Kat die het huis van de buren als bak gebruikt....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Kat die het huis van de buren als bak gebruikt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 00:50

Schijnheilig Mijn lieve (bokt)katertjes worden al echte kerels, ja ja, ze vangen en eten muizen... Afagdu is een beetje slechtziend, waarschijnlijk doordat hij flinke worm had als kitten, Taliesin is een kat die de kop van je romp af mauwd en de rode Gwoin is een echter kerel en wordt weleens gespot in het stukje bos hierachter en komt zo eens in de 3 dgn eens thuis.

Nu kreeg ik inene een klacht van mijn buurman (deze heeft zelf 4 katten) dat Taliesin in zijn huis betrapt is bij het 'besproeien' Schijnheilig Bloos! Bloos van zijn gordijnen... nu weet ik dat zijn katten een deurtje hebben met een electronische sleutel zodat andere katten niet naar binnen kunnen... maar aangeraden om die te laten maken Haha! Scheve mond Bloos

Dan schaam je je toch wel even voor je 'zindelijke' schattige mauw aanhankelijke kroelbeest... Bloos

En ik had al het idee dat mijn rode Gwoin ergens ander at... Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:08

Als ie achter 1 van de katten van de buurman aanloopt, echt meteen, zodat het deurtje niet sluit, dan kan hij er gewoon doorheen, hoeft het luikje nog niet eens stuk voor te zijn.

Zou me overigens niet even schamen, maar ik zou me helemaal kapot schamen eerlijk gezegt. Ik vind het al rot als mijn katten de tuin van de buren gebruiken als kattenbak (gelukkig hebben we een groot stuk land voor het huis liggen dat ze gebruiken), laat staan dat ze bij mensen binnen sproeien...

Waarom laat je die katten niet castreren? Is ook wat fijner voor de buurt, zit er over 8 weken tenminste niemand met een nest van jouw katers.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:11

Voert hij die kat... of pikt die kat dat voer?
Jij kan er verder niets aan doen Ja die kater laten helpen en hopen dat hij dan stopt met sproeien.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:46

Wat dacht je van je kat binnen houden? Jouw kat, dus jouw zorg dat niemand er last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:14

irish_lady schreef:
Wat dacht je van je kat binnen houden? Jouw kat, dus jouw zorg dat niemand er last van heeft.


Beetje kortzichtige en niet echt diervriendelijke oplossing. Bovendien heeft de buurman zelf katten die naar buiten gaan. Als zijn luikje kapot is is het wel een beetje eigen schuld dikke bult ook.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:00

als de katten gewent zijn om naar buiten te gaan heb je enorme problemen om ze binnen te houden, dat lukt gewoon niet. Ik denk dat het inderdaad gewoon het beste is om ze te laten helpen. Als ze goed is houden ze dan ook inderdaad op met sproeien en niemand heeft kittens van jou katers rond wandelen. En ja het eten kun je niet echt veel aan doen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:56

fsoudan schreef:
Jij kan er verder niets aan doen


M'n Hoela!
Tuurlijk kun je daar wat aan doen, een ander hoeft toch geen last van jouw dier te hebben! Dat hij zelf katten heeft, doet daar helemaal niets aan af.
Een van mijn katten werd me ook te vrij in de buurt, en die ligt nu dus aan de lijn buiten als ik thuis ben, en verder is ze binnen. Lijdt ze niks van hoor.
Castreren is ook al een vrij voor de hand liggende oplossing tegen sproeien, maar ik zou het persoonlijk niet moeten hebben dat m'n katten bij een ander binnenkomen ofzo. Ben ik van andermans dieren ook bepaald niet van gediend. Niet in m'n tuin, niet in m'n huis, helemaal niets.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:01

Sonja"]
[quote="fsoudan schreef:
Jij kan er verder niets aan doen


M'n Hoela!
Tuurlijk kun je daar wat aan doen, een ander hoeft toch geen last van jouw dier te hebben! Dat hij zelf katten heeft, doet daar helemaal niets aan af.
Een van mijn katten werd me ook te vrij in de buurt, en die ligt nu dus aan de lijn buiten als ik thuis ben, en verder is ze binnen. Lijdt ze niks van hoor.
Castreren is ook al een vrij voor de hand liggende oplossing tegen sproeien, maar ik zou het persoonlijk niet moeten hebben dat m'n katten bij een ander binnenkomen ofzo. Ben ik van andermans dieren ook bepaald niet van gediend. Niet in m'n tuin, niet in m'n huis, helemaal niets.
[/quote]


Ja in die zin wel... Maar als de buurman de katten voert en zijn luikje is kapot....kan orri daar niets aan doen!
Ik zou ook geen vreemde katten in mn huis moeten hebben!! Maar laatst liet ik even de honden voor de deur uit en had de voordeur open laten staan.... ja hoor kat binnen Scheve mond Dat is dan toch mij schuld of niet?

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:06

Al zou de buurman een gat in z'n muur hebben van 3x3 meter, tuurlijk kan Orri er wel wat aan doen! Is toch te zot voor woorden dat iemand een kattenluik met zendertjes moet gebruiken om geen last te hebben van ANDERMANS dieren op zijn EIGEN terrein!!!!

Vergelijking: jouw buren hebben een hengst, zetten die in de wei naast jouw merrie. Hengst springt over omheining, en dekt jouw merrie.
Kan de buurman niets aan doen, want dat doen hengsten nou eenmaal.
Moet jij maar zorgen dat jouw merrie niet toegankelijk is voor zijn hengst?

En nee, als die kat bij jou binnenloopt omdat je je eigen deur open laat staan, is dat de "schuld" van de eigenaar van die kat. Die heeft gewoon niks bij jouw huis te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:07

Nu ik m'n eigen stukje zo teruglees schiet me trouwens onder m'n haar dat het hengstverhaal toch wel verdomd aantrekkelijk wordt als je buurman een hengst als Berlin heet *LOL* Tong uitsteken Haha!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:09

Helemaal mee eens Sonja, maar veel kattenbezitters hebben helaas een plaat voor hun kop!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 12:18

Wij wonen in vrijstaande huizen, we hebben geen muur tussen onze tuinen die zijn aangrenzend (hebben iets 500 mtr eigen grond), verder woon ik aan een groot grasveld en de bosrand, zijn kat komt ook weleens bij mij naar binnen. Ik heb geen kattenluikje en ik hou ze op zich veel binnen, alleen ben ik niet de enige die hier woont. Al mijn katten zijn buiten geboren en deze waren 12 wk toen ik ze opnam en liepen al met mams buiten. Hij heeft dat kattenluikje met sleutels al sinds het begin en dit is ook de eerste keer dat ik hoor dat zoiets is gebeurt.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:29

Nou ik kan niet 100% instaan voor mijn dieren Ongelukjes gebeuren en daar doe je weinig aan.... ja als ze al gebeurd zijn.
Maar je kan niet alles voorkomen!

Die man heeft zelf ook katten en ik denk dat hij zich er 100% van bewust is dat de rollen ook omgedraaid konden zijn.
Ik liet de deur openstaan terwijl ik me er bewust van was dat er een mogelijkheid was dat de kat van de buren naar binnen kon gaan... wat ook gebeurde en waar de buuren niets van af weten....
Ik hou het dan toch bij mij fout... Ik heb dat denk vermogen om er bewust van te zijn dat die mogelijkheid erin zit... die kat denkt zo niet

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:54

Het zou wel netjes zijn om de -ondergesproeide- gordijnen te laten reinigen op z'n minst.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:54

Als de kat van de overburen hier binnenkomt schop ik het beest naar buiten toe. Als de hond van de buren hier het terrein op wandeld en achter mijn katten aangaat, kan ie ook een schop krijgen. Als mijn katten zich 'misdragen', of als iemand er last van heeft, weten ze me ook te vinden. En een kat denkt wel degelijk zo... Die 2 van mij lopen NERGENS naar binnen. Als ze voor de deur open hebben staan, gewoon mijn ouders dus, blijven ze nog buiten zitten. Alleen bij mij lopen ze naar binnen.

Ik vind het overigens wel heel gemakkelijk om te concluderen dat die buurman je katten voert. Er zullen vast wel meer buren zijn, of mensen een paar straten verder. Plus dat dat beest voor hetzelfde geld door het luikje mee naar binnen is gegaan om te eten. En nogmaals, dat luikje hoeft niet kapot te zijn, als die kater van je meteen met zijn katten naar binnen gaat kan dat gemakkelijk.

Ik vind jouw vergelijking eigenlijk niet correct fsoudan. Jij hebt het over openstaande deuren, maar het gaat hier om een kattenluikje.

Waarom laat je die beesten niet gewoon castreren? Over een x-aantal weken zitten er mensen met nestjes die allemaal verdronken worden of in asiels of de straat terecht komen. Nice.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:56

Toch vertik ik het persoonlijk om rekening te houden met andermans beesten. Ik heb zelf ook een complete veestapel, en wil gewoon pertinent niet dat een ander daar last van heeft. Daarentegen wil ik ook geen last hebben van andermans beesten.
Ik heb het in mijn vorige huis (flat notabene!) wel gehad dat de kat van de buren bij mij in de keuken een kipfilet uit de pan jatte. (daarbij brandde hij uiteraard z'n bek). Nou dan heb je bij mij de rapen gaar hoor... Ik ga niet m'n keukendeur zomers dichthouden omdat iemand anders z'n kat buiten wenst te laten lopen.

In het geval van Orri heeft de buurman er volgens mij niet zoveel moeite mee, maar ik zou zelf echt niet willen dat mijn beesten zo bij een ander binnen liepen oid.
't Zijn mijn beesten, waar ik voor gekozen heb, en een ander niet. Overigens als een buurvrouw zelf katten binnenhaalt en/of voert, dan verandert het verhaal natuurlijk. Maar bij mij was dat dus 2 weken geleden het geval, buurvrouw van 2 huizen verderop ging mijn kat lokken en voeren (gebraden gehakt met asperges erin notabene Haha! ) en ook dat wil ik niet. Nu ligt Tommy dus aan de lijn buiten. Grover loopt wel los, maar die gaat niet verder dan onze eigen achtertuin.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:31

Waarom niet castreren?
Als hij het heel geregeld doet is hem misschien een idee om op de loer te liggen en op het moment dat hij het huis van de buurman een tuinslang op het te richten, dappere kat die het dan nog eens doet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _N_, Aliedaa, Amazonbot, Astrid_Brann, dinek123, Domi_94, fnpetter1990, Iselda, lgw, lissssan, Martje80, MyrtheJ, Nele80, pjer, Polarize, Prairy, roosjenat, Saartjuh_b, Schapenvacht, Sigge, Tazzey, wiifke, Xhiske en 215 bezoekers