Michiel Schepers *update*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Michiel Schepers *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 14:00

Wie heeft er ervaring met Michiel Schepers? Wij zitten er over te denken om hem eens naar Gipsy te laten kijken.

Ze is een weekje uit de running geweest, wij vermoeden dat ze vastgelegen heeft o.i.d. in stal of onderuit gegaan is. Ze liep echt als een krant, ze wou linksachter totaal niet buigen, net alsof ze een houten been had. Niets te zien aan de buitenkant, niet dik, niet warm, niets, dierenarts kon ook niets vinden, vermoedelijk dus enorme spierpijn. Weekje rustig aan gedaan en toen liep ze weer goed. Ze was ook weer vrolijk, wou weer aan het werk (terwijl ze eerst sacherijnig en sloom was), helemaal niet gevoelig meer, gewoon lopen zoals altijd. Rustig opgebouwd dus en nu staat ze weer vol in het werk. Nou viel het me gisteren ineens op dat ze linksachter net iets minder doortreed dan rechtsachter, vooral op de volte linksom is dit duidelijk zichtbaar. Ze is niet echt onregelmatig/kreupel, je moet echt even goed kijken/voelen, maar het lijkt wel of ze dat been optilt, even vasthoud en dan pas naar voren zet. Je merkt het alleen als ze echt aan het werk is en die achterhand onder de massa trekt, tijdens een buitenrit of flierefluitend aan de longe is er niets aan de hand.
Het lijkt alsof het probleem hoger zit, niet onderin het been, maar in knie, heup of rug. Nou komt Schepers toevallig binnenkort bij ons op stal en hij heeft waarschijnlijk nog wel een gaatje.

Iemand ervaring met hem en denk je dat hij iets aan dit probleem kan doen? Ze is al een keer met succes behandeld door Rodinde en als Schepers er niets mee kan, dan laten we haar komen, maar als Schepers toch op stal is....

Ik heb niet de indruk dat ze pijn heeft, ze heeft de oortjes er mooi op staan, ziet er goed uit, is vrolijk en wil graag werken (soms iets te graag Haha! ), maar er zit dus wel ergens iets geblokkeerd. Mogelijk door het vastliggen/vallen.
Ze heeft niet zo'n sterke achterhand van zichzelf, maar het is juist altijd rechtsachter waar de problemen zich afspelen (OCD, peesblessure, Einschuss) en daar is nu niets mee aan de hand.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 22-01-02 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 14:08

tja... ik ken hem niet, maar ik heb wel gehoord dat ie erg goed is.
en niet geschoten is altijd mis is mijn kijk op heel veel.
je kan het dus altijd proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet (in veel gevallen)

het klinkt zoals je het beschrijft namelijk wel als een blokkade...

groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:29

Hij heeft mij persoonlijk Haha! echt waar ja en een stel paarden van een vriendin van mij behandeld: grote klasse!!! Aanrader dus!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:02

Hij heeft mijn paard ook behandeld. Ze werd er even beter van maar daarna werd het weer hetzelfde. Maar ik denk wel dat hij goed is hoor, hij heeft er niet voor niets zo lang voor gestudeerd.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:55

Als ik hoor wat jij beschrijft klinkt het haast of er ergens een gewricht niet helemaal doet wat het zo moeten doen. Dat het gewricht n♥t niet op slot springt.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 18:00

Dat idee had ik ook al, er zit gewoon echt ergens iets niet goed. Kan ook best vanuit haar rug komen, ze moet in ieder geval een rare beweging gemaakt hebben een keer. Mogelijk is er toen iets verschoven ofzo. We hebben er met meerdere mensen naar staan kijken (mensen die er echt kijk op hebben!) en we kwamen allemaal, onafhankelijke van elkaar, tot de conclusie dat het haast wel zeker ergens bovenin moet zitten. Maar je merkt het dus alleen als ze echt aan het werk moet, tijdens buitenritten is er echt niets aan de hand. Het valt dus wel mee denk ik, maar goed is het natuurlijk niet! Hopelijk kan Schepers er iets mee of anders Rodinde.

Nulla tenaci invia est via

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 19:18

Prima man hoor *LOL* Heeft het paard van een vriendin van me ook weer helemaal op kunnen lappen Haha! Maar Rodinde is ook erg goed!
Het klinkt(Zoals jij het zegt) idd of het hoger zit, maar dat is via een computer erg moeilijk te zien Lachen Iig veel succes!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 20:24

Ik ben bij hem geweest met Marillion, maar toen heeft het eerlijk gezegd niet geholpen. Logisch achteraf, omdat het een spierkwestie bleek te zijn. Rodinde en Jarko Dun hebben toen geholpen.
Maar hij moet wel goed zijn hoor. Mijn instructrice is door hem behandeld met allerlei vreemde klachten na haar bevalling...dat heeft super geholpen!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 21:05

wj hebben ook een paar paarden laten 'kraken' door hem. ziet er erg eng uit Verward en klinkt ook niet echt lekker, maar het helpt SUPER Knipoog echt, hij weet ook meestal waar het vandaan komt en geeft goede adviezen!
dus DOEN!!
Heel veel succes

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 21:06

Nou hij is dus vandaag al geweest! Hadden wij even mazzel! Ik dacht dat hij volgende week pas zou komen.
Het zat inderdaad in haar rug, aan de linkerkant. Hij had het binnen 5 minuten gevonden. Het zat inderdaad helemaal vast en was behoorlijk gevoelig, vermoedelijk ontstaan door een val o.i.d. (dat vermoeden hadden wij ook al), hij heeft alles op z'n plek 'getimmerd' en we moeten nu 4 dagen onbelast stappen, draven aan de longe mag ook, maar gewoon rustig aan, niet bijzetten ofzo, voor die 4 dagen heeft ze ook pijnstillers gekregen omdat ze er waarschijnlijk wel spierpijn van zal krijgen en dan mogen we er zondag weer op en moet het goed zijn.
Hij was er eigenlijk heel positief over, het viel allemaal wel mee, maar er moest wel wat aan gebeuren. 1 behandeling zou voldoende moeten zijn.

Leuk detail: terwijl hij met haar bezig was werd hij gebeld door Anky van Grunsven en toen hij neerlegde noemde hij haar een 'zeurende tut' Haha!

Nulla tenaci invia est via


K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 21:33

En nou maar hopen voor Michiel dat Anky niet regelmatig op Bokt komt lezen. Anders is hij waarschijnlijk een klantje kwijt.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 21:42

Hij zei het niet echt boos hoor, meer op een toon van: 'Dat heb ik je nou al 10x verteld en als je nou gewoon doet wat ik zeg is er niets aan de hand'

Ze belde over een soortgelijk probleem als dat Gipsy had (Het overkomt de besten *LOL* )en ze vroeg zoiets als 'moet 'ie echt 4 dagen stappen? Kan 'ie niet eerder aan het werk?' Dus echt heel negatief was het niet hoor.
Maar ik vond het wel grappig om te horen!

Nulla tenaci invia est via

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 08:31

Ik heb ook hele goede ervaringen met Michiel. Mijn vorige paardje heeft hij ook behandeld. Er zaten een paar wervels vast in de lendenpartij. Ik ben er maar 1 keer heen geweest, maar het resultaat was wel blijvend! En het paard van een clubgenootje van mij is er ook geweest. Ze waren ten val gekomen en het beest bleek helemaal scheef in zijn heup te zijn. Maar Michiel heeft het mooi wel weer goed gekregen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 09:15

Komt hij op stal langs? Kun je misschien pb-en met info???
Kan altijd van pas komen Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-02 11:01

Heb ik gedaan Orri!
Luxe he, dat we niet naar hem toe moesten rijden!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FennaK, Leliesan en 29 bezoekers