ehm wat mij is opgevallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

ehm wat mij is opgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 20:06

wat mij de laatste tijd veeeel is opgevallen dat (over het algemeen natuurlijk) de dressuur ruiters. Vooral de nog niet zo hoge naar beneden kijken en met hun rug bol zitten(een beetje) Dat springruiters naar voren zitten en als ze galoperen het paard 'onder zich uit' laten rennen. En dat endurance ruiters een beetje scheef naar voren zitten.
Valt jullie dit ook op? Op onze manege zie ik eht erg veel en wel op meerdere plaatsen.
Alexandra


Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:18

tjah soms zie je dat welis

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:31

Hahahaha ik zie alle dingen die jij opnoemt bij veel verschillende ruiters, ongeacht welke kant van de paardensport ze beoefenen *incl. bij mezelf*

Dus zou het niet zo kunnen omschrijven zoals jij...vooral dat naar beneden kijken zie ik bij alle takken van de paardensport gebeuren.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:06

Volgensmij is dat by iedereen anders:P moet je maar eens mensen gaan filmen die paardrijden en ze dan vergelijken..maar mensen die op een manege rijden moeten toch ook vaak ''leren'' rijden..denk dat hun instructrice hun daarop wel corrigeert of niet?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:15

mm ik ben het er niet mee eens

veel ruiters kijken idd naar beneden, naar hoe mooi ie in de krul loopt . ikke nooooit Schijnheilig

springruiters laten hun paard niet onder zich vandaan galopperen !!!!
springruiters laten hun paard gewoon meer doorgalopperen , is IMO ook beter als altijd de verzamelde galop te rijden !
wel zitten springruiters vaak wat korter in de beugels en word daardoor het bovenlichaam teveel naar voren gebracht

endurance ruiters zitten zeker wel recht op het paard
door de lange ritten is het belangrijk je evenwicht goed midden boven je paard te houden, om eenzijdige blessures te voorkomen !!

ben benieuwd hoe je over crossruiters denkt *LOL*

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 12:24

ik zeg ook niet alle spring, dressuur, en endurace ruiters!!!!!

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:31

Dat gebeurd gewoon in alle verschillende dingen wel, er zitten altijd mensen bij die het wel en niet doen Lachen (ik zit ook naar voren)

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:26

IID je zit gwn in het algemeen heel vaak een foute houding (betrap mezelf er ook regelmatig op Haha!) Ik vind dat er ook tijden de (manege) lessen te weinig aandacht aan word besteed! Heel jammer niet alleen voor het paard maar ook voor de ruiter zelf! Met paardrijden kun je je rug zo kapot maken! Gelukkig flapt mijn instructice me er constant mee om de oren! (ik had altijd last van mijn rug na paardrijden) En nu twee jaar later let ik er zelf ook redelijk op. Gwn omdat ik niet op mijn twintigste al een versleten rug wil hebben!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:42

en de westernruiters Schijnheilig

ik denk dat jij gewoon net de verkeerde mensen bent tegengekomen afgelopen tijd Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:53

Ik verlies altijd die verdomde lenzen als ik aan het dressuren ben. Haha!:D:D

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:27

Tessebes schreef:
Ik verlies altijd die verdomde lenzen als ik aan het dressuren ben. Haha!:D:D



is het waar joh

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:24

geral"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik verlies altijd die verdomde lenzen als ik aan het dressuren ben. Haha!:D:D



is het waar joh
[/quote]

Nee, eigenlijk niet, ik heb een bril. Tong uitsteken

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 08:54

ik heb ook een bril maar met de grote sprongen,stat ie wel scheef haha

springruiters laten niet het paard onder zich vandaan galopperen, dat is onzin, zij kunnen anders geen hoogte bereiken! wat hierboven al wordt gezegd, zij galopperen gewoon door, maar ze zijn echt wel aan het been!!

je moet mij overigens geen dressuur laten rijden, ik doe alles wat niet goed is haha, geef mij maar een hindernis!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:49

Laatst nog viel het mij idd ook op dat bijna iedereen op het paard zn hoofd kijkt als ie aan het rijden is...

En als je voor je paard uit kijkt, (Het zo genoemde 'Kijken waar je paard naartoe gaat') Zit je automatisch rechtop. Dat is er bij mij echt ingestampt, emn nu let ik er ook echt op.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 20:25

reddytobias schreef:
ik heb ook een bril maar met de grote sprongen,stat ie wel scheef haha

springruiters laten niet het paard onder zich vandaan galopperen, dat is onzin, zij kunnen anders geen hoogte bereiken! wat hierboven al wordt gezegd, zij galopperen gewoon door, maar ze zijn echt wel aan het been!!

je moet mij overigens geen dressuur laten rijden, ik doe alles wat niet goed is haha, geef mij maar een hindernis!!


je praat weer over 'Ze' en 'de springruiters' IK zeg toch OVER HET ALGEMEEN!!!!! ~~}>

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:02

punkies"]
[quote="reddytobias schreef:
ik heb ook een bril maar met de grote sprongen,stat ie wel scheef haha

springruiters laten niet het paard onder zich vandaan galopperen, dat is onzin, zij kunnen anders geen hoogte bereiken! wat hierboven al wordt gezegd, zij galopperen gewoon door, maar ze zijn echt wel aan het been!!

je moet mij overigens geen dressuur laten rijden, ik doe alles wat niet goed is haha, geef mij maar een hindernis!!


je praat weer over 'Ze' en 'de springruiters' IK zeg toch OVER HET ALGEMEEN!!!!! ~~}>
[/quote]

dan maken we er ''algemene springruiters'' van! Tong uitsteken

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:51

maakt niet uit in wleke discipline je rijd gebeurd overal, en logisch dat de gene in de lagere klasses nog niet perfect zitten, die moeten het nog leren. we zijn niet allemaal anky

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:55

Ik ben altijd geld aan het zoeken. Kan ik weer nieuwe spulletjes voor mijn paard kopen Haha!

Ik denk dat het niet specifiek aan een bepaalde dicipline gekoppeld is. Het zou idd kunnen dat meer dressuurruiters gebogen zitten om idd naar het hoofd te kijken, maar het is mij nog nooit erg opgevallen iig.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 09:41

Alikesflame schreef:
we zijn niet allemaal anky


liever niet zelfs!!
Maar dat is mij dus toevallig opgevallen. En ik zie het overal.
Alexandra


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers