Springles aangeboden gekregen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Springles aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 22:56

Ik was vandaag met een man aan het praten die zelf springt. Hij probeert mij al een tijdje over te halen om ook te gaan springen. Nu wil ik dat wel doen, want dat vind ik wel leuk. Maar omdat Laiser zo angstig kan doen, lijkt me dat een parcoursje er zomaar niet in zit.
Verward
Aan de andere kant is het misschien juist wel goed voor hem, springpaarden zien vaker "gekke" dingen dan de dressuurpaarden en komt hij misschien wat meer van zijn onzekerheid af...
Knipoog
Vandaag boodt de man mij aan om mij wel eens te helpen met springen, zodat Laiser en ik het op de juiste manier gaan doen.
Dat vind ik echt heel lief van die man. En voor ons is het weer eens wat anders dan anders... Cool

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:05

Gaaf!!!
Dat doe je toch wel?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 23:09

carola schreef:
Gaaf!!!
Dat doe je toch wel?

Ja tuurlijk! Ik wil wel met Laiser springen. Cool En het is een leuke (leerzame) afwisseling op het dressuren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:12

Nou met die stokmaat van Laiser mag je ook wel een behoorlijke hindernis neerzetten anders struikelt hij er nog over!

Nee leuk joh, misschien wordt hij er inderdaad wat 'makkelijker' van. Een stoere jongen.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:20

Zeker doen!
wordt je paard veel losser van in zijn rug en dat komt je dressuur weer ten goede Haha!
Maar ik zou niet meteen te hoog gaan springen hoor, een paar lage hindernisjes om te beginnen. Dat zal Laiser's zelfvertrouwen waarschijnlijk wat opkrikken (ook al is hij zo groot)
en zo kan je de juiste stijl inoefenen zonder je zorgen te maken of hij er wel overraakt.
Veel plezier alleszins Pling

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 23:28

We beginnen eerst ook gewoon met balkjes en zodra hij dat kan komt er een laag kruisje en lage steilsprong.Eerst de manier waarop goed erin krijgen en daarna gaan we wel eens een keer kijken of het ook hoger kan.

We willen Laiser eerst het gevoel geven dat hij het kan. Ik wil dat hij succes-ervaringen opdoet en het leuk blijft vinden. Cool

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:32

Dat van die mega-hindernis was meer een grapje Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 23:39

Cody schreef:
Dat van die mega-hindernis was meer een grapje Knipoog

Snap ik wel hoor! Knipoog
Ik heb al eens over een mage hindernis gesprongen met Laiser, (nog geen vijftig centimeter, maar hij vloog er over heen alsof er een hindernis stond van een meter.)