In Hand Trail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

In Hand Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 18:05

Komende wedstrijd schrijft de DPHC ook de In Hand Trail uit voor jaarlingen en tweejarige. Het lijkt me op zich wel erg leuk om met Senna mee te doen, maar wat kan er allemaal gevraagd worden?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:06

Kijk even in het topic over de DPHC show, daar heb ik de regels al geplaatst...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 18:07

Francis schreef:
Kijk even in het topic over de DPHC show, daar heb ik de regels al geplaatst...


Jeetje! Heb ik dat gewoon gemist?? Ik ga snel kijken!

Ik heb gekeken Francis, maar kan het niet vinden Huilen ... Ben ik nou blont Blond ?
Wel de uitleg over Leadline en Walk Trot...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:20

OH SORRY!!! In Hand Trail... da's weer wat anders...(hoofd loopt vandaag een beetje over)
Dat heb ik ook wel ergens, momentje, ben zo terug...

....In-Hand-Trail: Dit is een onderdeel voor 1 en 2 jarige paarden, waarbij een Trailparcour aan de hand wordt gelopen. De hindernissen zijn vergelijkbaar met de normale trail, mits ze uiteraard geschikt zijn om aan de hand te nemen. Het is in dit onderdeel niet toegestaan het paard te sturen door het aan te raken. Achterwaartse en zijwaartse gangen zullen dus niet door aanraking, maar door andere hulpen gegeven moeten worden. Wij zullen bij dit onderdeel de één en twee jarige paarden in één klasse samen voegen.

Als je me je e-mail adres even mailt of PB't kan ik je een Word-bestand e-mailen met de regels van de Amerikanse Pinto vereniging, die dit als officieel wedstrijd onderdeel hebben. Vorig jaar hebben we deze regels als richtlijn genomen.

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:06

Ik heb wel een keer Trail aan de hand gelopen. Ze kunnen de zelfde dingen vragen als bij gewone trail. Alleen kan word de galop niet worden gevraagt... Ik vond het zelfs een leuk onderdeel om te starten.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:52

Als je mij dit Word-document ook zou willen mailen, Francis, heel graag! Mijn mailadres is info@gerahoving.nl

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:26

27 juni hebben we weer een gezamelijke training in Pekela. Dan hebben we ook altijd trailmateriaal liggen, kan je lekker oefenen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 23:01

PeppySan schreef:
27 juni hebben we weer een gezamelijke training in Pekela. Dan hebben we ook altijd trailmateriaal liggen, kan je lekker oefenen.


Thanks PeppySan, maar de wedstrijd is 6 Juni... Knipoog

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:18

Huilen jammer, had graag meegedaan, maar heb geen paint(wel stoepkryt ) Cool OK dan!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:06

jeddah"]
[quote="PeppySan schreef:
27 juni hebben we weer een gezamelijke training in Pekela. Dan hebben we ook altijd trailmateriaal liggen, kan je lekker oefenen.


Thanks PeppySan, maar de wedstrijd is 6 Juni... Knipoog
[/quote]

Geeft niks, je bent evengoed van harte welkom Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 11:28

Ik heb van Francis de regelementen gekregen OK dan! en ik ga me inschrijven! Senna en ik zullen deze en komende week dus nog hard moeten oefenen.
Je mag volgens de regelementen overigens het paard wel aanraken tijdens de Sidepass, hoe zit dat Francis? Want in jou beschrijving staat dat dat niet mag... Verward

Hier het stukje:
Citaat:
Horse may not be touched by the handler unless the
judge or course designer instructs or if sidepassing is required

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:10

jeddah kan je mij ook de regelementen mailen??? Ik heb namelijk een paint jaarling en zou die graag uit willen brengen in de halter en de trail.

Kan iemand mij ook vertellen of die dan op mijn naam moet staan of kan ik gewoon mee doen. Ik wil namelijk eerst kijken hoe het gaat voor ik hem overlaat schrijven.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:20

Voor de Open Halter hoeft de Paint niet op jouw naam te staan, voor de Amateur Halter wel.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:31

Ok Jeddah... dan is de sidepass dus blijkbaar een uitzondering... had die regels zelf ook niet doorgenomen moet ik bekennen.
(en ik maar oefenen om Dot op 'vingerknippen' sidepass te laten doen...)
Er werd vorig jaar ook gevraagd een voetje op te tillen... dan mag je je paard natuurlijk ook wel aanraken... (...'unless the judge or course designer instructs...')

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 14:41

Nou ik ben net aan het oefenen geweest, valt nog niet mee! Senna loopt wel braaf over de dekens die ik in de bak gelegd had heen, balkjes en achterwaarts ook geen probleem, al gaat ze wel wat hard achterwaarts Verward , maar het side passen zal zeker veel oefening vereisen ! Een brug heb ik niet, dus dat zien we daar wel, ze is redelijk nuchter, dus wie weet loopt ze er zo over. Ze is wel gewend over Echte bruggen te lopen, dus hopelijk gaat dat goed.

Ach, we hebben even wat te oefenen en ik geloof dat ze het wel leuk vond OK dan! !