Wei wei Hu

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Wei wei Hu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:04

Ik lees net dat het meisje misbruikt is. Door een man uit een psychiatrische inrichting die een weekend met verlof was.

Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij dat dit gebeurd. Hoe kunnen ze zo iemand nu vrijlaten. Dit meisje is voor de rest van haar leven beschadigd en ze is nog maar 13. Kotsmisselijk word ik hier van. Boos!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:09

Is ze wel misbruikt?? Gatver de gatver.. zieke geest die vent, echt vreschrikkelijk voor dat meisje.. bah..

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:09

Heb ik ook gelezen stond in de Telegraaf, kan het ook niet
begrijpen dat er nog steeds van die gekken op deze aardbol rondlopen !

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:10

Bron nu.nl

Bevrijd Eibergs meisje misbruikt

Uitgegeven: 25 mei 2004 06:57
Laatst gewijzigd: 25 mei 2004 10:25

MÜNSTER - De gewapende gijzelnemer van het 13-jarige Chinese meisje Wei Wei Hu uit Eibergen heeft zich dinsdagochtend overgegeven aan de Duitse politie. Het meisje raakte niet gewond en maakt het naar omstandigheden goed, aldus een Duitse politiewoordvoerder. De Duitse politie deelde mee dat het meisje in de veertig uur durende gijzeling seksueel is misbruikt.

De politie kwam de Nederlandse man in de nacht van maandag op dinsdag bij toeval op het spoor tijdens een routinecontrole bij het Duitse Greven. De gijzelnemer zette het meisje een mes tegen de keel en vluchtte met grote snelheid richting Münster. Daar wist de politie hem rond middernacht klem te rijden.

Omsingeling

De Duitse politie omsingelde het voertuig met honderden agenten en de Nederlandse politie voerde urenlange, moeizame onderhandelingen met de gijzelnemer. De dader zette bij herhaling het mes op de keel van het meisje, maar omstreeks half zes gaf hij zich over. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau in Münster en daar ondervragen Duitse én Nederlandse agenten hem.

Patiënt

Volgens de Duitse politie is de dader vermoedelijk een patiënt van een psychiatrische inrichting in of rond Utrecht. Het zou gaan om een 37-jarige man die niet was teruggekeerd van verlof. Wegens soortgelijke delicten zou hij eerder met de Nederlandse justitie in aanraking zijn geweest. De Nederlandse politie acht het nog te vroeg om daarover mededelingen te doen.

Ouders

In Eibergen hebben de ouders van Wei Wei Hu de onderhandelingen en de bevrijding in de nacht van maandag op dinsdag continu gevolgd. Uiterlijk onbewogen hebben ze het goede nieuws ontvangen, verklaarde een buurman. "Ze zijn enorm blij, maar hebben moeite dat te verwoorden. U merkt misschien weinig van een uitbundige stemming, maar die komt zeker op gang."

Wei Wei Hu is nog in Münster. Een woordvoerder van de Nederlandse politie verklaarde dat ze dinsdag zo snel mogelijk met haar ouders zal worden herenigd. Dit gebeurt op een geheime locatie, waarschijnlijk in Duitsland.

School

Op scholengemeenschap Het Assink in Eibergen waar het meisje in de brugklas zit, hangt de vlag dinsdagochtend in top. Rector W. Kok noemt de bevrijding van zijn leerlinge "geweldig". Alle leraren zullen in de eerste lessen ingaan op het goede nieuws over hun medeleerlinge.

De 13-jarige Wei Wei Hu werd zondag onder bedreiging van een mes ontvoerd tijdens een fietstocht met een vriendinnetje door het buitengebied van het kerkdorp Rekken. Het andere meisje wist te ontkomen.

Ziek, echt ziek.. Boos!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:10

http://www.nu.nl/news.jsp?n=328581&c=13

Ze schijnt idd misbruikt te zijn, vanmorgen leek het nog goed te gaan met haar, maar ze was natuurlijk blij dat ze vrij was van die idioot.. nu komt de rest boven water..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:12

De man was niet teruggekomen van zijn proefverlof begin mei uit een psychiatrische inrichting in de buurt van Utrecht. Hij zat daar omdat hij al eerder is veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.

Ik vind het erg BIZAR dat er dan niet bij voorbaat wordt ingegrepen en dat ze zoiemand 'gewoon laten lopen'.

Het is inmiddels ook bekend dat deze man eerst in Duitsland een meisje had geprobeerd mee te nemen, maar dat was niet gelukt.

Ik ben iig heel blij dat aan de ontvoering een einde is gekomen, maar verschrikkelijk zeg!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:13

echt heel erg vind ik het vooral voor het meisje en ook voor haar familie. Haar hele leven is nu verpest. En dien vent dat dat zomaar kan zeg niet terugkeren van het proefverlof. Zal hij wel heel erg sneaky zijn die man dat hij gewoon op verlof mocht terwijl hij dus duidelijk echt ziek is in zijn hoofd. Ik heb er geen woorden voor Boos! Verdrietig

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:13

Ik vind het ook absoluut van de zotte dat mensen die veroordeeld zijn wegens zeden of geweldsdelicten zomaar met verlof kunnen in dit land. In de Volkskrant staat ook nog dat het meisje " niet gewond" is, oh nee, dat arme kind is voor haar leven getekend.

Natuurlijk is het prachtig dat ze weer vrij is, maar reden tot feest en hoera alles is weer goed? Dit had nooit mogen gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:16

Van mij mogen ze lui die zich schuldig maken aan een zedenmisdrijf castreren!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:17

Niet gewond.. nee lichamelijk misschien niet, maar geestelijk ligt ze helemaal open.. Wat te denken dat ze ontvoert is met een mes op haar keel en dat ze uren bij hem in de auto heeft gezeten tijdens de onderhandelingen met die vent ook met een mes op haar keel..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:19

Waarom laten ze zo'n iemand in godsnaam alleen met verlof gaan
Dat ze eens de maatschappij in moeten.... maar doe dat dan geleidelijk aan met begeleiding... Je ziet nu wat er van komt Boos!

Dat meisje is de rest van haar leven verminkt... niet zozeer van buiten maar zeker weten van binnen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:20

faye schreef:
Van mij mogen ze lui die zich schuldig maken aan een zedenmisdrijf castreren!

of net als in een film die ik pas zag medicijnen toe dienen zodat ze minder hitsig worden (weet niet of het help maar toch)

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:25

blijkbaar is het zo'n sneaky figuur dat hij wel zorgt dat hij met verlof mag, maar dan doet hij dit soort dingen...
de volgende keer zullen ze hier wel 100 keer over nadenken totdat ze HEM weer vrijlaten Boos!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:51

fiek schreef:
blijkbaar is het zo'n sneaky figuur dat hij wel zorgt dat hij met verlof mag, maar dan doet hij dit soort dingen...
de volgende keer zullen ze hier wel 100 keer over nadenken totdat ze HEM weer vrijlaten Boos!



Ja dat hoop je dan maar... ze zijn namelijk al vaker de fout ingegaan met dit soort dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:40

Ik ben heel blij voor de ouders dat het meisje weer terug is. Ik denk dat het het ergste is wat je als ouder zijnde kan overkomen. Je kind is weg en je weet niet of het nog leeft of wat dan ook. Bah als ik er aan denk krijg ik de rillingen.

Ik denk ook dat ik als ouder zijnde niet zou instaan voor mezelf als ik de persoon zou tegenkomen die mijn kind dat zou aandoen.

Ik hoop dat het meisje nu rust krijgt en goede hulp. Ik vind dat de pers zich er nu maar bij moet neerleggen en het moet laten gaan.
Ik hoop wel dat die vent een goede straf krijgt.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:53

ik zag het toennet op het nieuws. In de klassen op die school werd taart gegeten.
Super dat het meisje weer terug is, dat ze weer bij haar ouders kan zijn. Maar ze zal het haar leven lang met zich meedragen

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:55

Wat erg toch dat mensen zoiets kunnen doen.. echt vreslijk ze is wle weer thuis dta is wle fijn maarz e zal het idd de rest van der leven met zich meedragen en voortaan niet zoveel vertoruwen meer in mensen hebben dnek ik.. vreselijk..

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:01

Echt erg gewoon! Dat ze überhaupt zo iemand een weekend met verlof laten gaan!
Arm kind, wat ze allemaal niet heeft mee moeten maken! Dit zal ze haar leven niet meer vergeten! Die man Boos! die kan van mij levenslang krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:04

En dan vinden ze het gek dat ik vind dat je sommige nooit meer los mag maken, of zelfs de kogel mag geven op cellen (en geld) tekort op te lossen

En als je je afvraagt waarom?
Nou bv hierom!!!
ik kan daar zo @#$#%@#%#% kwaad om worden. Stoom uit je oren
Zielig meisje, wat de dupe moet worden van ons achterbaks systeem, wat geen straffen durft te geven en daders maar zielig vind, slechte jeugd en dat geblaat Misselijk
wat ze een ander aandoen, dat word maar ff vergeten Huilen

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:16

Gewoon te ziek voor woorden, dat zo een psychopaat als deze lekker een wekkend vrij geven om een slachtoffertje te maken, walgelijk gewoon.
Kwam de man nou uit Duitsland of Nederland?

Oh en btw, het is wel weer een goed teken dat dit in 40 uur op is gelost!

Maar er zijn nog genoeg kinderen vermist, in almere op het station hingen al 2 kindertjes op de cola automaat, ik bedoel maar, waar agat dit heen....

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:34

Wel goed dat ze terug is, maar het geeft mij een behoorlijk dubbel gevoel. Dat zulke mensen nog de kans krijgen om zoiets afschuwelijks uit te vreten, daar kan ik echt niet bij.......En dat meisje leeft hier gewoon haar hele leven nog mee verder.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:58

vreselijk zoiets, ik hoorde het net op de radio toen ik in de auto zat, kan me zo kwaad en tegelijkertijd verdrietig maken over dit soort dingen...
misschien ietwat ongepast maar ik vraag me altijd af wat er met zo'n man gebeurd is als je zulke dingen uit kunt halen Scheve mond

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:01

Ik snap niet dat ze dergelijke mensen niet veel strenger controleren als ze verlof krijgen.
En als zo iemand dan niet meer terugkomt, moet dat meteen gemeld worden en moet hij/zij gezocht worden.
Ik vind dit zo erg!
Zo'n onschuldig klein meisje, alleen omdat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:09

Echt verschrikkelijk gewoon.
Kind heeft de rest van haar leven een trauma en die vent, die gaat waarschijnlijk weer braaf naar zijn kliniek waar hij wacht op de volgende keer dat hij proefverlof heeft!! Walgelijk gewoon Misselijk

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:11

runningkawa schreef:
En dan vinden ze het gek dat ik vind dat je sommige nooit meer los mag maken, of zelfs de kogel mag geven op cellen (en geld) tekort op te lossen

En als je je afvraagt waarom?
Nou bv hierom!!!
ik kan daar zo @#$#%@#%#% kwaad om worden. Stoom uit je oren
Zielig meisje, wat de dupe moet worden van ons achterbaks systeem, wat geen straffen durft te geven en daders maar zielig vind, slechte jeugd en dat geblaat Misselijk
wat ze een ander aandoen, dat word maar ff vergeten Huilen


Hier ben ik het volledig mee eens
Je haalt de woorden uit mijn mond!