Op vakantie naar Italië?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Op vakantie naar Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 23:27

Misschien, misschien dat ik van de zomer op vakantie ga naar Italië.
Maar wat moet je allemaal regelen enzo?
Alle ins en outs van Italië?
En al die dingen?

Wie kan me een eindje op weg helpen?
Ben nog nooit alleen op vakantie geweest in het buitenland, wel met ouders, maar dan regelen die alles.
En nu moet ik (en diegeen die meegaat) het wel zelf regelen.
We weten naar welke camping we willen, als het goed is, is er nog plek.
Maar we willen eerst een beetje de kosten weten, voor we echt gaan boeken en al die dingen.

Wie kan me een beetje op weg helpen?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:23

Ik heb 3 weekjes met een rugzak op door Toscane getrokken. Heerlijk! Super eten, leuke mensen... alleen een vlucht geregeld en de lonely planet meegenomen. Misschien dat het verstandig is om inderdaad een camping te boeken, zeker als je in het hoogseizoen gaat. De Lonely Planet van de regio waar je heen wilt gaan, is zeker een aanrader.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 13:09

Jennygirl schreef:
Ik heb 3 weekjes met een rugzak op door Toscane getrokken. Heerlijk! Super eten, leuke mensen... alleen een vlucht geregeld en de lonely planet meegenomen. Misschien dat het verstandig is om inderdaad een camping te boeken, zeker als je in het hoogseizoen gaat. De Lonely Planet van de regio waar je heen wilt gaan, is zeker een aanrader.


Wij willen naar een bepaalde camping (in de streek Marche), omdat een vriendin van ons daar de zomer zit.
En de bedoeling is met de auto, dan ben je niet zo afhankelijk van vervoer ed.

Wat is een/de Lonely Planet?
Nog nooit van gehoord nl.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:17

Ik ben vorig jaar naar Italie geweest. Ik zou niet zo snel meer in het hoogseizoen gaan... Het was overdag soms over de 40 graden en in de nacht de koelste nacht was 31 graden Scheve mond
Was helemaal kapot had geen airco in het appartement. Verder was het wel leuk maar erg duur! Ik heb me gek gekocht aan kleding allemaal merkkleding wat daar niets kost Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:52

Ik ben helemaal gek van Italie.
Ben naar het zuiden geweest, Toscane, Garda-meer en bij Venetie in de buurt. Boodschappen zijn erg duur daar, maar het land maakt het helemaal weer goed.
Ik neem zelf nooit veel mee. Wel mijn kampeerspullen, kleding (niet veel nodig) en papieren. En ik zou een boekje Wat en Hoe Italiaans meenemen. Sommige Italianen zijn nog wel zo koppig om geen Engels te leren spreken en zonder boekje is het dan wel lastig. Maar in de toeristische gebieden spreken ze allemaal Engels en Duits.