houding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 08:08

Ik krijg af en toe wel es te horen van mijn instructeur.. (manegelessen) dat ik niet zo naar voren moet gaan zitten.. ik probeer hier best wel goed aan te werken.. maar heeft iemand tips? Scheve mond

En ook mijn beenligging.. die is net iets te ver naar voren.. zou het daardoor komen..?? Verward

graag tipss!!


biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:43

Let een keer zelf goed op hoe je zit, regel:
Schouders, heupen en haken in 1 lijn. Als je moeite heb met recht zitten ga dan eens een paar rondjes met een hand op de rug rijden. Dan ga je vanzelf rechter zitten!

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:06

Hoi. Wat je kunt proberen is de zweep achter je rug te doen. Heel pijnlijk maar even door zetten en je merkt het niet meer. Je wordt gedwongen kaars recht te gaan zitten. De zweep heb je dus horizontaal achter je rug. Je hebt je armen gewoOn zoals je het normaal ook hebt. Alleen waar je je arm buigt loopt nu, zowel door je linker als rechterarm een stuk van de zweep. Succes.

Toon respect en je zult respect terug krijgen...
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden...
Paardrijden is pure logica, verplaats je in de positie van je paard voor je handelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:49

Ik denk (lekker eigenwijs weer) dat het handiger is om eerst eens even naar de oorzaak van je niet correcte zit te kijken. Liggen je bovenbenen wel correct in het zadel, past het zadel je uberhaupt, ligt het fatsoenlijk op de rug (soms zie je manegezadels die gewoon steil naar voren of naar achteren aflopen ), ben je recht in je bekken en ruggegraat, druk je je hakken wel goed uit etc etc.

Ik denk dus dat het handig is om er even met je instructeur over te praten, want hij/zij kan de oorzaak bepalen en dus de juiste tips geven. Wij niet, omdat we de oorzaak niet zien.
Je ziet dus ook dat mensen dan verzanden in standaard kreten die ik de term advies niet waardig vind.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:01

Probeer je zo lang mogelijk te maken en helemaal ontspannen, ga zo gemakkelijk mogelijk zitten alsof je in een luie schommelstoel zit. Probeer door je buik te ademen en laat zien aan de mensen dat je trots bent op het paard te zitten (blijven ontspannen hierbij!). Succes.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 16:14

bedankt voor al diej tips!! *LOL* hier heb ik wat aan!! OK dan!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:45

Zit lessen nemen!!! dwz ff iemand vinden die je wilt helpen, die gaat dan longeren met jij op de rug van je paard. Die persoon kan je meteen zeggen of je goed rechtop zit!! (zonder beugels is wel een beetje vermoeiend Haha! )

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:35

Heb ik ook jaaaren gehad. Eigenlijk heb je gewoon iemand nodig die elke minuut dat je rijdt je in de gaten houdt en het zegt als je weer voorover zit. Je leert het vanzelf wel, als je er aan blijft denken.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:05

Loezjuh schreef:
Heb ik ook jaaaren gehad. Eigenlijk heb je gewoon iemand nodig die elke minuut dat je rijdt je in de gaten houdt en het zegt als je weer voorover zit. Je leert het vanzelf wel, als je er aan blijft denken.



heb ik inderdaad ook gehad. ik moest erg aan me nieuwe houding wennen. maar opeens heb je het door. Succes verder!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:41

kijk het is dat ik geen eige paard heb.. anders zou het misschien stuk makkelijker zijn met iemand meenemen.. zoals hierboven werd gezegd.. dat iemand je "eigenlijk" de hele tijd in de gaten zou moeten houden.. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sydney_Zorro, Thrive en 13 bezoekers