekers