Terug bij af

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Terug bij af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 22:01

Helaas ik ben niet zo sterk als ik dacht..... ben weer thuis gebleven.
Afgelopen weekend waren we in Duitsland bij mijn ouders. We hebben veel gepraat en gelezen maar ook gelachen en gehuild.
Zaterdag hebben we de kamer van mijn broertje schoongemaakt en geordend (dat was wel nodig Tong uitsteken ) Het is nu net een museum en dat maakt het heel definitief hij komt niet meer terug en dat doet pijn.

Vanmorgen de oude bloemen van het graf gehaald,6 vuilniszakken vol!echt veel jammer dat bloemen verwelken. Nu staat er een roosje en een margriet en een lantaarn waarin ik een kaars brand.

Hoe het morgen gaat weet ik niet, ik begin maar eens met gewoon weer op staan uit mijn bed dat is al een hele prestatie.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:05

Hmm... geeft toch niets dat je het er moeilijk mee hebt?! Meid, ik ken mensen die jaren later nog steeds terugvallen hebben enzo, dus maak je niet druk! Iedereen begrijpt je situatie waar je nu in zit! Je hóeft niet heel sterk te zijn, het is veel beter om het rustig te verwerken. Als het niet gaat op je werk gaat het niet, klaar.
Laat het maar over je heenkomen, het is een ontzettend groot verlies en niemand neemt het je kwalijk dat je het er moeilijk mee hebt!
Heel veel sterkte, verwacht/ vraag niet teveel van jezelf! Ach gut

Der Ellmauer Dancing Queen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:08

Thuis blijven heeft niets met sterk zijn te maken hoor.
Jij voelt zelf aan of je het wel of niet aan kan, en in dat opzicht is het dus al heel sterk om daar gewoon voor uit te komen.

Niemand verwacht dat jij binnen een paar weken je leven weer op spoor hebt.

Dus neem lekker de tijd, en het uit bed komen vind ik een goede eerste stap.....moet er niet aandenken om zoiets mee te moeten maken...weet niet eens of ik wel uit bed zou kunnen komen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:12

Het is heel normaal hoor, dat je het er moeilijk mee hebt. Je hebt gewoon de tijd nodig om het te verwerken, gun je zelf die tijd ook.

Nogmaals sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:27

Welnee, je bent helemaal niet terug bij af. Een terugval hoort er ook gewoon bij, helemaal na zo'n emotioneel weekend. Het is helemaal niet zo raar dat je nog niet 100% functioneert. Doe het gewoon zoals het voor jou goed voelt. Sterkte!

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:28

Het is helemaal niet raar hoor, dat je het moeilijk hebt. Het is (denk ik) zelfs goed! Je moet het nu verwerken, hoeveel tijd het ook kost. Als je het nu niet verwerkt ga je het er later heel moeilijk mee krijgen. En ja, helaas spreek ik uit ervaring.
Het heeft niks met sterk zijn te maken. Het gaat erom dat jij de tijd neemt om jouw verdriet op jouw manier te verwerken!!
Heel veel sterkte met alles! Ook jij kan het! Ach gut

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:33

He bah wat vervelend nou! Ik hoop maar dat het snel een beetje beter met je gaat! Veel sterkte nog meissie! En kop op he! Ach gut

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:40

Niet te veel van jezelf eisen meis... je hoeft helemaal niet sterk te zijn. Niemand die dat van je verwacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:49

O meiske, dat heeft helemaal niets met sterk zijn te maken.... Geef jij je verdriet maar de ruimte hoor, dat is juist hartstikke goed. Het moet er uit om verwerkt te kunnen worden.
Neem maar lekker de tijd hoor Diana, dat is veeeeel belangrijker dan "sterk" zijn tegenover de buitenwereld. Denk je nou echt dat die anderen niet begrijpen dat je van binnen verteerd wordt van verdriet?

Hele dikke knuffel,
Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:22

Ik sluit me bij allen hierboven aan, en vind het goed van je, dat je zelf ook ziet dat je "zwak" mag wezen, en even de tijd neemt om goed te rouwen om je broer, om je maat, om hem... Sterkte ermee, en praat veel met je familie...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:29

Voor wie moet je sterk zijn? Wat jij nu doormaakt, is met geen pen te beschrijven. Een rouwproces is voor iedereen anders en er zijn geen voorschriften over hoe je je moet voelen, wanneer je weer normaal kunt functioneren etc. etc. Geef het de tijd die je nodig hebt. Heel veel sterkte gewenst, Diana!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:44

Lieverd, je bent helemaal niet terug bij af! Je hoeft niet sterk te zijn. Zoals ik al eerder zei, neem je tijd en volg wat je hart je ingeeft. Alleen jij kan beslissen wat voor jou het beste is.

Heel veel sterkte babe, ik ben er voor je Knipoog Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:53

Sterk zijn hoeft niet.. Je emoties tonen wel, dat is zoveel belangrijker. Wat jou is overkomen is niet niks en daar is tijd voor nodig.. geef het die tijd ook dat is voor iedereen anders..
Heel veel sterkte meis..vind het nog altijd knap dat je het zo goed en mooi kan opschrijven wat je denkt en voelt!!

Knuffel en veel liefs Marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:59

Wat daar ook nog bij komt: wat is sterk?
Weet je wat ik sterk vind? Iemand die zich niet alleen maar groot houdt, maar ook z'n verdriet, twijfels, frustraties en twijfels durft te laten zien. Ook die kant en die gebeurtenissen maken iemand tot wie hij is, en waarom je zo intens van mensen kunt houden...
Bovendien; als je je verdriet niet uit, kan niemand je troosten, en sta je dus letterlijk en figuurlijk alleen met je verdriet...

Knuffies.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:05

Ik neem mijn petje voor je af... Je opent je voor je verdriet en je staande houden en je verdriet niet laten zien en gewoon doorgaan is niet sterkt zijn maar das weglopen... Dus je bent een stuk sterker dan je denkt..

...Dreaming with my eye's wide open...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 12:06

*Zucht* ik weet dat jullie gelijk hebben de enige die gene begrip heeft voor mijn verdriet ben ikzelf.
Vandaag heb ik besloten thuis te blijven tot ik een uitnodiging krijg van de Arboarts dan kan ik eens gaan praten en krijg ik begeleiding met er weer instappen in het arbeidsproces.
Vandaag is het ook weer dinsdag en dat is mijn moeilijkste dag ik kijk al steeds op de klok, nog 2 uur en dan is het precies 4 weken geleden. Hoe lang blijf ik dat nog tellen?ik weet het niet niemand weet het ik wacht het af en huil zo lang het nodig is.
Het is net of ik nu pas begin te beseffen dat Arjan er echt niet meer is. Al zijn foto´s zijn ontwikkeld, ook die van de begrafenis er komen nooit meer nieuwe de bladzijden van het foto album blijven leeg....

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:09

Bah, meis toch... Ik wou dat ik je verdriet kon verminderen... Ach gut

De tijd zal het leren hoelang je er nog mee bezig bent, maar elke keer dat je ermee bezig bent, zal nodig zijn voor het 'proces'. Volg gewoon je gevoel, als je wilt lachen, lach. Als je wilt huilen, huil. Doe precies zoals jij iets voelt, dan komt het vanzelf goed. Misschien duurt het maar een korte tijd, misschien een langere tijd. Maar het zal de juiste tijd zijn voor jou Knipoog

Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:14

Ik vind je hardstikke sterk, vind het heel goed van je om er hier over te praten wat je door maakt. Het is een moeilijke tijd, maar je staat er niet alleen voor.
Het zal een periode zijn van vallen en opstaan en sommige dagen gaan beter als anderen...

Een groot verlies die je nooit helemaal zult verwerken, je kan het allleen een plekje geven en er mee leren leven....

Heel veel sterkte en onthou dat je er niet alleen voor staat Ach gut

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:19

Dat zal ook nog wel even blijven meis, alles zal toch z'n plekje moeten krijgen, en de scherpe kantjes zullen heel rustig aan wat af moeten slijten. En daar zijn vaak heel veel tranen en woorden voor nodig, om dat slijtproces een beetje aan de gang te krijgen. (En in eerste instantie WIL je soms ook helemaal niet dat het slijt, want dat kan je zo bang maken dat je dingen gaat vergeten. Hoe hij klonk, hoe hij precies uit zag etc etc. Maar dat vergeet je nooit hoor, echt niet)

Het enige wat je kunt doen is het tijd geven. Hoeveel? Dat weet niemand. As much as it takes. Er is daarin eigenlijk maar 1 spelregel; probeer het niet te verkorten of over te slaan, want het MOET eruit. Is het niet nu, dan zal het later zijn en dan nog 3x zo hard....

Dus hoe hard en naar het nu ook klinkt; neem de tijd want die heb je nodig.
Wel kan het helpen om leuke dingen te gaan doen om jezelf regelmatig een beetje af te leiden, om ook aan wat anders te denken. Probeer je daar maar niet schuldig over te voelen (want ja, dat gebeurt vaak "Ik doe leuke dingen maar hij kan dat niet meer, dus ik mag dat ook niet") want diep in je hart weet je ook dat jouw broertje dat niet zou willen. Bovendien zal de eerste tijd met alles wat je doet die verdrietige gedachte toch op de achtergrond constant mee blijven dreunen en toch iets van de glans van de allermooiste schitteringen verbleken. Maar toch zal het op die manier een plekje krijgen binnenin jou.

Mocht je d'r even een dagje tussenuit willen, dan ben je trouwens van harte welkom voor een rit over de Holterberg hoor. Any time.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:25

Het valt echt niet mee hoor meid. Je moet je zelf niet verwijten dat je nog niet overal goed toe in staat bent. Heel jullie leven is in 1 klap ontwricht.
Alles moet een plaatsje krijgen en dat heeft tijd nodig....
Toch vind ik je heel moedig. Zeker hoe je alles ook kan beschrijven.
Wil je nogmaals veel sterkte wensen. Ach gut

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 16:31

Dank jullie wel allemaal!!!!!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:42

je weet het ik ben der voor je!!!!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:46

Ik kan niet meer doen dan me aansluiten bij de woorden van Sonja
en je veel sterkte wensen.
Ach gut

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:49

Diana, ik wou dat wij van bokt allemaal een beetje verdriet van je konden overnemen!
Je hoeft helemaal niet sterk te zijn, voor niemand niet!
Huil en schreeuw alles er maar lekker uit.

Heel veel sterkte Ach gut

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:47

Heel erg veel sterkte!
Je hoeft je verdriet niet te verbergen voor de buitenwereld! Je hoeft niet 'sterk' te zijn, niemand verwacht dat van je. Doe gewoon rustig aan, gun jezelf de tijd ... Herinner je jullie tijd, jullie momenten samen. En overhaast niets, je hebt het recht om je triestig te voelen, om te huilen, te schreeuwen. Het is vreselijk om zo machteloos te staan tegenover iets dat gebeurd is, dus praat over je broer, over je herinneringen, over hoe je je voelt ...

Nogmaals heel veel sterkte en kracht. Ach gut

"Tenslotte ben ik niet tevreden over mijn gedachten. Ik zou wel eens iets heel anders willen denken. Maar wat? Ja, als ik dat wist, dan dacht ik het wel."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, Emmaa_92, laran, leo_nore, Nancy__, rien10, SannevZ, Zoe_97 en 46 bezoekers