Glijden?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Glijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 17:16

Hebben jullie er ook zo'n last van, zodra het wat warmer en droger wordt begint het gedonder, de paarden gaan overal lopen glibberen en glijden Verward

We dachten eerst dat het kwam doordat de ijzers aan de onderkant teveel waren afgeleten, maar ik krijg err m'n bedenkingen over...
..ze kregen altijd netjes om de 8 weken nieuwe ijzers (vind ik persoonlijk al vrij vaak!), maar nu staan ze zelfs op om de 6 weken. En nog lopen ze te glijden, het is gewoon eng als je erop zit, meestal als ik van die steentjes aan zie komen stap ik maar af en loop ik met hem over de stoep Bloos

Hebben jullie hier ook last van en zo ja wat doen jullie ertegen?

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:45

die van ons staan zonder ijzers heb je d'r ook geen last van

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 20:39

Nee maar wij hebben alleen polder in de buurt en geen bos ofzo, we doen dus alles op de weg, behalve galoperen (wat trouwens ook nog wel eens voorkomt Tong uitsteken)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:50

geen lastvan staat zonder ijzers Haha! toen ze nog ijzers had had ik er eigenlijk nooit last van

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:52

Nou je het zegt.... Bjarni staat sinds een week of 4 op zijn ijzers nu weer en het viel me op dat hij vorige week toch ook al wel wat aan het glijden was! Eens even in de gaten houden, zou het echt met het weer te maken hebben?

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:58

paarde op een manege waar een vriendin van mij rijd glijden die paarden ook giga echt eng 1tje gleed zo 10cm ik schrok me dood!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 09:30

Nou ik heb echt het idee dat als het warm en droog is dat we meer aan het glijden zijn dan als het koud is buiten, maar toch, het zou toch niet moeten kunnen met die dure ijzers onder z'n hoeven...

...heeft er niemand een oplossing, om er iets op te smeren of weet ik veel, voor je het weet gebeuren er ongelukken...