Hoe werkt een 2=fasen parcours?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Hoe werkt een 2=fasen parcours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 17:46

29 mei rijd ik met Elza onze 2e keer springen, en ook 2e keer dressuren in Hattem. Nou rijd k al jaren dressuurwedstrijden, maar het is voor mij pas de 2e keer springwedstrijd. Ik rijd een klassiek parcours, en een 2 fasenparcours. Ik heb wel een idee van hoe dit werkt, maar vraag me af of het klopt. Ik rijd B-D.

Een 2 fasen parcours bestaat uit 2 manches, die je beide springt. Niet zoals in klassiek een barrage, maar gewoon 2 keer het parcours springen. Degene met de hoogste gemiddelde score wint. In de B dus de hoogste stijlscore. Klopt dit?


CarolienS
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:01

Een 2 fasen parcour bestaat het parcour dus uit 2 fases. Als je de 1e fase foutloos hebt gesprongen mag je gewoon doorijden en ga je de 2e fase op snelheid rijden. Heb je een balkje in de 1e fase dan krijg na de laatste hindernis van deze fase de bel en moet je stoppen geloof ik. maar het kan ook andersom zijn dat je de bel krijgt als je door mag, dat weet ik dus niet precies meer..
suc6 ermee

boer & peerd

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 18:17

Maar gaat het in de B dan ook op snelheid? Of juist op stijl?

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 20:16

niemand? Boos!

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:37

Ehm,

Ik vroeg me hetzelfde af...

Ik ga 12 juni in Groenekan voor het eerst een 2-fasen parcours rijden, maar dat is in het L, dus dat is sowieso op tijd...

Ik denk dat het bij jou ook op tijd is. Want het is een extra parcours. Alleen het klassieke parcours telt voor wp en een extra parcours niet. Net zoals bij een progressief parcours, wat ook op tijd gaat in de B.

Wil je het zeker weten, kijk dan voor je parcours gaat lopen op de tekening, daar MOET het op aangegeven staan...

Succes!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:04

Hangt van de parcoursbouwer af

Voor je gaat lopen even op de schets kijken, daar staat het ongetwijfeld op

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:21

ik moest laatst een stukje voor de clubkrant over springe schrijven dit heb ik over 2-fasenparcours. Ik vindt het zelf wel leuk om te springen, het is eens wat anders dan een progressief parcours.

Twee-fasen parcours
Deze wedstrijd is toegestaan in alle klassen. Een twee-fasen parcours bestaat uit twee delen die zonder onderbreking wordt gereden. De finishlijn van de eerste fase is de startlijn van de tweede fase. De eerste fase wordt niet op tijd gereden (het basisparcours) en als je die foutloos rijdt mag je direct door naar de tweede fase, die wel op tijd wordt gereden (de barrage). De kunst is dus om de eerste fase rustig en foutloos te doen en de tweede fase snel en foutloos te rijden.Als je in het eerste gedeelte een fout maakt wordt je uitgebeld en mag je niet het tweede gedeelte springen. De tweede fase kan met strafpunten of met strafseconden gereden worden

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:22

Een 2-fasen parcours wordt op tijd gereden ook in de B want het is een 2e parcours en een 2e parcours wordt niet op stijlpunten gereden.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)


Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:28

Heel simpel......
Spring je de eerste fase foutloos, dan rijdt de de tweede fase ook, anders niet!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:51

alleen het klassieke parcour gaat op stijlpunten, een 2 fase parcour is geen klassiek parcour daarom op tijd

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:44

niets meer aan toe te voegen Haha!

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:39

Dus dan had ik het toch goed gedacht Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MyWishMax, Yvk en 43 bezoekers