Wat kost narcose ongeveer ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wat kost narcose ongeveer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 18:46

Het verschilt natuurlijk per DA, maar wil toch wel weten wat ongeveer de kosten zijn van een algehele narcose.
Hoogstwaarschijnlijk moet Bas onder narcose, als haaronderzoek uitwijst dat hij nog steeds luizen heeft.
Na van alles en nog wat te hebben geprobeerd leek het de DA het beste om hem dan maar helemaal plat te spuiten en z'n oren eens grondig van binnen te bekijken en behandelen.

Ik vind het allemaal prima, zolang die stomme pijn bij hem maar over is, maar wil wel even weten wat het gaat doen met mijn bankrekening Geld, geld!

Wie heeft zijn paard onder narcosegehad en wat kostte het ? De DA komt bij Bas thuis dus de voorrijkosten heb ik al berekend


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:52

Niemand die een idee heeft van de kosten ?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:53

gewoon even aan de DA vragen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:57

Ja maar die kan ik pas morgen bellen, ben even met een soort van administratie bezig en ben zeeeer ongeduldig Haha!
Ik heb even opgeschreven wat ik kwijt ben en nog denk te gaan spenderen aankomende maanden, wat noodzakelijk is en wat niet. En wat ik dus aan de dieren kwijt ben qua kosten.
Vandaar dat ik hoopte dat iemand mij nu het antwoord kon geven , dan kan ik dat weer afsluiten Knipoog
Maar dat wordt dus wachten tot ik morgen de DA kan bellen

callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:06

het enige wat ik weet over volledige narcose, is dat het verschil tussen 300 en 500 kilo ongeveer 25 euro was. Dat is trouwens een volledige narcose. De rekening van de halve narcose (dat ze wel blijven staan) heb ik gelukkig nog niet binnen Haha!
Ohja, en er komen natuurlijk altijd nog voorrijkosten en visitekosten bij...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 08:53

Het gaat om een volledige narcose, helemaal van de wereld Haha!
Dus dat gaat wel per kilo ? scheelt het even dat ik een vrij ranke shetlander heb en geen shire van zoveel bij zoveel Knipoog Haha!
Voorrij en visitekosten vallen bij mij mee, aangezien hij heel vaak komt ( grrr ) worden die kosten lager dan dat hij 1 keer in het jaar komt.
Maar goed, ik zal straks even bellen

callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:43

Pff, mijn paard zou eigenlijk voor 450 kilo narcose krijgen. En dan hing er nog een infuus aan als "onderhoud" tijdens de operatie. Uiteindelijk is het hele infuus (halve liter!) opgegaan. Karakterpaardje, zei de DA.
Duurde na de operatie ook zeker een uur voor hij eens op ging staan en toen nog een uur voor hij weer normaal kon lopen...

Ben je er al achter hoeveel het je gaat kosten?

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:25

Mar is het een echte narcose? Dus ook aan de beademing?
Of spuiten ze hem gewoon plat net als bij castratie?

Het zal het laaste wel zijn denk ik.

Ik heb verder geen flauw idee van de kosten. De Castratie van Danno kostte iets van 300 gulden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 19:03

Nee gewoon plat spuiten zoals bij castratie, dat hij gewoon van de wereld is. Tenminste ga ik vanuit, de DA had het vorige keer over narcose, maar ik ga eigenlijk van het laatste uit, ik vraag het allebei wel en wat hij nou wil dan

Ben er nog niet achter, had vanmorgen geen tijd om te bellen en vanmiddag kreeg ik het antwoordapparaat

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:11

castratie met narcose en 3 dagen opname kost 277,00 euro, dus daar zit je iig dik onder lijkt me!! Haha! duurder toch niet hoop ik voor je!!

callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:20

Misschien is een halve narcose al genoeg voor zoiets. Voor een volledige narcose krijgen ze ook spierverslappers, pijnstillers en een vloeistof zodat ze suf worden. Voor een halve narcose is alleen die laatste voldoende. Daar gaan ze een beetje wankel van staan, maar wel heel relaxt en stribbelen niet meer tegen. Dat zal toch niet veel meer dan 25 euro kosten lijkt me.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 20:35

Was wel de bedoeling dat meneer plat op de grond lag en ver weg was Haha! Sedalin brak hij namelijk dwars doorheen , terwijl hij daar wel sleepy van werd voor ik iets deed Knipoog

callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:41

ok, ook een karakterpaardje dus Lachen
Dan zaldie wel onder algehele narcose moeten...
Eurootje of 50 misschien? Dan heeft de DA er trouwens ook wel meer werk aan...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 22:42

Superkaraktershetlandpaardje ! Haha!
Ik bel morgen wel even, dan weet ik hoe het zit Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annibel, marit1999, monsera, wendyh, xLiez en 119 bezoekers