Morgen sollicitatiegesprek, wat kan ik verwachten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Morgen sollicitatiegesprek, wat kan ik verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 11:15

Ik ben dus gevraagd om volgend jaar student-assistent te worden [AM] Wel of niet doen.... studentassistent

Ik heb nu besloten het te doen, en heb morgen een gesprek. Ik heb alleen geen idee wat ik kan verwachten.
Wie kan me verder helpen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:17

Dat je "ondergevraagd" zult worden.

Summer , here I come !!!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:23

Tja, ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wat je daarmee kunt verwachten.

Enige tips die ik je kan geven:

* wees open en eerlijk (in alles, dus wat ze van jouw vragen, maar ook wat jij verwacht)

* probeer zelf een lijstje te maken met vragen over dingen die je nog niet helemaal duidelijk zijn.

* waar ben je voor verantwoordelijk, en bij wie kan je terecht voor vragen of eventuele begeleiding...

* misschien dat je kan vragen wie er nog meer student-assistent is geweest zodat je kunt vragen wat de voor en nadelen zijn en misschien goede tips krijgt die je kunt gebruiken.

In iedergeval veel succes en wat ik al zei wees open en eerlijk en schrijf je eigen goede punten een beetje aan (en misschien een negatief puntje voor een realistisch eigen beeld)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:39

Probeer voor jezelf duidelijk te maken wat de functie inhoud, zodat je dat goed kunt verwoorden als daarnaar gevraagd wordt. De meeste irritante vraag vind ik altijd; noem een aantal goede en slechte eigenschappen van jezelf. Verder idd open en eerlijk zijn, daar kom je het verst mee.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 22:05

Bedankt voor de tips iig!

Het grootste probleem wordt denk ik nog, dat ik niet zo goed de positieve eigenschappen van mezelf kan verwoorden (of ontdekken Knipoog). En dus ook niet echt kan verwoorden waarom juist ik dit baantje zou moeten krijgen.
Daarbij weet ik dat iig 2 andere meisjes die in aanmerking komen, dit wel kunnen.......

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:22

Positieve eigenschappen? Kom op, je kunt er toch wel een paar verzinnen? Zelfstandig, verantwoordelijk, eigenwijs (zowel positief als negatief), nieuwsgierig.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:41

Probeer ook niet een hele grote hoeveelheid positieve zaken eruit te gooien van jezelf. Dat is naar mijn inziens een wanhopige poging die te veel mensen gebruiken om de baan te krijgen. Ik denk niet dat dat je helpt, gewoon een aantal eigenschappen waarvan je denkt dat die van pas kunnen komen op de werkplek. Denk aan de zaken die Tessebes genoemd heeft, en bijv: makkelijk contact leggen met mensen, vriendelijk tegenover klanten etc Lachen. Natuurlijk moet je wel een aantal positieve punten van jezelf opnoemen, maar bljif daar niet over doorgaan Knipoog.
Zorg vooral zien dat je spontaan bent, laat weten dat je graag WIL werken, en laat horen waarom dat je voor hun gekozen hebt.


BloemBloem

Berichten: 16552
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:49

Weet niet hoe laat je het gesprek hebt, maar
ik wil je alvast heel veel succes en sterkte wensen....

Sleep die baan maar binnen!!!!!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:54

Sypheron schreef:
Probeer ook niet een hele grote hoeveelheid positieve zaken eruit te gooien van jezelf. Dat is naar mijn inziens een wanhopige poging die te veel mensen gebruiken om de baan te krijgen.


Helemaal mee eens. Het is tegenwoordig "in" om positieve eigenschappen te vermelden op je CV. Als ik de lijst van mijn vriend zie, dan denk ik "heb je het nou over jezelf?". Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 09:34

sypheron schreef:
Zorg vooral zien dat je spontaan bent, laat weten dat je graag WIL werken, en laat horen waarom dat je voor hun gekozen hebt.

Ik heb alleen niet voor hun gekozen, ze hebben mij gevraagd......
Hmm.... heb nog even zitten denken ook negatieve eigenschappen vind ik moeilijk, kan geloof ik niet zo goed over mezelf oordelen Bloos

Flower ik heb om 12.30 gesprek.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:36

Hmm ga dat iig niet te duidelijk melden… Als je tegen hen zegt dat je solliciteerd omdat zij jou gevraagd hebben, klinkt dat ook weer redelijk negatief. Zoiets van: Jullie vroegen me dus ik solliciteer maar.

Maar het gaat je zeker lukken hoor! Ik heb er wel vertrouwen in, en mijn water heeft weer een goed humeur vandaag Tong uitsteken.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:06

Tip: geen negatieve dingen over je huidige of vorige wekgevers zeggen. Ik ben daar altijd toe geneigd maar dat schijnt niet goed te werken in een gesprek. Lekker spontaan blijven lachen en jezelf proberen te blijven.
Negatieve eigenschap zeg ik altijd zoiets van ik ben wel eens te accuraat in mijn werkzaamheden en dit is tevens positief te noemen. Je kunt sommige negatieve kanten van jezelf ook tevens een positieve wending proberen te geven. Zet het anders even op papier voor je het gesprek hebt en vraag het aan je familieleden die weten vast wel wat over je dan hoef je daar niet meer over na te denken.
veel succes

Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:08

als negatieve eigenschap kan je zeggen: ik ben te perfectionistisch, want eiglijk is dat toch op een manier positief Lachen
suc6 alvast!

Gezocht: Bijrijdpaardje omgeving rotterdam( berkel en rodenrijs, bergschenhoek, schiebroek, hillegersberg...)

A woman needs two animals: The horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 16:21

Bedankt allemaal OK dan!

Ik heb het inmiddels achter de rug en het stelde echt niets voor
Ik snap ook niet hoe ze op basis hiervan een keuze kunnen maken, maar goed.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:39

Ach... ze kunnen je altijd nog in je proeftijd ontslaan. Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 17:37

Geloof niet dat je hierbij een proeftijd hebt...... En dan nog, ze kunnen me ontslaan maar hebben dan wel een probleem geloof ik, namelijk wel een groep studenten en niemand die ze les kan geven Knipoog

Ach ik zie het wel, krijg vanzelf te horen of ik het geworden ben Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, chinnie, Cowboy55, Danielleeee_, Emoreoa, Esther_r20, IASCrawler, ikkedus, Lynn_Nikita, moonsparkle, Roosch, shaddy82, zimbri, Zwerte en 36 bezoekers