Rijden jullie ook al je winstpunten uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Rijden jullie ook al je winstpunten uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 09:47

Met 20 MOET je toch over naar de volgende klasse? Lachen

Ik heb nu 8 winstpunten in de B en ik wilgraag de 20 uitrijden voordat ik naar de L ga. Echter heb ik me vanaf eind augustus al opgegeven voor de L1.... maar dat kan ik nog wel tijdig veranderen mocht dat nodig zijn Knipoog

Rijden jullie ook je punten uit of gaan jullie gelijk zodra je je tiende winstpunt haalt naar de volgende klasse?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:50

Dat ligt eraan. Met mijn vorige paard heb ik alles uitgereden. Het ging zo snel met de winstpunten (steeds 2 per proef en toen moest je al met 15) dat ik al naar de volgende klasse moest en er eigenlijk helemaal niet klaar voor was.

Nu rijd ik 2 paarden. Met de ene rijdt ik alles helemaal uit. Daar gaat het ook heel hard mee qua winstpunten. Met de andere gaat het iets minder snel, maar die is voor de verkoop. Kan dus elk moment verkocht worden dus dan wil ik zo hoog mogelijk zitten. Dan ga ik dus steeds over als ik er 5 (en nu dan 10) heb.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:52

Ligt eraan hoe het in die klasse gaat.. haal ik met zeer veel moeite mijn winstpuntjes ben ik dus nog niet klaar voor de volgende klasse en rij ik langer door. Indien het juist allemaal soepel gaat en ik bijna elke wedstrijd winst heb ga ik bij 10 wp al over.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:54

In de B ben ik tot de 14 gegaan en in de L1 tot de 11, weet niet wat ik straks wil gaan doen. Ik heb nu van de twee wedstrijden 4 winstpunten. We zien wel wat het gaat worden

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:57

Bij mij hangt het er ook vanaf wat voor winstpunten ik rijd; is het 157, 158 dan rijd ik nog even door in die klasse, eindig ik regelmatig hoog in de 160 dan ga ik eerder over.
Even concreet: van de B naar de L1 ben ik met 12 of 13 winstpunten overgegaan. In de L1 heb ik nu in 1,5 maand 5 winstpunten, ik plan naar de L2 over te gaan zodra ik ergens tussen de 10 en 15 wp heb en ik het gevoel heb dat ik een hele proef door kan zitten Haha! .

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:03

Het is denk ik heel persoonlijk, de ene combinatie is snel toe aan een hogere klasse en de andere niet. Zo heb ik een precies een jaar gedaan over de B en dus afgelopen zondag mijn laatste punten gehaald. Nu MOET ik dus over, maar heb ook eindelijk het gevoel dat we er allebei klaar voor zijn (hoewel ik wel al nerveus ben hoor voor de eerste keer L1 Lachen )

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 10:03

Ik heb zelf helemaal geen wedstrijdervaring, dit is het eerste paard waar ik officieel mee start. Het paard zelf heeft ook geen wedstrijdervaring. Dus dat is misschien ook een reden waarom ik graag tot de 20 door wil gaan Lachen. We zijn in februari dit jaar gestart en in de meeste proefjes had ik een prijs en winstpunt maar voor de ervaring van ons beiden lijkt het me beter om de kansen te grijpen om ervaring op te blijven doen. Bij 20 voel ik me er denk ik meer klaar voor als bij 10.... En mocht ik bij 20 nog niet klaar zijn voor de L dan moet ik eerst maar beter trainen voordat ik een wedstrijd L ga rijden Knipoog

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:07

Ik rij tot de benodigde winstpunten, daarna train ik gewoon thuis door zonder op wedstrijd te gaan todat ik vind dat we klaar zijn voor de volgende klasse. Ik heb het al zo druk met vanalles dat ik geen wedstrijden start die eigenlijk niet hoeven dan doe ik liever andere dingen waar ik al bijna niet aan toe kom. (sociaal leven wat meer onderhouden Knipoog)

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:07

Syl loopt nu B+17, in februari hebben we ons eerste winstpunt gehaald Haha! dus dat ging vrij hard.
We gaan dit weekend voor 't eerst L1 starten en ik hoop zo snel mogelijk over te kunnen naar de L2, als het goed gaat ga ik de L1 niet uitrijden. Maar als ik krap aan winstpunten rijd, dan blijf ik langer doorgaan, ik ga niet eerder over dan dat ik écht denk dat we het niveau aankunnen Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 10:07

Dancer_Valou schreef:
Het is denk ik heel persoonlijk, de ene combinatie is snel toe aan een hogere klasse en de andere niet. Zo heb ik een precies een jaar gedaan over de B en dus afgelopen zondag mijn laatste punten gehaald. Nu MOET ik dus over, maar heb ook eindelijk het gevoel dat we er allebei klaar voor zijn (hoewel ik wel al nerveus ben hoor voor de eerste keer L1 Lachen )


Ja ik zou ook goed nerveus zijn... Maar jouw L debuut wordt vast wel goed hoor, met zulke punten in de B moet je toch wel boven de 150 in de L halen Knipoog Hoelang zijn jullie al L klaar?

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:18

hahaha volgens mij instructrice al heeeel lang, ik moest van haar eigenlijk al over, maar mijn gevoel was nog niet goed (denk soort van faalangst ofzo Knipoog ) Maar ja, we zien wel. Anders doe ik gewoon lekker weer een jaartje over de L1, tijd zat Lachen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:21

Ik heb de B wel helemaal uitgereden maar dat ging ook wel erg hard, ik begon zelf groen met een groene pony en we zaten al snel aan de 23 wp dus MOesten over..
Nu rij ik nog niet zolang L1 en we hebben er al weer 13 dus ook deze klasse rijd ik uit..
Ik kon wel snel over gaan maar ik doe het allemaal nog voor de ervaring die we nog moeten op doen, en als ik te snel over ga kom ik me vanzelf in de hogere klasses wel een x tegen d8 ik..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:40

Wat Cinzano al zei, ligt eraan hoe je je wp rijdt. In het begin van de B haalden we met moeite wpjes zo rond de 156pnt, echter na een paar maanden kwamen we iedere wedstrijd niet meer onder de 160 en werden we iedere week eerste of 2e, toen ben ik dus met +15 overgegaan naar de L1 omdat we er meer dan klaar voor waren.
Nu in de L1 is het een beetje wisselend, we staan inmiddels op +5 in 5 wedstrijdjes, de ene keer gaat het superlekker en rijden we in de 160 en de week erop gaat het weer bagger en halen we netaan 150. De tijd zal het leren of we hem uitrijden, denk van niet aangezien Tjo beter loopt als ik doorzit dan dat ik moet lichtrijden, dan mis ik toch een zithulp, dus denk dat we weer overgaan als we de 10 gepasseerd zijn, we zullen zien, ik voorspel niks, eerst maar eens 10 wp rijden. Dan zien we wel weer verder wat we doen.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:09

Verschilt per persoon, je moet kijken of jij en je paard er aan toe zijn.Als je altijd ruim in de wp zit komt het wel goed. Als je een bepaalde bevestiging mist zou ik nog even wachten.

Ik heb met mijn 3 pony's altijd alles uitgereden, waarom:
- 1e pony: ik kende zelf nog niks
- 2e pony, was een groene pony maar de M enzo kende ik zelf ook nog niet. Met springen omdat ik zelf eigenlijk niet hoger durfde....
-3e pony: heb ik maar half jaar wedstrijden mee gereden(M1). Zij had ook niet zulke goede benen en dat ging niet met veel trainen enzo

Vooral met mijn groene pony merkte ik dat ik, nadat ik heel snel naar de L moest, er best lang over heb gedaan om die bevestiging te vinden met een 4-jarige. daarom heb ik lekker tot 20 winstpunten gereden. je moest toen ook al gelijk wijken en achterwaarts enzo (geen splitsing L1/L2)

Het is een beetje een kwestie van aanvoelen natuurlijk en als je superhoge punten haalt telkens dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je niet eens wat hoger moet starten

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:11

Oh ja mijn 1e pony had zelf ook geen wedstrijdervaring hoor, staat er een beetje vreemd..

orion1996

Berichten: 543
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:16

Ik ben met 7 punten naar de L1 gegaan en omdat ik graag door wilde blijven zitten tijdens de proeven omdat ik mijn paardje dan meer bij elkaar kan rijden met ik met 5 naar het L2 gegaan, nog net voor je 10 punten moest hebben. L2 wil ik denk ik wel tot ongeveer 15 punten blijven rijden, misschien rij ik wel tot 20. Ligt eraan hoe hij tegen die tijd zijn M1 proefjes loopt op onderlinge wedstrijden.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:21

Ik rijd in de M2 waarschijnlijk tot 20 punten.
Door een rugblessure zijn we er een flinke tijd tussenuit geweest.
Nu rijd ik nogal wisselend. De ene keer geen winstpunt en de andere keer 169, 170 of 171. Het lukt me niet gewoon een keer 159 ofzo te rijden.
We zijn nu tijdens de les rustig bezig gegaan met eenvoudige wissels en appuyementen. Als dat allemaal soepel gaat en ik een winstpuntwaardige Z-proef neer kan zetten, dan pas ga ik over.

Met springen heb ik 14 punten. Ik zou op zich dus een klasse hoger mogen, maar doe dat nog niet. We hebben bijna twee jaar geen springwedstrijden gestart en zijn een tijdje geleden weer actief begonnen te springen. Binnenkort maar weer eens een wedstrijdje meepikken.
Acht foutloze parcoursen en ik moet met dertig winstpunten over. Eerst maar eens zien of het zo voorspoedig gaat.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:03

Nee, ik rijd niks uit en ga meteen met het minimale aantal punten over (bij het springen ligt dat wellicht anders, omdat je parcourservaring moet opdoen) langer doorrijden kost alleen maar tijd en geld. Ik kan net zo goed thuis of op een andere locatie gaan oefenen, daar hoeft echt niet steeds een jury bij te zitten.

Ik leer meer van een keer wat minder punten in een hogere klasse dan steeds weer winstpunten in de lagere klasse.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:08

Je mag nu(met de nieuwe regeling) toch tot de 30 winstpunten doorrijden in dezelfde klasse of geldt dat alleen voor springen/dressuur? Ik ga met de dressuur altijd meteen over, omdat ik ze al vaak een klasse hoger train. Met springen wacht ik nu even, ben nu Z met 8 wp-en maar ga eerst nog niet over. Ik ben meteen van het L naar het M overgegaan en daar kreeg ik later spijt van omdat ik daar echt nog niet klaar voor was, nu gaat t wel super, maar blijf nog mooi ff Z rijden!:)

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:12

Tot nu toe heb ik altijd alles uitgereden, maar dat is misschien wel omdat ik bij de ponies rijd. Ik heb echt elke klasse tot het maximale aantal winstpunten uitgereden en toch rij ik nu met mijn D-pony al bijna 2 jaar in het Z2...ik kan je vertellen dat dat heel erg saai is omdat je altijd tegen dezelfde mensen rijd en je niet meer hoger kunt dan deze klasse. Je hebt dan heel erg het gevoel dat je blijft steken en dat het weinig zin meer heeft om te nog op wedstrijd te gaan, de motivatie raakt langzaam een beetje weg zeg maar Haha!. Als je altijd tegen dezelfde personen rijd maakt het je op een gegeven moment ook niet eens meer uit of je nou 1e, 2e of 3e wordt. Daarom ben ik blij dat ik altijd alles uit heb gereden anders had ik dus nog langer in t Z2 gereden. Ik heb overigens ook nog een jonge E-pony, met deze heb ik ook tot nu toe alles uitgereden (rij nu L2), maar dat was meer omdat die heel veel tijd nodig heeft om alles te snappen, en veel wedstrijdstress heeft.
Nu ga ik over naar de paarden en ik denk dat ik dan wel sneller over zal gaan omdat je dan eigenlijk altijd hogerop kunt zolang het goed blijft gaan tenminste Knipoog Wel zou ik altijd pas over gaan als ik zeker weet dat mijn paard eraan toe is.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:47

Ik heb in de B tot de 13 wp (Maar laatste wedwstrijd 4 wp gehaald dus eigenlijk tot de 10 zeg maar)
De L1 t/m 11..zelfde verhaal alleen toen 2 wp in de proef.
en in de L2 t/m 14 toen heb ik er nog 2 doorgereden.

Maar mijn pony had al meer wedstrijden gereden en dat scheelt.
Ik ga over wanneer ik denk dat het kan, en wanneer mn instructrice dat ook denkt.
Zoals t er nu uitziet zal ik in de M1 ook doorrijden na de 10 wp.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:55

In het B heb ik het wel gedaan, omdat het zo snel ging, maar nu ga ik in het L1 toch wel iets eerder over, aangezien ik thuis al met M-proeven bezig ben.
Ze is nu lekker volwassen en nu in de wat zwaardere training.
Contra, travers, schouderbinnenwaarts, keertwendingen zitten er al op.
Overgang galop-draf is alleen nog een minpunt.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:16

met springen rij ik ze uit, met dressuur ga ik gelijk over.. als ik denk dat ik er nog niet klaar voor ben met dressuur wacht ik nog een tijdje met starten in de volgende klasse, en ga ik gewoon een tijdje alleen springen

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:26

Ik heb nu 18 winstpunten in de B (springen dan), maar ik rij ook nog een paar B wedstrijden. We zijn allebei wel toe aan de L maar ik kan zo nog mooi wat parcourservaring opdoen. Je moet het ook niet gaan overhaasten, meestal valt het dan tegen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:32

Ligt helemaal aan het paard.

Ik ben nu net met Lucky begonnen met haar ga ik het B springen en B SGW niet helemaal uitrijden.
Ik start haar 5 crossen in de B daarna gaan we als het goed gaat L en bij het springen gaat ik L starten als we 10 winstpunten hebben, ook voor de dressuur geldt dat ik bij 10 winstpunten met haar gelijk over ga naar de L1. Hoe het verder gaat kan ik nu nog niks over zeggen ligt er helemaal aan hoe ze het aanpakt! Pakt ze het goed aan stromen we snel door, pakt ze het goed/minder goed aan en heb ik het gevoel dat ze nog niet klaar is voor een hogere klasse rijden we wat langer door in de betreffende klasse!

Met Murphy stroom in de dressuur zsm door, het springen mag van mij langer duren, voor hem is vooral veel springparcoursen rijden belangrijk. Met SGW's kan je met hem ook snel door stromen das geen probleem.