Is dit verstandig ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Is dit verstandig ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 08:55

Maandag hebben wij met onze carousselgroep een uitvoering
op stal, maar nu is het probleem. Het paard wat ik altijd rij is kreupel. Ik ben dus van alles aan het doen om haar maandag weer zuiver te laten lopen.

Ze staat nu vanaf zaterdag stil en het is net een bommetje Haha!
Stappen aan de hand gaat haast niet meer, dus nu stap ik haar 20 minuutjes (2x per dag) onder de man, maar het beste is natuurlijk om haar op het harde te laten stappen.

Nu mijn vraag denken jullie dat het verstandig is als ik haar onder de man langs de weg stap ???? Ze is normaal altijd super braaf buiten en zet nooit een stap verkeerd.


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:55

Je zou voor de zekerheid misschien een stalgenoot kunnen meenemen die haar aan een touwtje vasthoudt, er naastloopt dus.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:56

Lijkt me zowizo niet verstandig om met een paard dat maar net misschien weer een beetje rad loopt een uitvoering te rijden.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:56

Ik denk dat je dat het best zelf kan beoordelen jij kent tenslotte jouw paardje het best. Als jij denkt dat ze braaf is ondanks dat ze veel stil staat kan je het natuurlijk gwoon doen.

gr

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:57

gijsenkim schreef:
Lijkt me zowizo niet verstandig om met een paard dat maar net misschien weer een beetje rad loopt een uitvoering te rijden.


ja mij ook niet. het kan zomaar fout gegaan en er kunnen zo nog meer complicaties optreden.
sterkte verder

Teamspirit... Je bent een toppertje!

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 10:01

Het is op zich niets ernstigs ze heeft zichzelf waarschijnlijk aangetikt..........., maar als ze zuiver loopt kan het denk ik geen kwaad. Tuurlijk wil ik het beste voor haar, maar jullie moeten niet vergeten dat het een manegepaard is die normaal 2 uur per dag loopt. Ze is niet van mij en ik ga er niet over of ze wel of niet mee mag lopen met de uitvoering. Het enige wat voor mij van belang is dat ze weer goed loopt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:08

Als je heel graag buiten wilt stappen, neem dan iemand mee die in kan grijpen als het fout gaat.

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 10:19

Moet degene dan ook op een paard
of kan hij of zij er ook gewoon naast stappen.....

Want gisteren deed ze zo gek in de bak, dan kan je niets, dus
als ze zo is zit ik er liever op!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:16

ja idd neem iemand mee, dan zal hert vast goed komen

Ikkem
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:15

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet helemaal waarom ze niet buiten zou kunnen gaan stappen???
Als je vaker buitenrijdt zal dat toch heel probleem zijn Verward

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:36

Iemand ernaast lopen is denk het beste, dan heb je meer te vertellen dan dat je op een fiets of paard zit.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:00

zeker er iemand naast laten lopen, zometeen is ze echt een bommetje buiten!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:11

Ik zou voor de zekerheid iemand meenemen die ernaast loopt.
Je weet maar nooit he!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:13

Is ze wel teruggezet in het voer nu ze niet werkt? Bommetje betekent meestal dat er teveel voer ingaat en het paard dus teveel energie heeft.
Verder kun je inderdaad iemand anders met een bomvast paard meenemen voor het buiten stappen, neemt ook jouw spanning wat weg *LOL*

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 08:12

Ze stond altijd op 2 x 3 biks en dan tussendoor kuil, maar dat is nu teruggezet naar 2 x 1 1/2 biks en kuil, maar door te veel voer en haast geen beweging kunnen ze toch ook bevangen worden Verward

Ben er gisteravond naar toegegaan. En heb haar onder de man in de binnenbak gestapt. Half lang teugeltje en een beetje 8tjes gedraaid en veel van hand veranderd. Ik hoef haar toch niet aan het werk te zetten in de stap of wel Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:16

8jes draaien in een binnenbak is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen. Rechtuit op het harde is het beste, zo weinig mogelijk draaien

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:21

Idd, zoveel mogelijk rechtuit op een harde ondergrond, maar ik vind het dus echt van de zotte dat je je paard persé voor een bepaalde datum rad wilt hebben. Dat is vragen om moeilijkheden.

Toos paardloos

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 08:38

imker schreef:
Idd, zoveel mogelijk rechtuit op een harde ondergrond, maar ik vind het dus echt van de zotte dat je je paard persé voor een bepaalde datum rad wilt hebben. Dat is vragen om moeilijkheden.


Het is mijn paard niet Boos! !!!!!!!!!!!
Zoals ik al zei als ik op het harde wil stappen moet ik naar buiten. Alleen doe ik dat niet, dus moet iemand vinden die met mij mee kan!!!!!!!!!!
De mensen van stal willen haar goed hebben, het gaat trouwens al stukken beter met haar!!!!! Ze is alleen wat fris.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:48

Ik zou met haar op verharde ondergrond stappen, lange stukken rechtuit en niets overhaasten. Als je het beter vertrouwd met iemand ernaast dan is er altijd wel iemand toch die met je mee kan lopen? Als ze weer oké is voor de uitvoering dan zou je het voorzichtig kunnen proberen, maar ik raad het je af. Ze is dan misschien net hersteld en moet zich dan meteen weer behoorlijk inspannen wat denk ik niet goed is voor haar lichaam. Maar aan je reactie van hierboven te merken is dat niet het advies wat je wilt horen... Gezondheid gaat toch voor plezier...

Faber quisque fortunae suae


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charlieAB, Clairtje_Sun, ComscoreBot, DotBot, GoogleAdsense, IASCrawler en 34 bezoekers