K & K bitten. Waarom, welke, ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

K & K bitten. Waarom, welke, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 20:59

Ik moet een nieuw bit gaan kopen omdat ik mijn huidige bit geleend heb van een vriendin (al een jaar... Bloos! ) en het nu wel eens terug moet geven... Haha! . Het bit dat ik nu gebruik is een dubbelgebroken watertrens. Ik had eerst een enkelgebroken dikke bustrens, maar die bleek voor Jumper veel te dik te zijn omdat hij een beetje een raar gebit heeft als luchtzuiger en enorme onderbijter. Hij kreeg zijn kiezen daarmee bijna niet op elkaar...
In principe doet hij het best goed op dit bit. Doe er alles mee, ook springen (waarbij hij wel eens zeeeeer fanatiek wil worden) en crossen. Maar ik hoor altijd van die goede verhalen over K & K bitten. Hier bij de ruitershop kreeg ik niet echt antwoord op mijn vragen. Het enige wat ik vooral hoorde was dat ze heel duur zijn. Nou wist ik dat al, maar als de kwaliteit echt veel beter is heb ik dat er wel voor over. Ik ben sowieso niet iemand die iedere maand een ander bit probeert.
Dus wat is jullie ervaring met K & K bitten, en welke soort bevalt het best? En is de kwaliteit echt veel beter, is jullie paard/pony er beter op gaan lopen etc. Kortom, maak mij wijzer... Haha!

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:03

Ik rij al meerdere jaren op een dubbel gebroken k & k watertrens.
Ik ben er echt super tevreden mee! Pling
Heel vriendelijk en een super kwaliteit! In totaal rij ik er nu al 6 jaar mee en hij ziet er nog OK dan! uit.
Ik vind het echt een aanrader.
Mijn paard neemt het bit uit zich zelf aan! Dus geen gevecht om het bit in te krijgen.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:41

Mijn paarden rijden ook op KK bitten, heb ze nooit met iets anders gereden. De een dubbel de ander enkel gebroken.

Voordeel is de vorm, die de tong iets meer ruimte geeft. De speciale metalen zouden prettiger smaken, waardoor een paard uitgenodigd wordt om te kauwen en speeksel te produceren. Dat doen ze inderdaad goed met die bitten in, al zodra je ze inlegt. Ik kan echter niet zeggen dat het daardoor komt, want ik heb ze nooit een ander bit gegeven

Ben er ook erg tevreden mee dus.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:13

Het verschil tussen een gelijkvormige rvs dubbelgebroken watertrens en een kk dubbelgebroken watertrens is minimaal. De scherpte wordt bepaald door de vorm, niet door met materiaal op zich.

KK bitten bevatten veel koper, zijn zwaarder dan holle RVS bitten en daardoor schuimen paarden vaak meer.

Het zijn goede bitten, maar je moet ze niet kopen omdat ze goed zouden zijn. Ik ben juist weer overgestapt op een rvs enkelgebroken bustrens, daar loopt het paard toch ietsje beter op.
Het is een kwestie van proberen. Er zijn paarden die toch beter lopen op een enkelgebroken bit, maar het kan uiteraard ook andersom.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:17

Ik heb zowel de goedkope rvs versie als de K&K
Beide met rond tussen stukje
En om eerlijk te zijn merk ik geen verschil met rijden.
op kwalitiet kan ik eerlijk gezegd nog niet zeggen, want de goedkope versie is pas een half jaar oud. De K&K doet wel al jaren trouwen dienst zonder slijtage.

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:17

Even een vraagje tussendoor Bloos :
waar staan 'K&K' en 'RVS' voor Verward ?
Zijn dit bepaalde merken? Of duidt dit op het materiaal dat gebruikt wordt?
Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:19

http://www.sprenger.de
hier kun je de K&K bitten vinden.
dat is een type bit van sprenger

rvs betekend roest vrij staal.
De gewone zilverkleurige bitten.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:50

Ik rij ook al een tijdje (2 a 3 jaar) met een K & K bit, een dubbelgebroken. Ik vind dat bit echt fijn. M'n ponytje loopt er super mee!!

http://www.vanderwijstfotografie.nl
Prachtige trouwfotografie http://www.theysaidyesfotografie.nl

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:03

Ik had een gewoon enkel gebroken RVS-bit voor mijn paard, ze liet het bit soms hele,aal los, en het lag af en toe iets onrustig in haar mond. Nu heb ik op aanraden van mijn instructrice een dubbelgebroken K&K Conrad Ultra, en het lijkt wel iets te helpen. Echte aanleuningsproblemen los je natuurlijk met geen enkel bit op, maar ik heb wel het idee dat mijn paard hier fijner op loopt dan op een enkelgebroken.

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:25

Ik heb een k&k dubbel gebroken watertrens van aurigan. Ik vind het een heerlijk bit. Het ligt heel stabiel en ze loopt er gewoon heel fijn mee. Ik heb hem nu al heel wat jaren en hij ziet er nog als nieuw uit.


Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:10

ik rijd sinds kort met een dubbelgebroken K&K watertrens en ik ben hier echt supertevreden over. mijn paard gaat hier veel lekkerder op. Hij pakt fdit ook niet zo vast als zijn vorige bit en hij protesteert ook niet meer

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:21

Ik rij Omar ook sinds ik hem heb op een K&K dubbelgebroken ik geloof watertrens en hij loopt er super op en speelt er ook mee.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:53

Ik heb een hele serie sprenger bitjes. Ik vind ze vooral fijn omdat ze wat zwaarder zijn dan de doorsnee rvs bitten. Om de een of andere reden nemen veel paarden dat toch fijner aan.

Ik ben overigens afgestapt van hele dikke bitten. Men roept altijd 'hoe dikker hoe zachter' maar veel paarden houden helemaal niet van zo'n hele mond vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:12

Met dat laatste ben ik het ook met je eens
het moet in verhouding staan met de mond.
een klein bekkie, met daarin een megabit kan niet prettig zijn, Maar een flinke mond met daarin alleen een onderlegtrens, lijkt me dan ook weer niet prettig.

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:46

AnneOmie schreef:
Ik rij Omar ook sinds ik hem heb op een K&K dubbelgebroken ik geloof watertrens en hij loopt er super op en speelt er ook mee.


Ik rijd er ook mee en bevalt echt prima

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:52

Ik heb ook net een K&K bitje dubbelgebroken van de week gekocht, en ik merkte al gelijk dat mn paardje veel lekkerder aan t kauwen was en aan t spelen met t bitje! ik vind het alleen erg jammer dat ze alleen hele maten hebben, geen halve maten.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:10

Ik heb Taco ingereden met een dubbelgebroken K&K bit en hier tuf ik nog steeds mee.
Hij bevalt super

<3 Galanto <3

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:29

Nou volgens mij weet jij niet hoe snel je naar de ruitershop moet!

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:16

heb ook een dubbelgebroken koperen bitje,en ben hier ook heel tevreden over Lachen

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:37

nou dat is dan duidelijk, allemaal positieve reacties

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:07

Zelf gebruik ik tegenwoordig alleen maar K&K bitten. Voor Bresco een dubbelgebroken bustrens en voor Kalisto een een dubbelgebroken D-trens. Ik heb nooit problemen gehad met deze bitten. Natuurlijk moet de dikte van het bit van geschikt zijn voor het paard Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:12

Wij rijden 9 van de 10 paarden ook op een dubbelgebroken K&K africhtingsbit. Het zijn vriendelijke bitten waar de meeste paarden goed op reageren. Over de kwaliteit ben ik ook zeer te spreken. Natuurlijk verschilt het ook van paard tot paard maar over het algemeen is mijn ervaring dat ze er goed op lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:30

OP zich hele goede ervaring (bit hangt prettig) alleen naar mijn idee iets te zwaar en er komen snel tandensporen in. Ook verkleuren ze nogal. Die van mij nu vind die dingen helemaal niks. Die heeft liever een happy mouth (met als enig nadeel dat bitringen vanwege de scherpe randje gewenst zijn, maar ja, dat moet dan maar)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:00

Ik zweer bij dubbelgebroken watertrens K&K! Complete tong-uit-de-mond en tong-over-het-bit problemen waren in mum van tijd hiermee opgelost!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:24

Marengo was altijd vrij hard in de mond, ik reed eerst met een gewoon dubbelgebroken bit, een tijdje zelf met een lepelbit.

Maar dan heb ik het KK dubbelgebroken bit geprobeerd en was daar zeer tevreden over. Marengo speelt veel meer in zijn bit, ik ben nog maar 10 minuutjes aan het werken en hij schuimt al.

Ik doe nu al 4 jaar met hetzelfde bit, geen tandensporen, geen slijtage, alleen misschien een lichte verkleuring.

Ik ben er dus heel blij mee en er komt geen ander bit meer voor Marengo.

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers