Dure pensionstal en nog betalen voor weide ook !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Dure pensionstal en nog betalen voor weide ook !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 22:44

Nu breekt echt mijn klomp!
Ik betaal verdorie 356 euro stalling all in!
Nu mochten de pensionpaarden de afgelopen maand om beurten een uur buiten staan op een stukje weide!
Nu is er een nieuwe regel,er komen twee grote weides,een voor ruinen en een voor merries,daar mogen de paarden een dagdeel staan ruinen bij ruinen en merries bij merries!
Hiervoor moet per maand nog eens 40 euro voor worden betaald,zelf binnnen en buiten zetten!
1. Ben ik er niet zo blij mee dat ze gezamelijk in de wei gaan!
Ik heb al genoeg ellende meegemaakt de afgelopen periode,dus zit ik niet te wachten op blessures,door spelen of vechten van paarden!
Ik durf het risico gewoon niet te nemen!
2. Mijn stalling loopt steeds hoger op,wanneer stopt het eens een keer!
Wat vinden jullie,ben ik een zeur en zie ik dit verkeerd?
Groetjes Lundi


kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:53

ik vind het wel een beetje te gek ja...hier betalen de mensen 250 euro per maand incl weidegang,dwz individuele weidegang....ik vind het lef hebben zoveel te vragen!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:25

Als het all-in is hoort fatsoenlijke weidegang erbij, zeker voor dat geld.
Per jaar is dat 4272€ (dat is wel 9398.40 ouderwetse guldens!) zonder weidegang. Vijf maanden op de wei kost nog eens 200€ extra...
Het lijkt me dat je maar eens flink moet gaan onderhandelen.
Ga eens uitrekenen wat een eigen weiland met stal kost, tel daar de voerkosten bij en de werkuren en stap hiermee naar de pensionhouder.
Buiten/binnen zetten moet je evengoed al zelf doen, komt alleen de extra tijd van voeren en uitmesten erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:29

Bij ons zit het weiland er gratis bij en kun je kiezen tussen groep of op een apart landje (eventueel met 2 paarden). Als het personeel de paarden binnen en buiten zet, dan gaat het geld kosten.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:34

Niet pikken!!! Kijk eens in BIT die deze week is uitgekomen. Bijv. de pensionhouder mag niet ineens de huurprijs omhoog gooien. Ineens de paarden niet in het land of korter in het land, of ineens voor moet betalen enz.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:36

Pfff.... ik vind het wel belachelijk veel geld, zeker als je ze dan ook nog zelf binnen en buiten moet zetten.
Als ze het voor je moeten doen is het een ander verhaal, maar in dit geval vind ik dat het er 'gratis' bij hoort te zitten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:53

Bij ons zit het gewoon bij het stalgeld in,en de paarden staan allemaal in hun eigen stuk land met lekker hoog gras.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:57

Zou het niet pikken en op zoek gaan naar een andere stal, al is dat vaak ook niet makkelijk om te vinden.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 06:39

Dzjeezus zit er een gouden randje om je box, wat een geld zeg....
Zeker voor zo'n bedrag mag je toch wel gratis weidegang incl binnen en buitenzetten verlangen...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:07

Nee, ik zou het ook niet pikken. Ben hier in de buurt wel stallen gewend van zo'n 330 euro, maar dan mag je toch verwachten dat echt ALLES erbij inzit. Dus ook weiland.
Je komt anders op bijna 400 euro per maand Bloos!

En dan komt er nog eens bij dat ze dus in de groep staan en dat je ze zelf binnen en buiten moet zetten.
Nee, ik zou maar eens gaan rondkijken, want weet wel zeker dat je wat beters kan krijgen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:26

Potverdikkie! Mijn stalling gaat in de zomer omlaag naar 80 euro, juist omdat ze buiten staat!!!

(staan, kan er nog niet aan wennen dat ik 2 paarden heb!)

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 07:26

Het binnen en buiten zetten is voor mij gelukkig geen probleem,hoewel ik denk dat het voor de meeste wel een probleem zal zijn,ivm werk of school!
Verder is het een super stal,daarom baal ik hier ook zo ontzettend van!
Maar ja het loopt op deze manier zo op,wat volgt?
Lundi

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:46

hoe wilden ze dat regelen met zelf binnen en buiten zetten? de hele dag komen er dan mensen( vaak alleen) in het weiland, verstoren de groep en moeten klunzen met draden open en dicht en andere paarden op afstand houden. Je kunt wachten op ontsnappingen en ongelukken. Ik zou dat nog maar eens bespreken op stal.
En wat de kosten betreft, ze zullen direct zeggen dat het mag maar niet moet en dat het een extraatje is. Ik begrijp nu wel waarom er hier zoveel paardenmensen komen wonen, voor dat bedrag heb je de helft al van een hypotheek op een vrijstaand huisje met 1500m2 grond betaald. Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:49

wij betalen ook een extra bedrag voor de weidegang... dat bedrag is afhankelijk van of je paard dag en nacht buiten staat of dat ie 's nachts binnen staat.... de boer zet alle deuren open en gooit de kudde dus buiten... binnenhalen moeten we zelf doen.

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je extra betaalt voor weidegang.. het is tenslotte toch een extra faciliteit waar jij en je paard gebruik van maken....

Zo te zien ben ik de enige die er zo over denkt...

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:07

Jeetje wat een geld Bloos!
Ik betaal 220,- euries in de maand en dan heb ik ongeveer dezelfde faciliteiten als jullie hebben, alleen wat minder luxe Tong uitsteken
En de paarden mogen elke dag 5 uur het land op OK dan!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:14

SmithsGirl schreef:
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je extra betaalt voor weidegang.. het is tenslotte toch een extra faciliteit waar jij en je paard gebruik van maken....

Zo te zien ben ik de enige die er zo over denkt...

Ik ben het wel een beetje met je eens, maar moet je eens kijken wat zij sowieso al kwijt zijn voor de stalling, als je dan ook nog eens extra moet betalen voor de weidegang, dan is het toch niet leuk meer om een paard te houden?

P.s. Lundi, je kunt ook een keer bij ons komen kijken, er staan bij ons genoeg oude stalgenoten van jullie Tong uitsteken

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:24

Extra betalen voor weidegang vind ik onzin. zeker als je al zulke prijzen betaald.
Als de paarden buiten staan heeft de pensionhouder ook veel minder kosten aan stro en hooi. (paarden die buiten staan krijgen vaak een 1 a 2 maaltijden hooi minder) Je box is ook schoner. Dus minder stro.. En als je zelf binnen en buiten moet zetten dan heeft hij er verder geen omkijken naar.
Dus extra betalen vind ik not done.
Ik verhuis vrijdag naar een stal met weidegang waar het buitenzetten/binnenhalen gedaan wordt want ik vind het onderling geregel (wat ik nu doe) ook lang niet ideaal. Hij komt nu bij mij om de hoek te staan en dan zou het nog wel kunnen hoor om het zelf te regelen maar nu ben ik zeker 20 minuten onderweg met reizen en het ligt ook niet op de route naar mijn werk. Nu regelen we het met zijn 5 en zit ik doordeweeks in de binnenhaaldienst maar het kost je zo een half uur extra..
Ik zou het zeker nog in de groep gooien hoe andere pensionklanten erover denken en dan nog eens proberen te praten met de pensionhouder.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:45

Pfff zoveel geld aan stalling en dan nog extra betalen voor de wei...echt belachelijk...ik zou op mijn beurt dus zeker wel verhuizen

Ik betaal niks extra bij voor de wei. Moet ze wel zelf buiten zetten en binnenhalen, maar bij mij staan ze gewoon dag en nacht buiten.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:46

Wát een bedragen zeg!!! T-ring zeg, keren ze dan iedere dag alle strootjes om oid?
Dan ben ik vreselijk blij dat ik de knollies aan huis heb staan... jeetje, je halve maandsalaris zou aan 2 paarden opgaan, dan nog je hypotheek en je huishoudgeld, auto en dan ben je al helemaal blut!

Toos paardloos

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:50

Eerlijk gezegd vind ik het belachelijk wat je moet betalen daar! Scheve mond Ik zou maar snel gaan zoeken naar wat anders, want volgens mij word je daar gewoon genept... Nagelbijten / Gniffelen
Hier in de buurt is alles zon 220, all in (ook weidegang...)

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:52

Ze heeft het wel in haar bol he Lundi, vind het gewoon onbeschoft!!!!
356 klinkt niet veel, maar het zijn toch gauw 785 nederlandse guldens !!!!!
Weet dat jullie geen verkeerde stal hebben, maar dit is te gek voor woorden en dan komt er ook nog eens 40 euro bij!!! Dat was voorheen ook 88 gulden.....

Dan zit je op een bedrag van 873 gulden PER MAAND.......!!!!!!

En al je andere kosten komen er ook nog eens bij DA, HS, hoop voor je dat het er bij blijft. Meestal gaan de stallingskosten toch per januari omhoog?
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 25-05-04 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

lotje82
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:52

dit is belachelijk veel.....
misschien moeten jullie hem nog maar eens de betekenis van 'all in' uitleggen, want volgens mij begrijpt hij t niet helemaal...
dat hoort gewoon bij de prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:53

jullie moeten met elkaar in verweer gaan. Valt toch ook niet te regelen? Als jij je paard op de wei zet en hem de hele dag laat lopen, wie controleert dat?

Dus als pietje puk het paard van putje piek binnen zet, komt er ruzie. Die kan niet met die en die niet met die.

Die van mij heeft ook op een wei met meerdere gestaan. Echt wel een gedoe hoor om je paard van de wei te krijgen. Er lopen altijd wel een paar met je mee en er dringt er altijd wel eentje bij het hek voor om ook naar binnen te kunnen. Als je daar niet zo goed mee om kunt gaan, komen er problemen.

Als ik zo veel geld moet betalen, zou ik dat niet willen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:54

Ik vind het ook een hoop geld bij ons is het € 257,- all inn 7 dagen per week. Als ze nu daar al geld gaan berekenen wat komt er dan nog meer bij...

...Dreaming with my eye's wide open...

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:57

Wij betalen ook aardig wat pensiongeld maar weidegang zit daar gewoon in.Ze worden buiten gezet en `s middags weer binnen gehaald.
De paarden staan in groepjes bij elkaar en past een paard niet in een bepaald groepje dan wordt er wat anders gezocht.
Aangezien er veel paarden naar buiten gaan wordt het wel op prijs gesteld om te komen helpen met binnen doen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, LuckySeven en 121 bezoekers