Wat betalen jullie hiervoor bij de DA??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Wat betalen jullie hiervoor bij de DA??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 15:21

Ik kreeg net de rekening van de DA binnen voor een wormenkuur + enting (resequin plus combinatievaccin), en het bedrag is 61,18 euro!! Het lijkt wel of het elk half jaar met 5 euro de lucht ingaat. Wat betalen jullie hier normaal gesproken voor?



Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:54

Normaal word onze hele stal in 1 x geent en dan deel je de voorrij kosten. Als hij voor jou alleen is gekomen dan zijn het de voorrij kosten die zo aantikken. Vaak zo rond de 25 euro, wormenkuur ongeveer 12 en enting zo'n 20 euro. Dus dan kom je al snel rond de 60 euro uit...

Als ie voor meerdere is geweest zou ik kijken of ie de voorrij kosten wel heeft verdeeld.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:09

Enten doe ik nooit bij de dierenarts.... dan betaal je echt de hoofdprijs.

Enten kost ik dacht 35 euro (incl. voorrijkosten)

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:23

Ik geef me pony altijd zelf een wormenkuur Verward

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:29

48 euro Scheve mond (daar zat geen wormenkuur bij..)
Ik vind het behoorlijk wat voor een prikje...eerst kwam er altijd een meisje inenten die in het laatste jaar zat voor dierenarts...daarbij koste het 16 euro's Haha!
Maar ach, het is maar 1x per jaar...

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 16:30

Bij ons krijgen ze allemaal tegelijk een wormenkuur, aangezien we vaak mestonderzoek hebben. De hele stal is tegelijkertijd gedaan, dus voorrijkosten zijn niet van toepassing, daarom vind ik het zo duur!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:32

Citaat:
Ik geef me pony altijd zelf een wormenkuur


Dat zou ik ook doen, scheelt ook weer in de kosten. Bij ons houd de staleigenaar het bij, en ik hou het zelf ook bij in een boekje. Vaak combineert hij het met de hoefsmid zodat het niet vergeten word en ze netjes om de 2 maanden een nieuwe kuur krijgen...

Cinzano schreef:
Citaat:
Enten doe ik nooit bij de dierenarts.... dan betaal je echt de hoofdprijs.


Door wie laat je je paard dan enten? Ik dacht dat dat alleen gedaan kon worden door de dierenarts?...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:34

Citaat:
Enten doe ik nooit bij de dierenarts.... dan betaal je echt de hoofdprijs.


Door wie laat je je paard dan enten? Ik dacht dat dat alleen gedaan kon worden door de dierenarts?...
[/quote]


Dat vraag ik me ook af!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:36

Citaat:
dus voorrijkosten zijn niet van toepassing


Poeh hee, dat is inderdaad goed prijzig dan...

Heb je je paard nog na laten kijken ofzo? Bij ons vragen ze namelijk ook consult kosten als je de DA nog ff ergens naar laat kijken... (ongeveer 20 euro Verward )

Hoe betaal je de kosten? Aan de manege eigenaar of gewoon via de rekening van de DA?

Sommige manege eigenaren hebben er dus wel eens een handje van om er zelf nog wat aan te verdienen zodat van dat extra geld de manege paarden laten enten...

En anders zou ik voorstellen aan de manege eigenaar om een andere DA in te schakelen. Dit zijn echte absurde kosten...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 16:45

Nee, ik betaal gelijk aan de DA. Ik heb hem verder niet na laten kijken, dus vandaar mijn verbazing over de rekening!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:49

QuijoSavan schreef:
Citaat:
Enten doe ik nooit bij de dierenarts.... dan betaal je echt de hoofdprijs.


Door wie laat je je paard dan enten? Ik dacht dat dat alleen gedaan kon worden door de dierenarts?...



Dat vraag ik me ook af!
[/quote]

Ik denk dat Cinzano bedoeld dat hij de wormenkuur nooit door de DA laat doen Verward en dat doe ik btw ook niet enten doe ik met een aantal stalgenoten tegelijk en dan delen we de voorrijkosten en wormenkuur doe ik altijd zelf en zo om de 6 a 8 weken.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:50

Inenten met voorrij kosten betaalde ik 9 maanden geleden 51 euro voor. Waarvan maar 18 voor de inenting zelf. Dus van de week ben ik maar naar de kliniek gegaan, dat scheelt al een heel eind!!!!!!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 16:52

Dat heb ik al duidelijk gezegd, ik heb geen voorrijkosten gerekend gekregen, vandaar dat ik het bedrag niet snap!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:52

Citaat:
Nee, ik betaal gelijk aan de DA. Ik heb hem verder niet na laten kijken, dus vandaar mijn verbazing over de rekening!


Ik zou gewoon even bellen en vragen om uitleg hoe ze aan dat bedrag komen. Is helemaal niet raar hoor, heb ik ook wel eens gedaan.
Toen kwamen ze dus met consult kosten aanzetten...

Je zou ook kunnen vragen of ze een gespecificeerde rekening sturen, hier staat in waar de kosten uit op gebouwd zijn. Dan kun je met een acceptgiro betalen, maar dan kan je mooi zien waarvoor je betaald.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:11

ik geef mijn paard zelf een wormen kuur die spuit ik bij mijn merrie in de hals dit werkt veel beter dan die pastas

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:16

enten kun je ook zelf doen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:23

Op stal regelt de stalhouder de wormenkuren, grote partij en allemaal dezelfde week ontwormen, en dan komt het of op 8 of10 euro uit. Ligt er aan welke kuur. En precies zo met enten. 2x per jaar, allemaal enten.
En dan kost het maar 10 euro!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:23

mijnpaard wordt altijd tegelijk met de hele manege geent. en dat kost me dan maar 15 euro.. afgelopen januari istie voor 40 euro geent en gechipt..
ik laat nooit een dierenarts komen voor een enting, alleen vanwege de voorrijkosten al..
wormenkuren moe je gewoon zelf doen.. of via je stal of manege laten doen.. ben je veel goedkoper uit..

maar is wel een fix bedragje
mijn paard is weer ingespoten voor zijn schimmel en die koste me al 60 euro.. en die moet nog na 2 weken herhaald worden ook..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:48

Enten hebben ze bij ons een paar weken terug weer gedaan. Was 15 euro en wormenkuur geven we gewoon zelf.

Gamble

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:05

15 euro ben ik voor het enten kwijt, en dan rij ik er zelf heen!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:09

Niet laten ontwormen door de veearts. Toendertijd kostte dat ruim 35 gulden bij de onze. Heb ik nooit laten doen, maar iemand die ik ken wel.
Gewoon langs laten komen, en 2 pony's enten ben ik geloof ik tussen de 50 en 60 euro kwijt. Maar dat weet ik niet precies, visite is geloof ik 22 euro.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:17

Wij ontwormen op stal allemaal gezamelijk met hetzelfde middel, dat koopt de stalhouder in bulk in.

Enten proberen we zoveel mogelijk gezamelijk te doen, aangezien er nu 15 paarden gebruik van maken hebben we geen voorrijkosten. De stalhouder krijgt de rekening en wij betalen weer aan hem. Ik geloof dat we de laatste keer 15 euro kwijt waren.

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:56

Als ik mijn paard laat enten en ontwormen dan ben ik 55 euro kwijt, en dan komt hij aan huis.

wie kijkt in het verleden staat met de rug naar de toekomst...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers