Door Het Oog Van De Naald!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Door Het Oog Van De Naald!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:38

Hallo allemaal!:D ik wil ff reageren op een nieuwsbericht dat er vorige week opstond! ik ben een paar maanden terug op mijn stage achterover geslagen met een hengst! het paard werd gereden met een gock om, maar dit was niet uit eigen initiatief, ik was op mijn stage!!!! het paard schrok ergens van, maar doordat de gock best laag in was gesteld, kon het paard niet kijken naar het "gevaar"... hij bokte en steigerde meerdere malen, maar de derde keer ging het fout, hij ging in zijn achteruit en begon met flinke snelheid achteruit te lopen! zijn hoofd kwam omhoog en zijn kont zakte... hij steigerde en we vielen met ze tweeen achterover! het paard kwam hierbij boven op me terrecht! ik ben er met een gebroken bekken, een gebroken schaambeen, een hoop blauwe plekken en kneuzingen vanaf gekomen! ik ben door het oog van de naald gekropen! ik lijk wel een kat...9 levens, nu nog maar 8....!

xxxliesje


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:50

o wat erg, die gebeurtenis zul je ook nooit meer vergeten, veel sterkte de komende tijd en hopelijk komt alles weer goed en durf je nog steeds paard te rijden als alles hersteld in want kan me best voorstellen dat dit een hele inpakt op je zal hebben! Ach gut

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:53

Jeetje, op je stage nog wel Scheve mond Die mensen hadden beter moeten weten...
Iig veel sterkte met herstellen Lachen

Sometimes tears say all there is to say.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:07

Ik heb het verhaal van twee kanten gehoord, maar dat doet er verder niet toe Zolang je geen namen van stageadressen noemt bij dit soort uitspraken maakt het niet uit...
Gelukkig ben je er redelijk goed afgekomen. Je zat vrij snel weer te paard toch Verward

Ik ben met mijn pony wel dertig keer achterover geslagen, maar heb gelukkig nooit wat gehad Clown Je leert op het laatst snel opzij wegrollen iig...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:18

Dat zal wel schrikken zijn geweest.
ik heb het ook 1 keer gehad met mijn paardje, het was echtr zo eng maar er zat 1 lichtpuntje aan, ze heeft bijna een half jaar niet gesteigerd.
Maar veel sterkte iig.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:21

gomir schreef:
Ik ben met mijn pony wel dertig keer achterover geslagen


Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt?

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:29

au een gebroken bekken dat zal helemaal wel pijnlijk zijn... au.... nou sterkte ermee... ik zit ook in de lappenmand (gebroken rib). leuke sport he, paardrijden??

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:41

Om welk nieuwsbericht ging het dan? Want dat heb ik denk ik niet echt meegekregen Lachen
Lekker pijnlijk al die breuken, ben je alweer helemaal de oude dan?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:55

Jasper"]
[quote="gomir schreef:
Ik ben met mijn pony wel dertig keer achterover geslagen


Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt?
[/quote]

Dat mag. Dat ik die pony kreeg steigerde hij vreselijk, na een paar maanden lang rijden en heel veel geduld is dat steeds beter geworden, maar in die beginperiode lagen we zowat vaker op de grond dan dat we op vier benen rondreden Bloos! (was geen medische oorzaak, zadel paste, ik zat hem voor totaal niet in de weg etc.)
Zodra hij ergens van schrok of er iets was wat hem niet beviel dan ging hij op zijn rug liggen...Clown Uiteindelijk is het helemaal goedgekomen en hebben we M2-dressuur, M-springen en M-SGW gereden. Nooit meer problemen gehad (en bij zijn nieuwe baasje is het probleem ook nooit teruggekomen Wsl is er bij hem in het verleden iets gebeurd waardoor hij geen vertrouwen had ofzo Verward )

Maar we dwalen af...Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:23

Jij en het paard hebben inderdaad een hoop geluk gehad. Een meisje dat ik ken heeft hetzelfde voor gehad. Reed ook met een gogue, veel te kort vastgemaakt. Paardje steigert valt om, nek gebroken en gedaan met het paardje. Sindsdien heb ik een grondige hekel aan het (verkeerd) gebruiken van een gogue.

Nog veel beterschap iig

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:40

jeetje, dat is inderdaad door het oog van de naald!!

mag ik vragen wat een gogue dan precies doet?

ponylover11

Berichten: 76
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:24

Wat banketstaaf voor je Huilen Huilen !! Dat wordt een poos geen paard rijden enzo........... meer.

Ik zoek nog een date!!!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:07

Bij de gogue drukt de hulpteugel op de nek, de mond en onder de hals. Dit type kunt u op twee manieren bevestigen, waarvan er een geschikt is voor het springen. Het paard moet zijn hoofd laag en naar voren houden, waardoor het een betere houding aanneemt.
Deze hulpteugel wordt veel gebruikt bij het longeren.
Afbeelding

afkomstig van: http://www.paarden.de/uitrusting_train.htm



De gogue is een hulpteugel, waarbij het paard met zijn hoofd voorwaarts neerwaarts wordt gedwongen. Door de rondlopende teugel wordt er veel ruggebruik gevraagd. De teugel heeft een aanleunende en ontspannende werking.

afkomstig van :http://www.wittermans.tmfweb.nl/uitleg.html

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:33

Summertje schreef:
Om welk nieuwsbericht ging het dan? Want dat heb ik denk ik niet echt meegekregen Lachen
Lekker pijnlijk al die breuken, ben je alweer helemaal de oude dan?


het ging om het bericht wat op de beginpagina van bokt stond... Lachen
over een vrouw die opslag dood was toen ze zo'n zelfde ongeluk kreeg..
liesje is mijn beste vriendin maar gelukkig leeft ze nog ..het had idd ook anders kunnen zijn Scheve mond

xxxjes iris

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:34

gomir schreef:
Ik heb het verhaal van twee kanten gehoord, maar dat doet er verder niet toe Zolang je geen namen van stageadressen noemt bij dit soort uitspraken maakt het niet uit...
Gelukkig ben je er redelijk goed afgekomen. Je zat vrij snel weer te paard toch Verward

Ik ben met mijn pony wel dertig keer achterover geslagen, maar heb gelukkig nooit wat gehad Clown Je leert op het laatst snel opzij wegrollen iig...


hey carien!
ja het gebeurde in oktober 2003 en in november moest de laatste controle ..toen mocht ze weer paardrijden en is nog de zelfde dag op Jimmy gestapt OK dan!

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:35

ennuh...liesje...t stond je beeldig hoor die krukken Tong uitsteken hahah grapje hor meis Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:39

Jeetje, dat is flink schrikken zeg .. gelukkig is alles toch nog goed afgelopen, je moet er toch niet aan denken wat er hadden kunnen gebeuren Scheve mond

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 18:01

gomir schreef:
Ik heb het verhaal van twee kanten gehoord, maar dat doet er verder niet toe Zolang je geen namen van stageadressen noemt bij dit soort uitspraken maakt het niet uit...
Gelukkig ben je er redelijk goed afgekomen. Je zat vrij snel weer te paard toch Verward

hey mag ik vragen wie jij bent??? en van wie heb jij dan de andere kant gehoord??
groetjes lizet

RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 18:09

jah ik zou zelf niet gereden hebbenmet een gock, maar als je op stage bent neem je aan dat de eigenaar de paarden kent, en dus volg je ook op wat zei zeggen, dus ook het rijdenmet bepaalde tuigen! maar een gock is absoluut niet bedoeld om mee te rijden! ik ben ook heel blij dat ik er overheen ben gekomen! en zeker voor het paard! het enige wat er is overgebleven bij het paard is dat hij nu dus door heeft hoe het moet!--> na het ongeluk werd het paard afgezadeld en op stal gezet, dus het paard dacht ook! mooi, geen werk! en hij heeft het nog drie keer gedaan, maar dan bij anderen.........(niet bij mij ik lag in het ziekenhuis...:S)
zelf heb ik alleen af en toe dat mijn nek vast zit en dan kraak ik die van links naar rechts, en af en toe als ik een verkeerde beweging maak, zit mijn heup een beetje vast, dan draai ik een beetje en dan hoor je knak, maar verder geen pijn ofzow! xxxliesjuh

RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 22:19

mensen om roddels te voorkomen!!! ik geef niemand de schuld voor het hele ongeluk!!! het had iedereen kunnen overkomen! en die stal waar ik reed en de mensen gaan super met de paarden om en weten heel goed wat ze doen!!!!!!!!!!!!!!!!!! xxx


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Laj1, sterregoud, Tieme, VenoSnorlax en 69 bezoekers