Depennybitch heeft contact met irvy gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Depennybitch heeft contact met irvy gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:33

en dat wil ik even kwijt aan jullie Lachen

hier verteld depennybitch hoe ze het allemaal doet:
[EA-CO] Telepathie met dieren

Hier het verhaal dat depennybitch mij heeft gestuurt

Irvy heeft veel meegemaakt. Al toen zij heel erg jong was, werd zij op de verkeerde manier aangepakt, wat in gedragsproblemen heeft geleid. Irvy snapte niet waarom zij niet werd begrepen en kroop steeds verder in haar schulp. Ze voelde zich enorm alleen en had totaal geen vertrouwen meer in de mensen. Dat ze zo vaak verkocht is, heeft daaraan niet bijgedragen.

Het begint bij Irvy als veulen: veel te snel werd zij op hardhandige wijze beleerd, wat bij een gevoelig en zachtaardig paard als Irvy nu eenmaal niet werkt. Toen dat niet ging, is ze verkocht, en steeds maar weer. Ze is in handen van de verkeerde mensen geweest, geen echte paardenkenners zeg maar. Die mensen hebben zoveel schade aangericht bij haar. Het is heel triest om zoiets mee te maken. Ik heb het er ook erg moeilijk mee gehad, ben ook diverse keren in huilen uitgebarsten, want Irvy is zó lief, zo'n gevoelig paardje. Het breekt mijn hart als ik dan hoor wat deze lieverd allemaal heeft moeten meemaken.

Als je als kind steeds wordt verteld dat je lelijk bent, dik, dom of wat dan ook, dan word je op een gegeven moment heel onzeker en verdrietig. Zie dat ook zo bij Irvy. Van nature is ze een heel lief dier, alleen durft ze zich niet te uiten omdat ze zo vaak teleurgesteld is in mensen.

Pas toen ze bij jou kwam, is langzaam aan het muurtje wat ze om zich heen heeft gebouwd, verdwenen. Juist omdat jij haar vertrouwen hebt gegeven. Je handelt vanuit je eigen intuïtie, merkt vanzelf dat Irvy veel meegemaakt heeft. Op deze manier heb je Irvy echt geholpen. Misschien heb je in het verleden dingen gedaan waar je nu spijt van hebt, Irvy vergeeft je dat echter, omdat ze merkt dat jij echt van haar houdt! Ik hoorde haar op een gegeven momen schreeuwen" waarom is mijn baasje niet eerder mijn baasje geworden?" en daarmee geeft zij dus aan dat ze bij jou wel het geluk heeft gevonden. Het geluk dat ze al die jaren heeft gemist.
Ik heb Irvy ook verteld dat jij haar niet weer zomaar af zal danken, dat ze bij jou echt "thuis" is. Daar is ze super dankbaar voor, ik zie haar in gedachten een compliment maken (buiging).

Irvy kampt met heel veel emoties, die emoties kwam vooral veel los. Echt hele specifieke vragen heb ik haar niet kunnen stellen, want al die emoties gaan als een wervelwind in Irvy om. Ze is dankbaar voor het leven dat ze nu heeft, krijgt steeds meer vertrouwen in jou en in mensen in het algemeen. Maar dit paardje is echt getraumatiseerd, echt heel erg zielig om zo te horen.

Ik heb het er daarom nu maar even bij gelaten, Irvy was niet toe aan meer vragen dus heb ik haar met rust gelaten voor de rest. Het zou ook niet eerlijk zijn geweest om verder te gaan nu ze zo onzeker en ook emotioneel is.

Dat komt een andere keer wel weer.

Misschien had je dit wel verwacht, misschien ook niet. Misschien had je meer verwacht dan dit, maar ik heb het maximale er uit gehaald wat er nu in zit. Op een later tijdstip (over enkele weken) wil ik nog best wel een keer proberen, maar Irvy heeft nu even rust nodig om ook te verwerken wat ze vandaag met mij heeft meegemaakt. Het ontroerde haar wel diep toen ik haar vertelde dat ik dit in opdracht van jou deed.


ik moest heel erg huilen toen ik het las Huilen maar ben erg blij dat ze zo over me denkt..

groetjes Kim


nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:58

supermooi verhaal Kim!
ik word er stil van Scheve mond
ik wist natuurlkijk al dat je op een supergoede manier met irvy omgaat...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:12

Ik zeg maar even niets denk ik

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 21:30

bedank depennybitch maar OK dan! Lovers

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:34

Woorden schieten tekort.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:36

Wat zal jij geweldig gelukkig en verdrietig tegelijkertijd voelen zeg....dat ze nu bij jou zo'n goed huis heeft en dat ze zoveel heeft mee moeten maken.

Gelukkig zit ze nu goed.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:41

Ik had hetzelfde... Na het verhaal van Zoe was ik ontzettend emotioneel geladen... heb thuis zitten janken maar ben wel met een gevoel naar stal gegaan van.... Goed nu weet ik het en vanuit dit gaan we werken!

Ga niet met een rotgevoel naar stal... want dat pikt ze op!!

Het is fijn om te weten, je moet dit even een plekje geven en goed in je achterhoofd houden. Vanuit dit kan je je paardje nog beter begrijpen en helpen!!

Succes Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 21:49

ja ik vind het ook helemaal niet erg dat ik dit nu weet ik heb juist zoiets van nou weet ik waarom ze zo en zo is...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:52

mooi om te lezen... weet niets anders te zeggen... Lachen

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:10

jeetje, mooi hoor om dat te weten te komen, dat thepennybitch dat kan hé! Vet knap! ik weet verder niks.....

.....

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:33

Het is wel mooi dat je nu meer weet.

Ik denk dat ik ook een consult voor Dennis wil hebben. Niet omdat we problemen hebben, maar gewoon omdat ik nieuwsgierig naar bepaalde dingen ben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:32

Ik wou dat ik dit eerder geweten had.
Mijn bijrijdpaard is inmiddels een week geleden verkocht, maar hij had ook wat gedragsproblemen.
Hij wilde bijna voor niemand werken, voor mij wilde hij best wat doen, dat was wel fijn, maar hij kwam gewoon heel ongelukkig en lusteloos over.
En ik had erg graag willen weten waarom hij zo slecht in zijn vel zat.

Jaike, wat ben je toch een topper!


Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:27

Geweldig dat je dit nu te weten bent gekomen.

Ik heb vanmorgen mijn foto en vragen doorgestuurd en hoop op deze manier ook het èèn en ander te weten te komen over Ishana.
Door dit stukje van jou te lezen,weet ik iig dat ik hier goed aan heb gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:45

Wat fijn dat je het nu weet!

Ik heb voor Tess ook een afspraak gemaakt, omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben naar een aantal dingen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:29

Kan dat gewoon met foto's?
Ik dacht dat DPB dan ook echt langs moest komen.
Als het met foto's kan stuur ik ook wat op!

Jaike, wat ben je toch een topper!

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 14:55

hahah ja ze kan het gewoon met foto's Knipoog

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:22

Ja, ik las het net.
Zal zaterdag even met de eigenaresse overleggen of ze het ok vindt als ik foto's van Iwan opstuur.

Jaike, wat ben je toch een topper!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:57

Veel paarden/pony's hebben een geschiedenis waar je niet vrolijk van wordt, maar het is triest als het je eigen paardje is waar je veel van houdt.

Ik vind het echt mooi dat iemand dit kan, zou dat ook wel willen leren (als dat kan), waarschijnlijk is dat niet voor mij weggelegd en zul je over een bepaalde gave moeten beschikken. Verdrietig

Veel succes met je paard en misschien kom je in de toekomst nog wel meer te weten, jullie band kan er volgens mij alleen maar van groeien.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:19

Als ik het geld heb (ben momenteel erg arm Huilen ) wil ik ook zo'n consult. Ben erg benieuwd waar Ewald zijn gedragsveranderingen vandaan komen (van niet-aanhankelijk naar super-aanhankelijk, enz.)

Erg mooi verhaal, fijn om te horen dat je paardje erg blij met je is Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 00:26

Snik, ik heb haar ook meteen een pb gestuurd, heb ook zo'n zielig geval staan.
Super beestje, maar ze heeft veel meegemaakt en daar hou ik gewoon rekening mee ze mag ook meer dan m'n andere pony's en veulens.
Ze reargeert gewoon wat gevoeliger dan de rest. Ben benieuwd of ik het wel goed doe, soms baal ik wel eens van haar gedrag. Maar meestal ben ik trots dat we zo'n geduld met elkaar hebben.
T scheelt dat ze vooral heel erg lief is, ook met m'n kinderen ze vind alles best. In kinderen ziet ze volgens mij ook geen gevaar, die vind ze leuk.


Ik wacht het af.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:42

nu ik dit zo allemaal lees,ben ik van plan dit ook te laten doen,
lijkt me geweldig,en vraag nog wel wat dingen af bij me shet en me haf

Karaat_the_newforest op Instagram

roteb12345
Berichten: 36
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:15

ik heb ook een paard waar geen verleden bij zit,ben ook erg benieuwt

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 06:58

Ik heb hier over gelezen, over een vrouw die dat ook met katten doet. Zij zegt dat iedereen het kan leren,maar dat je beter op andersmans dieren moet oefenen omdat je die niet kent.

Watch out !!!
Shetties about !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Celebi, journee, kim_1990, MaanNaam, oblix, rien10, Sanet, sterregoud, tienus63 en 85 bezoekers