vliegen in Brabant????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

vliegen in Brabant????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 22:28

Ik las in de BIT van deze maand dat je in de zomer niet kan buitenrijden in Brabant omdat je dan achtervolgt wordt door hordes vliegen.
Is dat zo? Ook 's avonds? Ga ik verhuizen naar Brabant met het bos om de hoek, kan ik straks niet buitenrijden in de zomer.
Zal toch niet!
Wie heeft er ervaring mee en wat is de beste tijd om toch naar buiten te gaan?


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:32

Nou ik woon in brabant en reed vorig jaar met mijn haflinger voor de kar, heel het jaar door het bos. alleen in eind juni/juli had je er echt last van, maar vliegendeken om, bus veerust en het was goed te doen.
Ben met mijn paard de laatste weken niet in het bos geweest, maar stalgenoten hadden nergens last van tot nu toe.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:51

Het verschilt heel erg per bos, vind ik. Maae over het algemeen is het goed te doen, ligt ook aan het tijdstip dat je rijdt.
Waar ga je wonen in Brabant dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:28

Tot nu toe heb ik nog geen vliegje gezien als ik naar buiten ga. Maar in de toptijd van de dazen zie je idd grijs van die beesten. Dan moet je of met vliegendeken en spray rijden, of heel hard rijden (dat ze je niet bij kunnen houden). Ik rij gewoon ruim 1,5 maand helemaal niet in het bos als t zo erg is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:47

Hier zijn alleen de huistuinenkeukenvliegen, maar niet in zo'n grote getale dat ze er echt last van hebben. Eind juni zullen de dazen wel weer komen (bah Boos! !!) en dan valt het rijden niet echt meer mee.

Toos paardloos

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:49

Wij rijden met warmer weer gewoon iets later buiten. Wij zitten midden in een bos, en hebben best veel last van vliegen. Maar gewapend met goede spray en een vliegendeken kom je al een heel eind. De ergste periode is Augustus, dan rijden we het liefst niet door het bos. Maar om nou helemaal niet te rijden?!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:57

tjonge wat overdreven. De vliegen vallen best mee. De dazen, die zijn wel heel erg. Ik rijd altijd buiten en in de zomer gewapend met ridderpak (wit vliegendeken om mijn paard). In de dorpen en polders gaat het goed, maar overdag kom ik de bossen niet in. s-ochtends en s-avonds kan het best.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:06

ik heb 4 jaar in Brabant gewerkt, met paarden.
Je hebt daar erg veel dazen, die zijn erger dan vliegen, als je overdag gaat rijden, wordt je paard lekgestoken.
Wij reden voor de huifkar met speciaal gehaakte netten en onder het zadel met een vliegennet, daarbij spoten we de paarden vol met veerust, dat hielp een beetje.

Als we niet hoefden te rijden, dus gewoon voor ons lol gingen rijden, deden we dat 's morgens heel erg vroeg of 's avonds laat.

dazen zitten in de buurt van bepaalde soorten bomen (o.a. eik), op bepaalde plekken is het erger dan op andere, die plekken ontdek je vanzelf.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:06

Vliegen valt heel erg mee, Dazen zitten er wel iedere zomer weer erg veel Scheve mond

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:07

Het hangt er echt wel van af waar je gaat wonen. De drunense duinen is echt verschrikkelijk, op sommige plaatsen niet alleen voor de paarden, maar kun je zelf er ook niet fietsen.

Vliegendeken van bucas met kap, heeft mij vorig jaar ook niet geholpen.Het feit alleen al dat die beesten in grote zwermen met je mee vliegen, maakt mijn paard ook over zijn toeren. Zelf is het ook geen pretje, gaan in je haren zitten, op je mond en als ze steken (dazen) doet dat ontzettend zeer. Ze komen van uit het niets, ineens zit je in een zwerm. Ook op de zandvlaktes zitten ze.

Je hebt regendazen, als het donker bewolkt weer is, beetje benauwd en zonnedazen, bij heldere zon. Bij ons zoals vorig jaar half juni tot eind augustus. Goeiemorgen dus, flink zonde van de zomer.

Alleen heel vroeg redelijk mogelijk, een korte rit,maar bij zonsopgang zijn ze er al. en s'avonds als het al donker begint te worden in de buitenbak met licht aan kun je rijden.

Gelukkig hebben ze die ridderpakken uit gevonden anders staat je vriendje ook nog hele dagen op stal.

Dus advies bij regen gaan rijden, het enige moment dat je veilig bent, maar dan moet het wel blijven regenen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:16

Baarle Nassau en omgeving is dus ook heel erg

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:23

Ik woon dus midden in de polder en daar hebben we nu behoorlijk wat vliegen. Dit worden er straks alleen maar meer.
MAar de dazen..... Rampzalig. Als je om half 6 s ochtends je paard gaat rijden, moet je echt zorgen dat je m om kwart voor 7 op stal hebt staan, anders word je dus wel lekgestoken!!!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:26

Bij ons in het bos klopt het! Scheve mond Wij kunnen in de zomer als het warm weer is niet buitenrijden! We worden dan inderdaad achtervolgd door horzels en vliegen. Je moet óf heeeel vroeg gaan óf heel laat, en dan is het nog enigszins te doen. En natuurlijk als het de dag of nacht voordat je wil gaan heel hard geregend heeft, dan is het ook nog wel te doen... Maar de lente en de herfst is het fijnste...

:D M2 + 8 :D

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:46

Valt mee bij ons in de buurt hoor Haha! ....

Je hebt heus wel wat vliegen en dazen maar het is goed te doen...en het verschilt idd per bos.

Ik rijd meestal 's avonds en dan valt het best mee,ik rijd al jaren in deze buurt maar ik zie geen reden om thuis te blijven.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:50

Als je goede vliegengel hebt en een vliegendeken dan valt het wel mee... Ben natuurlijk ook niet anders gewend. Het scheelt wel om wat later op de dag te rijden of al voor het echt warm wordt.


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:57

Ik vind het wel meevallen hoor, maar ligt mss ook aan waar in brabant.
Waar ga je wonen, Hubble?


hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 17:37

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat het in het bos bij ons huis mee gaat vallen. Ik ga in Ossendrecht wonen. OK dan! Zit dat in het minder erge deel? Verward
Een vliegendeken ga ik dus maar zeker aanschaffen en veerust.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:40

in hoogeloon en omgeving ( de kempen) kan je in juli+augutsus je paarden niet eens met vliegendeken+vliegespray overdag buitenzetten, zelf midden in t dorp zitten de horzels Scheve mond

maar bv in waalre/eindhoven in de bossen gaat het gewoon goed, heb daar op stal gestaan en had heel t jaar door nergens last van, dus t verschilt ook wel per gebied
maar bij mij waar ik nu woon, zitten ze zelfs in de achtertuin, kan je nagaan hoe het in mn weiland of in t bos is Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:46

hubble schreef:
Ik ga in Ossendrecht wonen. OK dan! Zit dat in het minder erge deel? Verward




ik woon midden in het bos(in Ossendrecht) en er zitten wel vliegen en dazen maar niet abnormaal veel...

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 17:57

gelukkig maar CarS Lachen kunnen wij lekker buiten rijden van de zomer. komen we elkaar straks tegen Knipoog

Ze zijn groot en lomp maar o zo lief!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:01

Bij ons zitten er bij de mesthoop echt super veel vliegen.
Echt meer dan vorig jaar!
Ook stikt het hier van de teken,op babs haar neus zaten er laats wel 5 van die kleintjes!

Brabantse Fries ;)

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:06

in het hoogseizoen is het echt erg hoor. er zijn vooral veel dazen dan die vliegen echt in groepen met je mee. dus een vliegennet liefst met hals is echt wel noodzakelijk. en vliegenspul is ook wel handig.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:14

ReBaTi schreef:
Bij ons zitten er bij de mesthoop echt super veel vliegen.
Echt meer dan vorig jaar!
Ook stikt het hier van de teken,op babs haar neus zaten er laats wel 5 van die kleintjes!


Daar weet ik ondertussen alles van!
Wij hebben 3 newfoundlanders die wij ieder jaar behandelen tegen vlooien en teken en we hebben er nooit last van. Tot..........ze 1 x mee geweest zijn op een gezellige wandeling in de bossen van Ossendrecht. Ze zaten onder de teken! Koe Echt heel erg. Huilen Ik heb ze nu een band om tegen de teken en dat terwijl ik er heel erg op tegen was. Maar deze teken aanval was heel erg zielig voor de honden. We vonden in 1 week wel 20 teken per hond! Sommige van die teken hadden zich gewoon in een hond gegeten en er was al een grote wond ontstaan. BAH. Gelukkig gaat het nu goed met ze.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:18

getver teken, daar heb ik pas echt een hekel aan!!!!

Ik heb nog een vliegennet voor je liggen Hubble, pas Morrie niet en hier heb ik hem niet nodig!

Hij paste Rubin (die grote vosruin, Zuidduits koudbloed) volgens mij moet ie Bella ook passen

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 07:53

Dat zou mooi zijn. PB je er wel over

Ze zijn groot en lomp maar o zo lief!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: divided, Geertema, Joanne_, Monody, Monster, StonedRomy, xYaartje en 121 bezoekers