verzorgster, again+UPDATE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

verzorgster, again+UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 17:36

Ik heb nu een tijdje, naar volle tevredenheid, een verzorgster. Meisje is superenthousiast en helemaal gek van Pol.
Op Polly kan echt niet gereden worden, haar rug en achterhand zijn er niet sterk genoeg voor, echter, nou hoorde ik vandaag van een meisje van stal dat ze, als er niemand is, toch op Polly rijdt, in dameszit, dus niet echt 'rijden'. Maar ik heb dus zoiets, niet rijden is niet rijden en als ik dat niet wil heeft ze dat niet te doen. Ze mag vreselijk veel met haar doen, kan altijd mee mennen als ze wil alleen niet rijden, heb ik ook aanhet begin gezegd.
Ik heb haar moeder gebeld en ga het in het schrift schrijven maar wat als het nog een keer gebeurd??
Wat zouden jullie doen??
BTW, meisje is 10.
Laatst bijgewerkt door Polly op 22-01-02 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:38

Als je heb gezegd dat ze niet mag rijden dan mag het niet, ook al is ze 10.
Tsja en wat er de volgende keer moet gebeuren weet ik niet. Je kan het ook zeggen dat het niet mag en dan schrikken ze daar wel van hoor. Haha!

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:39

Probeer haar duidelijk te maken wat voor schade ze kan aanrichten door toch de rug te belasten.

Juist door een dameszadel bestaat de kans dat de rug eenzijdig extra wordt belast.

Niet rijden is dus niet rijden.

Ik hoop dat je het haar duidelijk kan uitleggen. Het zou jammer zijn als je hierdoor een bijrijder verliest.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:41

Ik denk dat je niet op geruchten moet afgaan.
Misschien heeft ze gewoon eventjes erop gezeten in de stal?
Ze zal vast niet geweten hebben dat je dat ook niet graag hebt, of misschien kan het ook geen kwaad om er alleen heel even op te zitten zonder te rijden? Ik ken je paardje natuurlijk niet, maar ik denk dat je het gewoon beter even vraagt aan het meisje zelf.

Wat is 'rijden'?

Zorg dat je eerst weet wat er precies gebeurd is en dan kan je stappen ondernemen. Waarschijnlijk vindt het meisje het direct goed als je zegt hoor Lachen . Ik zou er niet te veel achter zoeken *LOL* .

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:14

om te beginnen vind ik zo wie zo dat je een meisje van 10 niet de verantwoording kunt geven over je paard.
het zijn nog kinderen die hebben toch zeker nog niet het vermogen om de volle ernst er van in te zien om metpaarden om te gaan.zulke meisjes horen daarij goede begeleiding te krijgen.
want als er iets gebeurt zijn ze misschien voor hun hele leven op zijn minst bang voor paarden

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:10

heej!

Ik ben het wel een beetje met Freckles eens...
Maar het is een beetje overdreven wat hij zegt, een meisje van 10 weet natuurlijk al best veel op zich.
Ik zou gewoon nog een keer tegen haar zeggen dat het echt niet mag en ook uitleggen waarom niet...
Als ze zo gek is met Polly dan vindt ze het waarschijnlijk heel erg dat ze er toch op heeft gezeten omdat dat hem misschien pijn doet...
Dus zal ze het denk ik niet meer doen!
succes!!

kus,
Frederike

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 21:18

Tuurlijk, het is pas een meisje van 10 en daarom wil ik ook niet teveel tegen haar uitvaren. Maar ik heb wel al een keer meegemaakt wat er na wel rijden gebeurd, vorig jaar heeft ze 3/4 jaar stil gestaan. Ikheb van meerdere mensen, onafhankelijk van elkaar, gehoord dat ze er buiten (in 'dameszit') het pad op en neer heeft gestapt.

Ik heb voor ik het verzorgen heb toegezegd duidelijke afspraken met haar en haar moeder hierover gemaakt wat wel en niet kan. Dit kan dus niet en daar was ze het mee eens.

Ik zal het wel gewoon een keer zeggen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:55

moeilijke situatie.
leg haar uit wat er met pol kan gebeuren als ze dit vaker doet, dan zal ze wel schrikken. en anders verstop je een keer ofzo dat je het met eigen ogen kan zien en tevoorschijn komen, misschien even zielig voor dat meisje maar dan zal ze het niet meer doen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:09

Dat is misschien wel goed ja..
Dan schrikt ze sowieso...
Maar ik denk dat als je haar gewoon de risico's vertelt wat er met Pol kan gebeuren als ze het nog een keer doet ook wel schrik genoeg geven..

Kus,
Frederike

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:07

visje schreef:
Ik denk dat je niet op geruchten moet afgaan.
Misschien heeft ze gewoon eventjes erop gezeten in de stal?


Er niet op = er niet op, lijkt mij vrij duidelijk. Dus ook niet even zitten in stal, ook dit is belasten van de rug.
Ik zou haar wel even duidelijk maken dat dit de eerste en de laaste keer was en dat je anders een ander zoekt. Zorg in ieder geval dat iemand anders een oogje in het zeil houdt de komende tijd als ze Pol doet.

Succes ermee, Viv

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 13:12

Ik heb ook aan verschillende mensen op stal gevraagd een oogje in het zeil te houden maar het stomme is dat ze het nu ook gedaan heeft terwijl er niemand was en toen er iemand het terrein op kwam sprong ze er snel vanaf.
En idd, niet erop is niet erop ook niet in de stal, in de bak, tijdens het grazen of waar dan ook.
Ik zal haar vanmiddag de consequenties uitleggen en ook zeggen dat als het nog een keer gebeurd dat ze dan op zoek kan naar een ander paardje, mijn paardjes gezondheid gaat voor mij boven haar wil om te rijden, rijden doet ze op de manege en ze is ermee accoord gegaan dat er niet gereden wordt, dus heeft ze zich daaraan te houden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 18:36

Nou ja, ik heb het dus vandaag aan haar gevraagd en gelukkig gaf ze eerlijk toe dat ze er weleens op reed.
Ik heb haar dus duidelijk verteld wat de consequenties waren, dan kan ze niet meer verzorgen omdat er blijkbaar geen afspraken te maken zijn.
Ze heeft toen beloofd het niet meer te doen.
Toen ze eenmaal weg was kwamen bij veel mensen de aap uit de mouw.
Ze rijdt al veel langer en ze doet het wel 'stiekem' maar ze is wel fel tegen Polly, flink schoppen als ze harder wil. Ik was wel blij dat ik het hoorde, veel mensen dachten dat het mocht maar ze zijn er nu dus achter dat dat niet het geval is.
Men zal ook op stal een oogje in het zeil houden.
Ik ben blij dat dit opgelost is.
Ik heb een tijdje terug op medisch ook wat geplaatst over dat ze weer begon te slepen met haar achterbenen, waarschijnlijk kwam dat ook van het rijden.
Iig bedankt voor alle reacties.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 21:17

Ja misschien overdrijf ik een beetje, maar ik zou haar toezegging tot je paard ontzeggen. Je hebt immers afspraken gemaakt en zij is daar duidelijk mee akkoord gegaan. Aangezien ze zo stiekem loopt te doen, weet ze zelf ook dat ze fout zit, maar vindt ze dat gewoon leuk. Ik denk dat ze het weer doet. Ik denk dat ze de ernst er niet van inziet, of misschien heeft ze er gewoon dikke schijt aan.

Je zegt al, de gezondheid van je paardje gaat voor alles. Maar dat is uiteraard gewoon mijn mening. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met Polly.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 22:18

Vippie"]
[quote="visje schreef:
Ik denk dat je niet op geruchten moet afgaan.
Misschien heeft ze gewoon eventjes erop gezeten in de stal?


Er niet op = er niet op, lijkt mij vrij duidelijk. Dus ook niet even zitten in stal, ook dit is belasten van de rug.
Ik zou haar wel even duidelijk maken dat dit de eerste en de laaste keer was en dat je anders een ander zoekt. Zorg in ieder geval dat iemand anders een oogje in het zeil houdt de komende tijd als ze Pol doet.

Succes ermee, Viv
[/quote]

Sorry, maar je hebt het wel over een kind van 10. En ja, daar moet je rekening mee houden. Hoe was je zelf toen je 10 was (?). Het is echt wel normaal dat iemand van die leeftijd al eens de regels overtreedt. Het is alleen maar gezond voor ze, want dan komen ze in zo'n situaties als deze waarin de 'hogergeplaatste' (als ik het zo mag uitdrukken?) moet duidelijk maken dat het niet kan.
En dat moet je nu even subtiel aanpakken. Ze krijgen er een hele hoop positieve levenservaring van als je ze zegt dat je niet boos bent, maar dat ze zich wel aan de regels hoort te houden. Opvoeden is een zaak van geduld Knipoog .
Een kind dat de regels overtreedt is echt geen aanleiding voor WOIII en als je vindt dat dit echt niet kan (ook om je paard gezond te houden), dan moet je maar een volwassene zoeken om te verzorgen.