Studie en eigen paard.... kan dat samen..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Studie en eigen paard.... kan dat samen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:24

Ik vroeg mij dus ff af wat jullie hier van denken.. laat me weten wat julie mening is...

ow... en ik ben ook op zoek naar een VZH zadel voor een breder paard. Er hoeft geen merk op te zitten en het liefst zo goedkoop mogelijk...

Dank u..


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:28

ja hoor gaat best goed met studie samen,
gewoon goed je tijd in plannen

en je oproep voor het zadel kun je het beste bij Eenmaal Andermaal Verkocht en dan onder gezocht neer zetten Lachen

Dag lieve mama...


joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:29

kan prima, juist met mijn studie kan ik mijn tijd goed zelf indelen. Of ik nou 's middags od 's avonds achter de boeken hang... maakt niet uit

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:29

Ligt er denk ik aan wat je gaat studeren... Of het zwaar is... En wat de reistijd is...Ik kan het in ieder geval goed combineren...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:31

ik moet een uur heen en een uur terug reizen en ik ga voor leraar engels opleiding..

Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:35

Wat ik ervan op open dagen heb gehoord, zo het meevallen.. dus
maar vroeg me af hoe jullie combineren. want moeten jullie je paard helemaal zelf betalen? dna moet je dus ook werken...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:38

Waar een wil is, is een weg.... Knipoog

Jah het kan, t kan af n toe zwaar zijn. J kan alleen tijd hebben voor school en je paard. Maar het is te redden. Lachen

Als j n goed rooster hebt gaat t helemaal goed Knipoog Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:39

ik doe een HBO opleiding, en moet me paardjes ook zelf bekostigen dus ik moet er idd wel naast werken, maar of je nou je geld uitgeeft aan dure kleren of aan je paard Knipoog

Dag lieve mama...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:14

Gaatbest hoor. Ik studeer geschiedenis en doe nog wat vakjes van Duits erbij, zit nog in een commissie, heb nog iets meer reistijd als jij. Ik rijd twee paarden per dag en werk ook nog 7 uur in de week.
Ik heb niet vaak tijd over, maar het is goed te doen hoor! Is wel van je studie afhankelijk denk ik. Ik heb maar een uur of 10 college per week, en kan lekker m'n eigen dag indelen. Ik kan dus gerust overdag gaan paardrijden, dat is echt handig.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:18

Ligt idd zoals anderen al zeggen wel aan de opleiding. Ik zit ongeveer aan de 14 uur college per week, en ik kan het goed combineren met mijn 2 beessies. Ik heb trouwens ook ongeveer een uur reistijd, ik heb net wat Rieja zegt niet veel tijd over, maar onmogelijk is het dus zeker niet.
En net wat Waterkippie zegt, je moet wel prioriteiten stellen natuurlijk, dure kleren of je paard Haha!

:+: May the horse be with you :+:

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:20

Het kan, maar het is wel plannen

Ik studeer geneeskunde, heb veel college en veel verplichte practica ed. Mijn reistijd is ruim 3 uur per dag(maar in de trein kun je een hoop doen Knipoog )
Naast het reguliere onderwijs zit ik nog in de masterclass, dat kost ook aardig wat tijd.

En daarnaast doe ik dus mijn paard, rijd ik wedstrijden en werk ik Haha!
En ik zie ook nog kans om mijn beetje vrije tijd door te brengen op een springstal en nog een paard van een ander te rijden Clown
(er zijn trouwens van die weken dat ik denk dat ik gek wordt, maar daar kom ik ook altijd wel weer doorheen...)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:53

Wat ik me meer afvraag hoe jullie het financieel rondkrijgen. Ik heb om die reden geen eigen paard en rij een paard voor iemand anders. Ik zou dat allemaal zelf moeten betalen. Wat betreft de tijd die heb je genoeg als student doordat je zo flexibel bent, maar ik kan zelf niet eens rondkomen van mijn beurs en bijdrage laat staan dat ik er een paard van kan betalen (waar je per maand ongeveer evenveel geld aan kwijt bent als aan je zelf heb ik het idee).
Tuurlijk kun je dan heel erg veel gaan werken, maar *dat* kost dus wel heel erg veel tijd. Maar goed, waarschijnlijk ook een kwestie van prioriteiten. Ik heb altijd erg veel geluk gehad met de paarden die ik kon rijden/wedstrijden mee kon rijden.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:03

Bij mij ging het op een gegeven moment niet meer samen, kwam door verschillende dingen

-Lange tijden op school
-Paard stond niet naast de deur maar half uur verderop
-Veel opdrachten voor thuis waarbij ik om 1 of 2 uur snachts nog achter de comp zat
- Paard was zeer energiek, explodeerde als je 1 dag niets had gedaan

En zo waren er nog wat dingetjes dat ik heb besloten mijn vorige rijpaard Maffick te verkopen.
Ik heb nu een shetlander die ik nog eens een dagje in de wei kan laten staan als ik het te druk heb, dat kon bij Maffick gewoon echt niet. Maar zo heb ik toch nog iets om mee te 'spelen' en ben ik niet helemaal paardloos.

Financiëel heb ik erge mazzel dat ik geen stalling,weide, hooi en stro hoef te betalen, anders had ik het financiëel niet gered.
Verder ligt dit een beetje moelijk bij mij maar laten we het erop houden dat mijn vader mij elke maand een envelopje stuurt met wat geld ( ouders zijn gescheiden ) om de pony van te onderhouden ( niet dat dat kan met dat bedragje maar oke )

Verder koop ik gewoon erg weinig voor mezelf, ik koop alleen nieuwe schoenen er kleren als het echt nodig is, als die anderen afgedragen zijn.
Bijna alles van mijn studiefinanciëring gaat op aan Bas, zit nogal met wat DA kosten de laatste tijd.
Ik blijf weekends thuis en ga niet meer mn geld uitgeven in de kroeg, scheelt ook heel wat op een maand.
Nou ja en zo schraap ik alles een beetje bijelkaar.

Veel mensen denken dat ik nu wel zat geld heb nu ik een shetlander heb, maar dat slaat nergens op, zoveel minder ben je niet kwijt voor een shet, je kan alleen besparen op hooi en biks, maar de DA rekent hetzelfde voor een enting, de hoefsmid hetzelfde voor vekappen enz.
Ja een wormenkuurtje kun je 1 keer langer mee, maar dat is ook geen enorme besparing.

Nee hoor, al mijn geld gaat in die shet Haha! en ook mijn andere dieren nog Knipoog

Mocht ik een keer heel krap uitkomen schiet mijn ma me voor, maar dat wordt dan wel weer terugbetaald zodra ik het weer ruimer heb.

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:14

In Wageningen blijkt het prima te gaan. Er zijn best veel studenten hier met een paard. Stalling is natuurlijk een stuk goedkoper dan in de stad (50 tot 100 euro max) en alles op fietsafstand, dat scheelt wel veel in de tijd.
Van je Stufi kun je zeker geen paard onderhouden hoor, maar als je verder zuinig leeft en niet te veel uitgaat (en af en toe wat financiele steun van pa&ma krijgt) lukt het best. Alleen in de grote steden lijkt het me een stuk lastiger!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:25

Ik vind het ook een combi die prima samen gaat. Maar ligt er idd ook een beetje aan wat je studeert misschien.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:27

Vind zelf ook dat het best samen gaat.. Goed plannen.
Heb dan geen eigen paard maar rij er eentje voor een ander maar daar moet ik ook elke dag heen, ik red het prima met mijn studie, ontspanning mag er ook wel tussen zitten *LOL*

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:28

Ik ga volgend jaar studeren en kom dan in een sportklas. Dat houd in dat onze roosters eerst gemaakt worden, en dat dat de beste roosters worden, en dat de roosters van de anderen daar omheen gemaakt worden. Ik krijg dus geen tussenuren maar elke dag van 9-14 les. Misschien is er ook wel zoiets te regelen op jouw school. (En nee, ik doe geen topsport, rij maar 1 paard per dag, maar ik vroeg of ik in die klas kon, en dat mocht Haha!)

[o]

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:33

goed plannen dan lukt het allemaal wel.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:36

Het gaat prima. Hoewel ik moet zeggen dat ik meerdendeel van mijn tijd bij mijn paard zit in plaats van aan mijn studie. Je hebt ook zoveel vrije tijd als je studeerd, in ieder geval veel collegevrij. Maar ik ben nu voor het eerst op mijn vingers getikt, door deze gewoonte. Ik zal dit jaar niet van de zomer afstuderen, maar een trimester later. Ja, dat krijg je er van..... Boos!

...

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:43

Ik vind het ook heel goed te doen, werk zo'n 20 uur per week en volg misschien een dag verplichte lessen of colleges. Qua tijd is het dus zeker te doen, maar ik hoef dan ook maar 1 dag per week, wel 1,5h reistijd. Maar goed, ik heb er voor gekozen om thuis te blijven wonen, anders was het financieel gezien niet te doen. Mijn ouders betalen vrijwel alles aan mijn paard en als ik uit huis ga betalen ze nog steeds een gedeelte, maar je paard in A'dam of omg. stallen is niet echt goedkoop, dus dat idee laat ik nog even varen.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:46

ja hoor.. natuurlijk gaat samen..

Eerst is Sheronit aan de beurt.. en dan mijn studie.. (gelukkig had ik het afgelopen jaar niet zoveel huiswerk.. maar dat gaat veranderen.. als ik volgend jaar naar het Graafschapcollege ga.. in Doetinchemm )

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:52

ik doe dan MBO en werk voor mijn eigen paard. Buitenaf lijkt het alsof ik het heel rijk heb Haha! maar ik moet mijn best doen om de eindjes aan elkaar vast te knopen. Dat is altijd nog gelukt, maar ik moet je wel zeggen, ik moet een heleboel dingen wel laten om het paard, maar dat heb ik er graag voor over

:){

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:55

Ik vind het behoorlijk zwaar. Moet ik wel bij zeggen dat ik m'n paard weliswaar niet zelf onderhoud, maar wel rijspullen en les betaal (en met m'n zadelproblemen de laatste tijd was het dus een dure tijd) EN dat mijn studie me geweldig veel energie kost. Ik kan er dus ook niet naast werken. Anderen lukt dat misschien wel, maar ik ben geestelijk vaak al volkomen aan m'n eindje na een lange dag school, dan kan ik niet ook nog eens gaan werken.
Het is dat we al een paard hadden die niet weggaat, maar ik zou op dit moment zeker niet aan een eigen paard zijn begonnen.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:52

Ik denk ook dat het wel te doen is, het hangt wel van je studie af. En wat je er voor op wil geven. Ik studeer geschiedenis en heb bijna geen college (ongeveer vier klokuren in de week). Omdat het me zeer makkelijk afgaat werk ik ook nog twee dagen in de week. Ik zou makkelijk een paard kunnen onderhouden van het geld dat ik nu verdien (en de enorme som studiefinanciering die ik krijg OK dan! ). Ik kies er alleen nu bewust voor om het niet te doen, enerzijds omdat ik op dit moment in een nogal slechte conditie ben (net geopereerd) en aan de andere kant omdat ik nog meer dingen wil( ik rijd een sportwagen, heb een eigen huis (nou ja samen met mijn vriend), ga twee keer per jaar op vakantie en doe leuke dingen wanneer ik er zin in heb). Voordeel is wel dat ik eigenlijk altijd kan rijden als ik wil, anders zou ik denk ik ook eerder overwegen om een paard te kopen. Ik wil het wel graag, maar niet zo graag dat ik er alles voor opzij zou zetten. Nu kan ik zonder problemen een weekje weg, of een paar dagen 12 uur in de bieb zitten. Met een eigen paard heb je toch veel verantwoordelijkheid.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:07

echt heel goed plannen en het niet erg vinden om dan ook nog een 's avonds naar je paardje te gaan. Tot nu toe lukt het mij nog altijd super. Maar ik heb ook nog een super moeder die me vaak helpt met de stallen. Als je merkt dat je minder tijd krijgt is het misschien ook een oplossing om een bijrijder te nemen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers