Vliesdoek in een paardenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Vliesdoek in een paardenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 22:01

Wie kan mij uitleggen waarvoor het vliesdoek in een paardenbak dient?
Ons weiland is als het goed is al gedraineerd, dus kan ik dan een vliesdoek neerleggen en daar zand opstorten om een paardenbak te maken??

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Vliesdoek in een paardenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 22:09

Barb schreef:
Wie kan mij uitleggen waarvoor het vliesdoek in een paardenbak dient?


Volgens mij is dat anti-wortel doek om te voorkomen dat het gras door je bak komt groeien... wij hadden dat plan ook met onze longeer-ring (die waarschijnlijk niet doorgaat)... laat even weten wanneer je gaat beginnen... dan kom ik kijken Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 07:27

Het vliesdoek is ervoor om geen menging te krijgen tussen onder- en bovenlaag. Als je het zand zo op het gras gooit dan gaat het zand met grond mengen en is na een tijdje niets meer van je bak over. Eerst doek erop dus.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:01

En om te voorkomen dat er van die groene sprietjes tussen de
zandkorreltje komen te staan. Lachen)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:29

maar ook: als je diepe ondergrond in de bak bestaat uit puin, helpt dat doek ertegen dat het puin niet naar de oppervlakte kan komen.

Zorg dat dat vliesdoek altijd vrij diep in de bak zit. Ik heb laatst eens ergens gereden, daar kwam het doek zelf naar de oppervlakte en dan kan je paard er wel over struikelen, met alle gevolgen van dien....Dat is geen pretje, en het doek verwijderen is dan wel een rotklus....