Van braaf naar stout paard....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Van braaf naar stout paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 18:00

en dan wel in een uur tijd

Vandaag weer les van Kim *jaja arm beest werkt hard* ging helemaal lekker, Par luisterde voortreffelijk, we hadden een paar oneffenheden maar dat mag de pret van haar meewerkende bui niet drukken.

Kortom zalig gereden, al doen mijn knieholtes pijn van mijn nieuwe laarzen *jaja die heb ik vanmorgen gekocht* samen met een terracotta achtige Anky pad *foto's van de week Tong uitsteken * maar ok, to the point, Par was er helemaal van overtuigt dat ze een wereldpaard was met de Pad op en liep dan ook zalig.

Gelijk er achteraan kwam de hoefsmid *had per ongeluk naar mijn oude nummer gebeld dus was een verrassing*
Par was al ene hele tijd erg braaf bij de hoefsmid, alleen de eerste paar keer heeft ze hem echt het leven zuur gemaakt.
En vandaag dus weer......de hele tijd niet stil staan, heen en weer lopen aan het touwtje *hoe krijgt ze het voor elkaar?* en zelfs een paar keer uithalen met haar achterbenen.

Eind van het verhaal heeft ze in een fractie van je rug omdraaien haar voorhoef even flink toegetakeld en lag zelfs op de grond Verward
Met hoofd in de lucht natuurlijk en ze stond ook zo weer, maar het kliergehalte was weer erg hoog.

En nu waren er dus twee stukjes aan haar rechtervoorhoef afgebroken, niet erg groot, maar wel groot genoeg om die nagels er dus niet meer goed vast in te krijgen.
Dus die zitten nu wat hoger in de hoop dat alles blijft zitten en als ze ze er toch af krijgt staat ze dus een tijdje op blote voeten.

De hoefsmid vond Par vandaag een pokkemeid, niet goed in haar hoofd en adviseerde me om haar 16 uur per dag in de stapmolen te zetten, daarna een paar uur te rijden en dan hopen dat als ze in de wei kwam ze alleen nog maar kon liggen van moeheid Haha!
En hij duimde voor me dat ze over een jaar of 10 iets minder energie zal hebben.

Leuk paard heb ik he?
Toen ik zei dat ze onder het rijden ook zo'n bengel kan zijn wenste die me ook nog sterkte, lief he Haha! Tong uitsteken

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:02

*lol*
leuk paard heb je en idd foto s van je nieuwe pad!

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:12

Whaha, leuk verhaal, klinkt mij als een eeeenig paard in de oren Schijnheilig En wat een medelevende hoefsmid!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:40

Ooh wat herken ik daar de"oude"par in zeg.
Heerlijk om te lezen dat ze toch weet waar ze bezig mee is.
Syl jij hebt echt een paard met een grote trucken doos.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:44

Lieve hoefsmid heb je zeg Haha!
Hoe krijgt ze het voor elkaar zeg, haar hoef slopen Rolleyes

Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 20:54

Ik had toch wel iets meer medeleven verwacht Haha! Tong uitsteken Schijnheilig
Straks valt haar hoef er nog af hoor *LOL*

En niets geen woord over haar trucendoos...voor je het weet heeft ze weer wat nieuws....buiten uitstappen ging ook net weer goed Tong uitsteken

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:03

Leuk he, Haflingers.
Past die pad bij die van jou? Ik heb er pas eentje op Sheril gelegd van iemand, en hij is veel te lang voor haar rug. Ziet er echt niet uit.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 21:08

Miran schreef:
Leuk he, Haflingers.
Past die pad bij die van jou? Ik heb er pas eentje op Sheril gelegd van iemand, en hij is veel te lang voor haar rug. Ziet er echt niet uit.


Dacht dat haflingers gewoon sloom waren Haha!
Maar bij Par past die netjes hoor, ga volgende week woensdag foto's van de hele set maken en dan kan je het zien.
Maar zij heeft ook ene vrij lange rug.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:16

*zucht* echt Par weer Rolleyes Hoe krijgt ze het toch voor elkaar haha...nou hopelijk blijft alles gewoon zitten waar het hoort.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:40

Sily schreef:
Ik had toch wel iets meer medeleven verwacht Haha! Tong uitsteken Schijnheilig
Straks valt haar hoef er nog af hoor *LOL*

En niets geen woord over haar trucendoos...voor je het weet heeft ze weer wat nieuws....buiten uitstappen ging ook net weer goed Tong uitsteken


Mocht haar hoef eraf vallen dan kan je die leuke smid weer bellen Tong uitsteken En er zijn vast wel leuke va in de buurt die je helpen willen.

Par leert dat nooit meer af.Volgens mij staat die stiekum onder het grazen te bedenken wat ze nou weer uitvreten kan. Haha!