weekeindje weg.. naar het strand ..wie weet waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

weekeindje weg.. naar het strand ..wie weet waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 10:15

Hallo Bokkers

Mijn vader stelde zich laatst voor om een weekeinde weg te gaan naar het strand.. + mijn pony.. Haha!

Nu ben ik op zoek.. naar een leuk adresje.. voor ons familie.. + pony erbij.. en ook nog dicht bij het strand..

Ik kom uit Eibergen (Gelderland)

Weet iemand.. een leuke omgeving..?


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:20

Noordwijk schijnt een leuke omgeving te zijn, en daar zijn ook veel mogelijkheden om je pony te stallen volgens mij...

Ik zelf sta een half uurtje rijden van het strand van Wijk aan Zee, maar hier zijn bijna geen mogelijkheden om je paard te stallen voor een paar dagen...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:21

Ellemeet!

Afbeelding

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:27

Tja rockanje, hellevoetsluis, oostvoorne.... liggen aan het strand er zijn daar wel maneges en stalling.. maar ik weet niet of dat ook voor een paar daen kan en of er overnachting mogelijkheden zijn..

Up to Date is een toppertje

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 10:29

nauw..jah.. ik kijk wel ff verder op internet.. of ik iets leuks kan vinden!!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:29

In de buurt van Schoorl zijn veel maneges en overnachtingsplaatsen. En je kunt er fantastisch rijden

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:30

Je moet er wel rekening mee houden dat je op (bijna) alle stranden tussen 07.00 en 19.00 niet mag rijden he.. Lachen

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 10:45

owjah.. owj.. goed dat ik dit nu weet bedankt.. Aramat!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:06

In Zeeland zit je denk het beste, daar heb je heel veel van die boertjes met een paar stallen en een mini-camping.

En je zit zoals Aramat al zegt eigenlijk in een poedersuiker....Sommige stukken strand mag je 's zomers helemaal niet komen. Dus daar zou ik dan wel even naar informeren als je ergens wil reserveren.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:11

Zandvoort en Schevening mag je helemaal niet komen (dit zijn de enige die ik weet waar je zomers niet mag komen)

Er zijn ook plekken waar je zomers geloof ik wel gewoon mag komen. Dacht dat Noordwijk 1 van die plekken was, maar dat weet ik ook niet zeker.

Als je een paar leuke plekken heb uitgezocht zou ik gewoon even de VVV daar bellen, die kunnen je aangeven waarneer en tot hoelaat je op het strand mag komen met je paard)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:14

Malibu schreef:
Zandvoort en Schevening mag je helemaal niet komen (dit zijn de enige die ik weet waar je zomers niet mag komen)


Wel na 7 uur, maar idd niet overdag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:15

In Nieuwvliet kan je je paard stallen en gelijk een vakantiehuisje huren voor jezelf, nast de manege. Ook is er 100 meter verderop een camping. Maar ook hier mag je overdag niet met t paard op het strand komen.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:31

Terschelling, manege cupido (weet niet of die nog bestaat) maar een paar jaar geleden hadden die nog een soort appartementjes en een plaatsje voor je paard, veel strand en een stukje bos en je mocht er toendertijd de hele dag op het strand rijden.
Of richting Egmond, Castricum, genoeg plaats als je het niet erg vind dat je paard dan dag en nacht op het land komt te staan. En jullie zelf op een camping o.i.d. (PB)

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:06

Citaat:
Wel na 7 uur, maar idd niet overdag..


Volgens mij ook 's avonds niet, vanwege de evenementen die daar vaak georganiseerd worden.

Maar kan het mis hebben hoor.... Had een keer zoiets gehoord...

Ik heb daar gelukkig geen last van Lachen

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:14

Ik ben in de afgelopen vakantie naar Den Haag geweest. Wij zaten in Kijkduinpark en de pony stond op manege De Wildhoef (wat overigens zeer goed beviel). Dit is 10 a 15 minuten fietsen. Vanaf de manege ben je ongeveer binnen 20 minuten op het strand. Maar hier mag je overdag nou niet meer met je paard op het strand, pas na 7 uur.

Ook zijn we een keer in Noordwijkerhout geweest. Toen zaten we op het bungalowpark Sollasi en stond m'n pony op manege Langeveld. Hier vond ik de ruiterpaden mooier dan in Den Haag en het strand en duin vond ik ook mooier. Ik weet niet of je hier overdag het strand op kan...

Veel plezier!!

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:37

Bij ons in denhelder Lachen!!!!! kan je ook nog ff naar texel Haha!


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:41

Er staat bijna elke maand een advertentie in de Bit van een huisje met stallen bij de duinen bij Noordwijk, als je de Bit niet heb wil ik de advertentie wel PB-en.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:42

Malibu schreef:
Citaat:
Wel na 7 uur, maar idd niet overdag..


Volgens mij ook 's avonds niet, vanwege de evenementen die daar vaak georganiseerd worden.

Maar kan het mis hebben hoor.... Had een keer zoiets gehoord...

Ik heb daar gelukkig geen last van Lachen

Wij gaan altijd bij de haven van scheveningen en daar mag je wel gewoon na 7 uur komen. Scheveningen zelf mag je helemaal nooit met je paard komen, gaat ook lastig met een boulevard (al ben ik er laatst in een noodgeval wel overheen gereden Schijnheilig ).

Je kan ook even op http://www.roompotparken.nl kijken, camping de roompot zit aan het strand en heel dichtbij zit een manege waar je je paard kan stallen. Geloof alleen dat je daar ook overdag het strand niet op mag.
Op http://www.dekreekrug.nl kan je ook nog even kijken.

Gamble

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:07

Ameland Haha!
Enige nadeel is dat je wel een behoorlijk bedrag kwijt bent aan de boot.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:24

Malibu schreef:
Er zijn ook plekken waar je zomers geloof ik wel gewoon mag komen. Dacht dat Noordwijk 1 van die plekken was, maar dat weet ik ook niet zeker


Ja dat kan, voorheen ging ik altijd elke week naar het strand toe, zomer en winter alleen moet je dan wel vanaf noordwijk richting langevelderslag rijden. en je hebt daar een bos/duin gedeelte en het strand waar je op kan rijden. soms als je heel vroeg bent of 's avonds wat later kan je vossen en herten tegenkomen, vooral dat hert vergeet ik nooit meer Haha! mijn paard vond het erg leuk toen deze opeens voor haar neus stond

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:30

Noordwijk en Schoorl zijn idd echte aanraders, beide beiden een prachtige omgeving en veel ruiterpaden!
Als je naar Noordwijk gaat, kun je als je bij Langevelderslag aankomt ook nog eens de Waterleidingduinen induiken als je extra km's wilt maken, maar daar moet je wel een kaart voor hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Kimmej en 114 bezoekers