Voor het eerst echt super fijn gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Voor het eerst echt super fijn gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 18:42

Vandaag weer is op Jamey rijden, na vier dagen te hebben gelongeerd waren we weer eens toe aan wat afwisseling. Heb haar weer helemaal in het zwart gestoken en ben erop gaan zitten. Dit keer zonder martigaal, want die kon ik dus niet vinden (normaal altijd met, omdat jamey een beetje druk is Haha! ).

In de buitenbak erop, en ze vond meteen alles eng *zucht*. Hals erop, heel gespannen lopen doen dus ik heb haar wat meer ruimte gegeven en heb dat gekijk, gesnuif en gedribbel maar genegeerd. Uiteindelijk had ze door dat er dus niks was om bang van te zijn en ben ik haar gaan loswerken. Niet op de volte, want dat mogen we nog niet echt (doe ik ook niet met longeren, ik loop met het 'longeren' met haar rechtuit, om haar zoveel mogelijk rechtuit te laten lopen). Vroeger werkte ik haar altijd los door haar voltes te laten draaien en stelling te vragen. Vandaag alleen maar rechtuit gestapt. Op allebei de teugels evenveel druk en der achterwerk eronder laten zetten. En warempel, ze deed het! Voor het eerst dat ik erop zat, na haar val, 4/5 maanden geleden, heb ze super fijn gelopen. Na vijf minuten kwam ze echt los, begon ze te knabbelen en kwam ze naar beneden. Ze liep zo fijn, was zo fijn op de hand en op het been! Ongelovelijk!

Toen na 5 minuten nadat ze los kwam ben ik haar buiten uit gaan stappen. Jeems is totaal out of condition, dus we moeten het langzaam opbouwen. Ze was lekker braaf op de dijk, aan een lang teugeltje hebben we een kwartiertje uitgestapt en toen afgezadelt.

Werkelijk waar, ze was echt super fijn om te rijden!

'The readiness is all'


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:13

Fijn is dat he, als het lekker gaat op zulke momenten, succes nog verder!

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:41

ja ik had het vandaag ook...de bak was bewaterd..en helemaal gevlakt...ik heb superlekker gereden... Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:45

Heerlijk gevoel is dat he, als het na een tijd weer zo lekker gaat Lachen

Succes ermee verder ! !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 20:48

Ja, echt super gewoon. Dankje Lachen

'The readiness is all'

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:53

Dat is idd een toppie gevoel! Ik zou zeggen ga zo door en veel succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, frutsel05, Googlebot, Josien_, MaanNaam, Nele80, Ruai, sterregoud, Titsia, wisja, Zinzi_jewel en 120 bezoekers