Fjord mag niet meerijden in een ponyspringles :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Fjord mag niet meerijden in een ponyspringles :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 18:24

Ik wil met Tjo gaan springlessen en bij ons in de buurt heb je dus een manege die echt bekend staat als "dé springmanege". Dus na dagen ahcter elkaar bellen eindelijk iemand te pakken gekregen die me vervolgens doorverwees naar een tweede persoon, en die me vervolgens weer naar een derde verwees Haha!. Maargoed, die derde persoon was dus de springinstucteur en is internationaal springruiter (geweest?). Dus ik gevraagd of wanneer ze de springlessen voor pony's hadden, op beginnend niveau. Zal de rest van het gesprek even op een rijtje zetten:

Hij: "Hoe oud ben je dan?"
Ik: "14, bijna 15."
Hij: "Is dat niet een beetje oud om nog op een pony te rijden?"
Ik: Verward Boos! "Nee het is een FJORD."

Dat was dus het eerste punt, alsof een 14-jarige niet meer op een pony kan rijden Boos!. Maar het ging nog verder:

Hij: "O.. o... nou, fjorden hebben toch een andere techniek, en ik denk dat de springles dan iets te moeilijk voor jullie wordt. Want tja, fjorden springen toch heel anders en ik denk dat het echt te moeilijk wordt..."

Enzovoort enzovoort, stond me een partij moeilijk te doen, helemaal fjorden te benadelen... Begon ook over een ponyclub waar ik lid van moest worden, anders meost ik bij de paarden ofzo... weet ik het, hoop onduidelijk gezever. Oftewel, ze zijn daar helemáál niet anti-fjord ofzo, valt best wel mee . Ik was echt kwaad op een gegeven moment, wat was dat nu voor slap verhaal dat fjorden geen techniek hebben?? Tjo heeft een hele goede techniek, alleen ze kan geen hindernis van 1m30 springen, want zelf is ze maar 1m40 Verward Boos!. Vage mensen op de wereld...

Heb meteen naar de concurrent gebeld, en ik word nog teruggebeld of ik daar op les kan. Grrr als ik eraan terugdenk raak ik weer zo verontwaardigd Boos!


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:26

Tsja met oefenparcours pleuren de oogjes al uit hun kassen daar als Tjootje het parcours foutloos rondscheurt en hun dure springknollen nog niet eens over hindernis 1 durven. Zeker bang voor concurentie hihihiihi
Ach gaan we toch naar de conculega, prima hoor, keuze genoeg! OK dan!
Je komt er toch om te leren? Of zie ik dat nou verkeerd? Verward

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:28

Zo wat een eikel zeg! Boos!
Waar slaat dat nou in hemelsnaam op?! Waarom zou een Fjord nou niet mee mogen springen in die springles en waarom te moeilijk vinden! Een Fjord kan heus wel meer dan sommige mensen denken!

    If you can dream it, you can do it ...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:33

knappe man dat ie zo d ekunsten van jou fjord over de telefoon kan inschatten.....ze zijn niet allemaal even stevig gebouwd.....
en tenslotte als jij voor je springles betaalt, waar maakt ie zich dan druk om? om zijn ego misschien?

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 18:35

missnynke schreef:
knappe man dat ie zo d ekunsten van jou fjord over de telefoon kan inschatten.....ze zijn niet allemaal even stevig gebouwd.....
en tenslotte als jij voor je springles betaalt, waar maakt ie zich dan druk om? om zijn ego misschien?


Ja joh, stel je voor dat die fjord wel over de hindernis heen gaat en één van zijn superdure springpaarden ervoor stopt... tsss dat kàn toch niet Schijnheilig

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:02

Belachelijk zeg,ik heb een fjord gehad die sprong een 1.10m parcours mee tussen de paarden.
Als hij de ring binnenkwam werd er meewarig naar hem gekeken,tot hij ging springen,toen keken ze wel anders.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:49

Ik vind dit ook erg belachelijk! Ik heb vorig jaar een Fjord gereden en die kon springen! Mooi zeg, nog nooit heb ik een paard zo zien springen (waar ik zelf op reed dan he Bloos) Terecht dat je naar de concurrent gaat!

Der Ellmauer Dancing Queen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:45

Het komt er dus op neer dat jou fjordje niet goed genoeg is voor meneer zijn les...

Zou als ik jou was lekker een andere manege zoeken waar ze ook springles geven... Hier wil je toch niet eens meer rijden.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:46

Ik heb vroeger ook een fjord gehad die kon vreselijk goed springen. En al werd het te hoog ze sprong altijd. Al viel daarna de hele hindernis om. *LOL*

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:47

Zo heb ik mij ook ooit opgegeven voor springles bij S. den Ekster, welke dacht dat ik met mijn kwpn-er mee zou doen (niet dus, ben niet levensmoe Haha! ) Dus ik verscheen met mijn arabiertje.......arabieren konden niet springen volgens hem, maar nu ik er toch was...mocht ik meedoen, de "grote paarden mensen" die in de les reden kon ik goed, maar zij kende Mist ook, dus die moesten wel gniffelen, niet om mij, maar om Simon dus. Aan het einde van de les bleef ie stug volhouden dat ik geen arabier had maar een "Romano" (nee Simon, het is echt een Marco Polo ox ) en dat ik er te groot voor was, of ik Mist (die toen al 18 was) niet wilde verkopen aan hem, of inruilen tegen een springpaard. Mijn antwoord was natuurlijk dat ze NIET te koop was, dit werd vast ritueel bij alle daaropvolgende springlessen (ja, ik mocht meedoen!)
Mijn Mist liet alle paarden ver achter haar (geen weigeringen, geen balken er af, en "die tactiek van die schimmel", verder was ze het enige paard dat nooit bezweet uit de les kwam)

Nu jaren later als ik hem op wedstrijd tegenkom, vraagt ie nog steeds naar die "Romano"...en dat voor een stugge Zeeuw!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:47

Hahaha heb je het nummer Denise?
Ga ik binnenkort even bellen om te vragen of ik met mijn 23 jaar op mijn 1.40 metende haflinger mee kan springen bij de beginnende pony's Tong uitsteken
Ga ik er ook nog bij zeggen dat ze pas 11 maanden onder het zadel is Haha!

We maken die vent gewoon even gek Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:47

Ik heb vroeger ook een fjord gehad die kon vreselijk goed springen. En al werd het te hoog ze sprong altijd. Al viel daarna de hele hindernis om. *LOL*


Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:49

Jeeej wat een stomme vent.. en idd Fjorden kunnen WEL goed springen.. zolang je goede lessen krijgt. enz..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:52

haha wat een eikel
bang dat je zijn hindernissen breekt denk ik Tong uitsteken
je vind vast wel een andere plek hoor !!
okej er zijn een hoop fjorden die in springen tekort schieten , maar dat doen foresters of arabiertjes ook!
alleen sja ene fjord is even wat lomper en sterker en maakt eerder iets kapot, lol

maar iig erg asociaal dat ze je daarop afwijzen !

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:53

Je had ze bij ons op de club moeten zien kijken toen we de eerste keer met een tinker in de les kwamen Haha!

Ik geloof dat toen hij op een goed L-niveau (dressuur en springen) tussen de wedstrijdponies goed mee kon komen (welliswaar twee jaar later, maar toch) de meningen behoorlijk bijgedraaid waren. Vooral omdat hij één van de weinigen was die niet weigerde maar netjes alles sprong Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:16

En bovendien ook schieten sommige fjordjes tekort tot een cm of 80 kunnen ze altijd nog wat, als hij nou gewoon gevraagd had naar je ervaring...
Slaat werkelijk nergens op.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:33

Wat een eikels zeg.... Ik had eigenlijk wel willen weten wat ze gezegd zouden hebben als je gewoon zonder te vermelden dat het om een fjord ging aan was gekomen Tong uitsteken

Mijn bijrijdster, Liesjuh op bokt, gaat morgen voor het eerst naar de springles met Jordy. Van de rest die met die les meerijden, is er 1 E-pony bij als ik het goed heb. De rest zijn paarden...
We hebben ze nog niet geïnformeerd over met wat voor pony ze aan gaat komen, ben wel benieuwd wat de reactie gaat worden als ze binnenkomt op een 1.46 metende tinker Haha!
Ze heeft hem al eens meegenomen naar haar manegeles, waar ze ook een sprongetje hebben gemaakt. Instructeur (springruiter) eerst: 'Kan hij ook springen dan?' Na de hindernis: 'OK, hij kan springen, en nog netjes ook!' Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:33

kiwi, een fjordenhengstje wat ik ingereden heb daar sprong ik in trainig wel eens 1.30 mee
maar twee hindernissen van die hoogte (de andere lager en sommige veel lager)
maar het beest sprong het wel

stan daar spring ik nu 90 cm mee, die is wat te enthousiast , die moet eers leren zichzelf te beheersen , anders is het idd een balkenmoordenaar
maar dat is puur omdat ie iets te blij word
als hij goed bij me blijft dan doet ie het supernetjes

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:04

Lieke schreef:
En bovendien ook schieten sommige fjordjes tekort tot een cm of 80 kunnen ze altijd nog wat, als hij nou gewoon gevraagd had naar je ervaring...
Slaat werkelijk nergens op.


ze vroeg toch duidelijk om een BEGINNERS les, en dat terwijl Tjo al met gemak richting de 90cm springt (modern tiepje) Haha!
T gaat niet om de hoogte maar om de techniek, niet alleen van het paard maar ook van de ruiter, tsja en die moet je toch echt leren.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:09

Tsss,wat een slap verhaal zeg,Vikkies moeder is M springen,en Vik zelf heeft 1.40 gesprongen[was wel over de omheining van de bak Haha! ]ik denk dat Vik ook echt een springkanon word,en waarom zou Tjo dat niet kunnen? Verward

Ik zou daar niet eens meer willen lessen,mag ik vragen welke manege dat was,ik ken ze daar allemaal heel erg goed >;)

Paardentaxi Zeeland

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:39

Beetje dom, hij had het als een uitdaging moeten zien! Hopelijk hebben ze bij de concurrent nog een plekje voor je!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:43

Nou ik vind wel dat die instructeur gelijk had hoor, Fjorden kunnen inderdaad niet springen. En dressuren kun je d'r ook al niet mee, western ook niet. Buitenrijhobbelpaardjes zijn het, of anders voor de huifkar. Maar verder kunnen ze inderdaad niks. Dat heeft hij dus heel goed ingeschat over de telefoon! Schijnheilig

(Wanneer is er een springwedstrijdje daar? Inschrijven en winnen!!!!!!!!)

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:20

Wat een vooroordelen, zeg. Mijn dochter kreeg op de ponyclub laatst ook les van een springruiter. Omdat ze een Tinker rijdt, vroeg hij haar ook: kan hij wel springen dan? Echt wel!

Mooi huis te koop met stal en weilanden in het zuiden van het land: http://www.funda.nl/koop/sprundel/huis-48111613-polderstraat-15/

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:57

Sonja schreef:
Nou ik vind wel dat die instructeur gelijk had hoor, Fjorden kunnen inderdaad niet springen. En dressuren kun je d'r ook al niet mee, western ook niet. Buitenrijhobbelpaardjes zijn het, of anders voor de huifkar. Maar verder kunnen ze inderdaad niks. Dat heeft hij dus heel goed ingeschat over de telefoon! Schijnheilig

(Wanneer is er een springwedstrijdje daar? Inschrijven en winnen!!!!!!!!)


Ieder zijn mening hoor, maar
Ik vind dat je daar niet zomaar over kan beoordelen!Ik denk dat er gerust fjorden zijn die behoorlijk kunnen springen!kijk de top bereiken met een fjord is wat anders maar ik denk dat ze wel degelijk een sprongetjes kunnen maken!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:58

lovebonney"]
[quote="Sonja schreef:
Nou ik vind wel dat die instructeur gelijk had hoor, Fjorden kunnen inderdaad niet springen. En dressuren kun je d'r ook al niet mee, western ook niet. Buitenrijhobbelpaardjes zijn het, of anders voor de huifkar. Maar verder kunnen ze inderdaad niks. Dat heeft hij dus heel goed ingeschat over de telefoon! Schijnheilig

(Wanneer is er een springwedstrijdje daar? Inschrijven en winnen!!!!!!!!)


Ieder zijn mening hoor, maar
Ik vind dat je daar niet zomaar over kan beoordelen!Ik denk dat er gerust fjorden zijn die behoorlijk kunnen springen!kijk de top bereiken met een fjord is wat anders maar ik denk dat ze wel degelijk een sprongetjes kunnen maken!
[/quote]

ik had ook al op haar gereageer maar het weer verwijderd, want volgesn mij bedoeld ze het als een grapje.... Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, marloesxx en 31 bezoekers