Afstammeling Palfrenier en dekhengst gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Afstammeling Palfrenier en dekhengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 22:03

Hallo!
Kent of heeft iemand hier een afstammeling of familie van de hengst Palfrenier? Lachen Mijn paard Raffy for M is namelijk ook een afstammeling van hem en ik was benieuwd of er ook meer afstammelingen in de sport lopen en naar hun karakter ed. Raffy heeft een ontzettend lief karakter!Hieronder een foto van Raf. Ik rij haar nu net in de wedstrijden en heb nu al 3 winstpunten in t B-dressuur en 8 in 't B-springen! Haha! Hoop op reacties!
En ik wou haar graag ook laten dekken dit jaar, maar zat nog te twijfelen. Ik zat te denken aan Babouche van 't Gehucht, een jonge voskleurige springhengst die ontzettend goed te rijden is! Mijn paard is namelijk wel iets stijf van zichzelf en dat wil ik er graag ''uitfokken''. Ook wil ik graag een goed springpaard fokken, omdat ik er dan later de sport mee in wil. Het moet eigenlijk gewoon een net gebouwd, allround sportpaard worden en niet al te klein, rond de 1.65-170. Ook SamR, Drossan en Tenerife leken mij interessant. Iemand tips!? Lachen

Hieronder foto's van Raf: (op de 2e foto staat ze wat debiel met haar linkervoorvoetje Tong uitsteken )


Afbeelding

Afbeelding


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:21

Ben bang dat Tenerife wat aan de kleine kant is. Sam R zou kunnen. Maar of je daar lossigheid van krijgt.... Verward Ik vind het persoonlijk een beetje tegen vallen op dat vlak. (sorry voor de fans)

Wat zit er van moederskant voor vader achter? ook wel handig om erbij te vermelden, even als de vader van de grootmoeder.

Wil je binnen het KWPN blijven of ook daarbuiten, wat is je budget etc.

Persoonlijk spreekt me het bloed van G Ramiro Z wel aan achter een hengst. Over het algemeen kunnen die meer dan gemiddeld bewegen.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 11:17

Raffy haar verdere afstammeling = Palfrenier x Triton x Safari. Ik heb haar nu in t AES-stamboek, omdat er wat gedonder was met Palfrenier en KWPN. Maar ik wil wel graag een veulen met papier, liefst KWPN. M'n budget gaat tot de 1000 euro. Hoop dat jullie wat tips hebben! En kent ook iemand Babouche van het Gehucht?

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:09

Hai

Ik ben in het bezit van 2 palfrenier kinderen, een merrie en een ruin. Voor foto´s kan je wel ff in mijn profiel kijken.

De hengst palfrenier staat trouwens in Smilde, bij Assen.

Als je meer info wilt, kan je altijd pb/en.

07-06-07 is mijn kanjer Joost geboren!! Inmiddels alweer 1 jaar!!
En laten we Nevland uiteraard niet vergeten, nog zo'n stoere bink! Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:12

Hoe is de achterhand van je merrie? Tenerife is tamelijk slap in de achterhand, daar moet je wel op passen.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 12:03

Hmm naja opzich is ze wel sterk, maar ze is soms wat klungelig en te makkelijk. En zoals ik al zei ook wel eens wat stijf, maar als ik haar dan een week weer train is het wel weer geod maar dan nog. Ik wil gewoon een lekker, los, sterk, goed allround paard Tong uitsteken. Wat vinden jullie van Babouche dan?:)

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:57

niet echt mijn favoriet voor het springen. Ik denk eerder aan Cantos, Quattro, Parco heeft voor zover ik kan zien op TV ook een soepele galop.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 13:30

En waar kan ik informatie over deze hengsten vinden en wat kosten ze?:)

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:54

Parco is een BWP hengst van Darco en is via Diepvries beschikbaar bij de Ijzeren man. Parco is onze Belgische hoop op een een goede plaatsing op de OS. Cantos staat bij Jos en Trudi Houwen. Quattro weet ik niet.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 13:55

En staan ze ook ergens op een site met foto oid, of dat iemand ze ff plaatst hier?:D

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 13:59


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:02

Bij de ijzeren Man kost hij wel 1500 euro. Dat is wel duur en dan alleen via diepvries. Verwacht dat het bij de Dorperheide zelf niet veel minder zal zijn.

Cantos is 1000 euro heb ik gehoord.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 14:07

Hmm ja idd, een beetje boven mijn budget. Nog andere leuke hengsten die bij mijn merrie passen?:D

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:12

Tot welke limiet gaat je budget. Maakt het voor ons wat makkelijker. Anders kunnen we hier blijven toppers aanbieden die boven je budget gaan.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 14:19

Hahah ja wel handig he, ik dacht dat ik dat al ergens vermeld had maar goed: niet boven de 1000 euro. Liefst rond de 700/800 euro, maar als er een hele mooi uitzondering is dan kan ik altijd nog zien wat ik doe! Kom maar op met de hengsten!:P:D

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:35

ik zocht naar wat foto's van Cantos en zijn zoon Casantos en stuitte op Quasimodo Z. Ik hoor ook niets dan goeds over deze hengst.

Casantos is een jonge hengst die ook een goede galop heeft. (nouja denk ik toch voor zover ik het kan zien van langs de kant.) ik heb zijn moeder Cassima nog gezien tijdens de ABOP test 2 jaar geleden en dat is in elk geval een merrie met een fantastisch vermogen om te springen en met een gemakkelijke ruime galop. het is werkelijke een prachtig dier.

link van het dekstation van jos Houwen is http://www.joshouwen.nl

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:32

Wat dacht je van unitair? net KWPN goedgekeurd en een fijn paard van (vind ik) topafstamming. Ik denk dat het wel past bij je merrie. Ook geen hoofdprijs aan dekgeld; 650 euro.

Overigens vind ik cantos ook een fijne hengst, maar daar betaal je wel meer voor.

Voor meer info kun je even kijken op deze website: www.riekusveninga.nl
Mijn eigen paard is hopelijk drachtig van Royal Bravour, is ook nog een optie.... Haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 15:55

Bedankt voor de tips, Royal Bravour spreekt mij ook wel aan! Unitair lijkt mij ook een leuke hengst, maar die heeft zeker zelf nog niet in de sport gelopen? Iemand wel eens gehoord van Orange De Muze? Dat moet een fantastische springer zijn heb ik gehoord! Weet iemand daar iets van en zou die bij mijn merrie passen?:)

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:04

Mijn vorig paard was een palfrenier, eentje uit het tijdperk toen hij nog wel voor KWPN dekte.

Hij was niet al te groot, maar een echte apekop, zo noemde zijn vorige eigenaar hem altijd en dat klopte ook wel. Hij was best wel een beetje lomp, weinig rekening houden met je enzo, maar een vreselijk stoer paard, wat zichzelf fantastisch vond, tenminste dat idee had ik altijd. Ik moest altijd vreselijk om hem lachen.

Qua rijden kon hij beter springen dan dressuren. Hier een foto (beetje groot maar ik had even niet kleiner). Maar ik ken een aantal paarden van palfrenier die weer goed presteren als dressuurpaard.

Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:15

Hier zit alles in waar een dekhengst aan moet voldoen tot zijn afstammenlingen toe.

[FA] Sir Corland

Ik heb geen belang cq aandeel. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 08:57

Dat is ook een mooie hengst idd! Ben gek op schimmels, maar dan zal ik wel niet een schimmelkleurig veulentje krijgen. Vader en moeder zijn beide bruin en verder ook alle ouders. En wat vinden jullie van Rash R, Odermus R en Germus R? Zouden die ook bij mijn merrie passen?

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:02

Al die hengsten van Roelofs hebben ergens wel de combinatie Joost x Abgar of Abgar x Joost. Abgar was trouwens een schimmel volbloed dus wie weet krijg je toch een schimmeltje. Haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 09:19

Oeeh dat zou leuk zijn!:D Het zijn opzich ook wel passende hengsten voor merrie dacht ik zo: mooie maat, bouw, cijfers, afstammeling en kleur!:D En ook nog een leuke dekprijs. De vader van Sir Corland > Corland is tohc ook schimmel, zou ik dan ook kans hebben op een schimmelveulen? Hij heeft ook wel goede cijfers, vooral op springen(vermogen een 9!!). Verder lijken mij de hengsten: Sam R(Mermus R x Abgar XXX), Tygo(Numero Uno x Purioso), Quasimodo Z(Quidam de Revel x Carthago Z), Zit daar nog een geschikte hengst tussen denken jullie?:)
Laatst bijgewerkt door marije1987 op 26-05-04 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:31

sorry, nu kan ik je niet meer helpen. Jij moet kiezen nu. Al snap ik best dat het moeilijk is. Kies degene waarvan je denkt dat hij de zwakke punten van je merrie het best zal verbeteren. (als dat nu toevallig een schimmel is zoals Sir Corland, dan is dat toch mooi meegenomen. Heb je toch al 50% kans op een schimmelveulen Haha! )

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 09:35

Ik denk tohc dat Sir Corland inderdaad erg leuk is voor mijn merrie. Zal even wat informatie bekijken nog en dan binnenkort even bellen!:D

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janineskolla en 40 bezoekers