Ook SGW Ambt Delden debuut met mijn nieuwe paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Ook SGW Ambt Delden debuut met mijn nieuwe paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 07:52

Sinds half januari heb ik een nieuw paard. Een 5-jarige ierse merrie.
Ambt Delden was ons debuut in het SGW. Insiders weten dat ik nog een engels volbloed heb waar ik inmiddels L-paarden mee start.

Maar goed, Ambt Delden: Het was lekker weer, er stond wel wat wind, maar niet zo erg als de voorgaande dagen.
De dressuur ging wel lekker, maar niet helemaal super. Aangalopperen ging een beetje slordig en nog wat schoonheidsfoutjes, maar toch kreeg ik 160 punten van de jury. (15e plaats)

Na de dressuur nog even bij een paar hindernissen gekeken die anders waren dan de L (had donderdag al uitgebreid gelopen). Ik had te weinig tijd om de cross nogmaals helemaal te lopen.
Eenmaal terug (gelukkig had ik de mountainbike bij me) had ik nog net even tijd om iets te drinken en toen moest ik al weer opzadelen voor het springen.
Het losrijden/springen ging lekker. Heb niet te veel losgesprongen, want goed is goed.
Toen het parcours in. Op sprong 2 maakte ik een fatale fout door iets voor mijn paard uit te gaan zitten. Normaliter stopt ze dan gelijk, maar deze keer sprong ze toch. Ik verloor mijn evenwicht op links en wilde dat corrigeren, wat bijna lukte, maar toen nam mijn paard een bocht en toen knalde ik er toch nog af aan de rechterkant. Bloos Met een enorme bons kwam ik tegen de houten omheining van de bak aan. Ik stond gelijk weer op, maar was effe dizzy. Ben even rustig blijven staan en heb diep adem gehaald. Toen ging het weer. Inmiddels was mijn paard gevangen en ik er weer op. Rondje gegaloppeerd en toen de rest van het parcours af gemaakt. Op nog een balkje na ging dit verder goed.
Ik had wel last van mijn elleboog en mijn billen voelden ook niet echt pijnloos aan, en ik moest de cross nog in!

Lekker in het zonnetje richting de cross gestapt en laten keuren bij de DA. Goedgekeurd met een hartslag van 62. Netjes dus.

Je zult het niet geloven, maar bij het losspringen voor de cross lag ik er weer naast! Huilen Deze keer niet door mijn fout, we hadden de goede afstand, het paste precies, ik bleef mooi wachten, maar madam besloot op het laatste moment heel snel linksaf te slaan.
Bij de volgende keer aanrijden flikte ze dat weer en toen heb ik haar even laten weten dat dat toch niet de bedoeling was!
Gelukkig ging het daarna feilloos!

Tijd om naar de startbox te gaan en GO!
Omdat het onze eerste gezamenlijke cross was, had ik al besloten om niet op snelheid te rijden, maar een mooi rondje te rijden om aan elkaar te wennen in de cross.
Op sommige hindernissen moest ik haar toch echt wel goed tussen het been houden om te vertellen dat ze toch echt over de hindernis moest. Zelfs het afsprongetje (hindernis 4) deed ze in 1 keer. Met trainingen stopte ze vaak en weigerde om de afsprong te doen. Dus ik allang blij dat ze het nu in 1 keer deed.
Afijn, een goede eerste cross gehad, alleen bij de schaapskooi had ik een soort van weigering, je moest namelijk na de dubbel linksom draaien en dan de punt springen. Ik wilde 'm op 2 galopsprongen nemen, maar omdat we te veel rechts landden, gingen we langs de tweede poot. Volte gedraaid en nogmaals aangereden en dat ging goed. Toen richting de brug die ze toch wel spannend vond. Maar goed gesloten tussen het been gingen we toch over de brug en het hekje. Op naar de laatste en gefinished. Ik geloof wel ruim buiten de tijd 1.30 minuut ofzo, maar dat maakte me niet uit! We hebben onze eerste cross wel uitgereden!

Heb verder niet op de uitslag gewacht, die lees ik wel op de site.
Op naar Hooge Mierde, dan start ik haar weer. Maar, eerst nog Serooskerke met mijn volbloedje!


MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:07

Heb je veel blauwe plekken aan je beide vallen overgehouden? En hoe is het met de spierpijn?

Fijn dat het verder in de cross wel goed ging, dat geeft tenminste moed voor de volgende keer! Veel succes in Maarsbergen.

'Don't let it be forgot, that once there was a spot,
for one brief shining moment that was known as Camelot'
SGWay of Life's Miss Marple

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:25

Ik heb je helaas niet gezien, het was zeker wel de bedoeling maar het lukte met net niet.

Jammer van het vallen!

Maar wel fijn dat je de cross met 1 weigering hebt uitgereden!

Bij mij ging de punt bij de schaapskooi ook niet helemaal fijn... Lucky nam hem als in-uit en ik wilde op 1 galopsprong...en dat maakte dus een hele vreemde sprong, maar ze sprong wel gelukkig, dus je was niet de enigste!

Ik ga je in Hooge Mierde echt proberen te zien!!!
Succes in Serooskerke!

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:31

MissM schreef:
Veel succes in Maarsbergen.


Oeps, te snel gelezen Bloos , Veel succes in Serooskerke, en mischien zien we elkaar in Hoge Mierde, daar start ik ook.

'Don't let it be forgot, that once there was a spot,
for one brief shining moment that was known as Camelot'
SGWay of Life's Miss Marple

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:39

Dapper dat je Ambt Delden als eerste cross hebt genomen hoor. Ik zou zelf eerder Gorssel gekozen hebben. Ik ben niet 100% op de hoogte van het springreglement, maar mag je de cross nog gewoon starten als je eraf valt? Ik meen met meer dan 24 strp. dat je dan niet mag crossen.

CU in Hooge Mierde dan.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 14:56

Scum schreef:
Dapper dat je Ambt Delden als eerste cross hebt genomen hoor. Ik zou zelf eerder Gorssel gekozen hebben. Ik ben niet 100% op de hoogte van het springreglement, maar mag je de cross nog gewoon starten als je eraf valt? Ik meen met meer dan 24 strp. dat je dan niet mag crossen.

CU in Hooge Mierde dan.



Ja, alleen als je met paard en al valt, dan wordt je uitgesloten. En die 24 strafpunten regel is eigenlijk wel krom, want het moeten echt springfouten zijn, dus geen val van de ruiter of tijdsoverschrijding.
Dus dat betekende voor mij 10 str.pnt. voor mijn val en 8 voor de 2 balken die ik had. En wss nog wat erbij voor tijdsoverschrijding, maar dat heb ik niet meer gehoord. Dusseh, je moet echt wel het hele parcours omgooien voor je niet meer mag crossen.

Enne, waarom vond je het dapper dat ik Ambt Delden heb uitgekozen voor een eerste cross? Zo heel moeilijk vond ik het niet Bloos

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:07

Ambt Delden staat altijd aan de maat. En ook moeilijke hindernissen ertussen. Ik heb overigens alleen het L en M gezien en ik was blij dat wij nog in het B zitten.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 15:11

Het L vond ik idd ook behoorlijk pittig staan! Maar ik vond het wel jammer dat ik niet kon starten met mijn volbloedje in het L (ze was net hersteld van een kreupelheid). Ik vond alleen de schaapskooi (terug) lastig en de voerplaats (hindernis 5) en de laatste hindernis (die grote bruine bak) lastig, de rest ging wel.

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:38

Scum schreef:
Ambt Delden staat altijd aan de maat. En ook moeilijke hindernissen ertussen. Ik heb overigens alleen het L en M gezien en ik was blij dat wij nog in het B zitten.


Aan de maat???

Ach t was toch hardstikke goed te doen, het is bijna alleen maar rechtuit recht aan, er mag toch ook wel enige moeilijkheidsgraad zijn?

Bathmen en Barchem zijn moeilijker dan Ambt Delden, die zijn zowel aan de maat en technisch..

Heb zondag de hele dag met me pa staan kijken overal, onze mening was dat het niveau van de SGW ruiters aanzienlijk is gedaalt. De fouten die werden gemaakt hadden vaak helemaal niet gehoeven als je gewoon je hoofd er bij hebt en met fatsoen rijd. Ook viel ons op dat er heeeeeeeeeeel veel mensen met te lange beugels reden, en hun paard/pony gewoon niet goed ondersteunde. Onze conclusie is dus gewoon dat er bij veel mensen aan de voorbereiding al wat mis is. Dan kun je ook niet verwachten dat het super goed gaat...

Persoonlijk vind ik ook dat het gemiddelde niveau van zowel de ruiters al de crossen zelf achteruit is gegaan, ik rij nu al 6 jaar SGW, en ben met een C pony begonnen... Toen waren er heel wat moeilijkere hindernissen inde B en de L als nu, tegenwoordig word het in de M pas interresant..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:38

Dat is aardig negatief Miky0

Dit jaar is voor mij nu het 5e jaar dat ik SGW rij waarvan ik met 1 pony M pony's ben geweest, met 1 pony Z pony's en nu M paarden met een paard B paarden en met mijn nieuwe paard ook weer B paaden.

Ik ben het nog niet helemaal met je eens dat het niveau van de ruiters zo ontzettend is gedaald, ben het met je eens dat het is gedaald maar zo ontzettend vind ik wel mee vallen hoor.

Ik kan trouwens heel goed begrijpen dat Bathmen en Barchem moeilijker zijn dan Ambt Delden.
Je moet goed onthouden dat Ambt Delden voor in het seizoen zit en Bathmen en Barchem achterin het seizoen!
Nou ja ga er verder maar niet op in nu, daar is dit topic niet voor!

Simmie was jij nummer 58?? heb even naar de foto's zieten zoeken van jou namelijk!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:40

bewogen dagje Simmie! Maar knap hoor, met 1 weigering rond de 1e keer! Zie je in Hooge Mierde

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:53

Netjes simmie! (en ik ben een insider, hoor ik ook nog eens ergens bij *LOL* )

Zie ik je in Ede of start je daar geen B Verward (ik weet het niet meer Clown )
Fijn dat het zo goed ging de eerste keer, volgende keer ook na de hindernissen blijven zitten hè Tong uitsteken (probeer ik tegenwoordig ook, dat is prettiger Haha! )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 07:23

Lielle, tot in Hooge Mierde.

Gomir, ja ik zal proberen ook na de hindernis te blijven zitten ha,ha. Ik ga thuis nog effe oefenen!
Ede rijd ik niet dit jaar maar kom wel kijken!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 07:24

p.s. chantal, Ik was idd nr. 58!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:39

Leuk dan heb ik je foto gevonden!
Je kunt wel zien dat het paard het nog allemaal erg vreemd vindt!
Is bij Lucky ook nog goed te zien die heeft op de foto van Ambt Delden ook mooi z'n oren nog een beetje scheef staan! haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jette, Varekaj en 9 bezoekers