Indy heeft iets met de rug en een rare bobbel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Indy heeft iets met de rug en een rare bobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 23:26

Indy, mijn 3 jarige merrie heeft het allemaal weer meezitten Niet dus,.. Ze heeft een rare bult op de rug, net vlakachter waar het zadel op houdt. Het is een beetje pijnlijk, en er zit ook redelijk wat vocht in lijkt het. Ik weet niet wat het precies is Het is in ieder geval niet goed! Hoe het is gekomen weet ik ook niet, het zadel ligt daar niet. Ik was haar zowiezo van plan op rust te zetten (ik heb haar nu een aantal weken onder het zadel) maar ja... Woensdagavond komt de fysio, dus ik ben benieuwd wat die ervan zegt. Ik hoop echt dat het meevalt.

Maar dat is het niet alleen; ze heeft ook nog eens een rare bult ter grootte van pingpong-bal bij haar heup Verward Ik kan het helemaal vastpakken en 5 cm omhoog onder de huid rollen en weer terug en dan ook nog eens 5 cm naar links Scheve mond

Dus daar gaat ze donderdag voor naar de DA Scheve mond
Ook hoop ik dat dit niks ernstigs is, het is in ieder geval geen bloeduitstorting o.i.d.

Het zit allemaal even niet mee, 2 van die rotdingen bij elkaar.. Maar ja, we zullen wel zien Ach gut

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:56

is het niet een soort legger (die pingpongbal) kan ze niet gevallen zijn in de wei of zo. hoop dat het niet ernstig is. succes ermee

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 08:12

Ja zou kunnen, maar ze heeft hem nou al 2 weken en is nog steeds niet kleiner geworden. En een legger vind ik vaak iets anders aanvoelen, het lijkt net een knikker die tussen de huid en de spieren zit en die je kan verplaatsen.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:14

Ik denk eerder aan een soort " gerstekorrel" wat wil zeggen , een verstopte talgklier. Deze kunnen redelijk groot worden, maar als ze niet in de weg zitten, kan het geen kwaad. Zit het wel in de weg, dan kan het gaan ontsteken en zal weggesneden moeten worden. Dit klinkt erger alsdat het is, afhankelijk vd plaats, lokale of totale verdoving en 1 of 2 hechtingen. Sommige paarden zijn hier overigens gevoelig voor, maar ik heb eigenlijk geen idee of er iets bestaat om het te voorkomen, anders dan de huid goed schoonhouden.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:07

en? wat wasset?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:34

ja ben ook wel benieuwt wat het was.