Ideetjes showteam gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Ideetjes showteam gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 11:32

Hello luitjes,
Sinds enige tijd hebben we een fjordenshowteam waar driftig gedressuurd, aangespannen gereden en gesprongen wordt. Nou wil het feit dat we ook 3 westernruiters in het team hebben (die op dit moment driftig mee dressuuren en springen). Eentje rijdt reining en barrel races, de ander pleasure en trail en ik ben dus nog met de basis bezig (ga trail rijden tzt).
Om dat we de fjord in AL zijn gebruiksmogelijkheden willen promoten moet er natuurlijk ook een western itumpje komen.
Wat is nou een promo voor de westernsport om te laten zien? Een nette slidingstop, een trail oefening (achterwaarts door de L ofzo), en zowizo de gangen.
Er is altijd zoveel commentaar op shows, wat is er dan beter om aan het publiek te vragen wat ze willen zien.

Wat zou jullie als toeschouwer (als je een fjord of ander niet-westernpaard zou hebben) bewegen om western te gaan rijden, wat wil je dan zien. Item mag niet langer dan 10 minuten duren. En ivm andere elementen van de show niet teveel materiaal in de ring (dus geen heel trail parcours).

Nou spui maar de ideetjes, dan neem ik ze mee in de volgende vergadering.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 12:41

Nu heb ik toevallig een wel-westernpaard maar dan mag je toch ook zeggen wat je leuk vind om te zien Haha!

Natuurlijk is reining altijd een mooi plaatje,vooral als het paardje in kwestie het goed onder de knie heeft.
Geven jullie ook kommentaar tijdens de show? Dan kun je laten zien wat de bedoeling is van de walk-jog-lope, waarom er met een lossere teugel wordt gereden, etc.

Leuk idee, hoor!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 12:59

vera schreef:
Nu heb ik toevallig een wel-westernpaard maar dan mag je toch ook zeggen wat je leuk vind om te zien Haha!
Leuk idee, hoor!


Jij altijd, hahahhaha Haha!
Ja we gaan er wel een ladyspieker bij zetten om uit te leggen wat we laten zien, zowizo om de paarden voor te stellen want we hebben echt van beginner tot Z2 dressuur. Dus wel leuk om de verschillen te laten zien.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:07

hoho geen menspeaker??? waarom nou een ladyspeaker????
en om de vooroordelen niet om te zetten in zie je nou wel!!!!!!!!
doe geen spin of slidingstop!

het kan wel in b.v, de 6 minuut met VOORAF uitleg van waarvoor je de spin en sliding gebruikt.

verder heeeeeeeel veeeeeeeeeeel sucses

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 13:40

westernworld schreef:
hoho geen menspeaker??? waarom nou een ladyspeaker????
en om de vooroordelen niet om te zetten in zie je nou wel!!!!!!!!
doe geen spin of slidingstop!

het kan wel in b.v, de 6 minuut met VOORAF uitleg van waarvoor je de spin en sliding gebruikt.

verder heeeeeeeel veeeeeeeeeeel sucses


Tsja de enige man in het demoteam is een dressuurruiter helaas. Verder zijn het allemaal meiden die westernrijden (hoezo mannensport? Haha! ).

Nee we willen er idd een soort miniclinic van maken van basis tot eindresultaat. Dus waarom stelling en buiging voor je kunt spinnen en stoppen. Daarom willen we ook wat trailoefeningetjes erin, ook gevolg van goede basis. En de 3 basisgangen.
Want zonder basis (het minder spectaculaire van het westernrijden) kom je nergens. Opvallend is ook dat geen van ons met sporen rijdt, dus das alvast 1 vooroordeel van het western wat we wegnemen (westernrijders rijden altijd met joekels van sporen en misbruiken die).

Alvast bedankt voor je inbreng, als ik nog wat wil weten weet ik je te vinden, hihi *LOL*

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:00

Misschien wel goed om dan uit te leggen dat joekels van sporen met zoveel kwaad (of soms minder) doen dan die prikkertjes die zij gebruiken.
Het vooroordeel zit hem voornamelijk in het formaat wat afschrikt. Knipoog

En dat de goede altijd onder de kwaden moeten lijden.... Schijnheilig

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:27

Wat het altijd goed doet zijn spectaculaire trailoefeningen. Paard inpakken in plastic. Over plastic heenlopen. Onder plastic doorlopen. Plastic zak vol met rammelende blikjes aan een touwtje achter je aantrekken. Vergt allemaal nog even wat oefenen, maar als je paard geen krimp geeft bij zulke oefeningen staat iedereen wel met open mond te kijken.

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:36

Vippie schreef:
Opvallend is ook dat geen van ons met sporen rijdt, dus das alvast 1 vooroordeel van het western wat we wegnemen (westernrijders rijden altijd met joekels van sporen en misbruiken die).

Da's gewoon bullshit natuurlijk. Ik ben ook een westernruiter en rijd dus wel met sporen, en ze zijn inderdaad niet klein. Maar die gebruik ik alleen wanneer het paard niet op de rest van mijn hulpen reageert. Ik heb het geluk dat ik lang ben, en dus met mijn benen onder het paard door steek, waardoor ik het paard dus ook niet 'per ongeluk' kan prikken met mijn "joekels" van sporen.

Verder wel een leuk idee Haha! Ik zou inderdaad was cassidy zegt, dingen ondernemen waardoor men met een bek vol tanden staat te kijken. Zoals oefeningen met plastic, dingen waar andere paarden normaal bang voor zijn, en die van jullie niet. Vergt inderdaad veel oefenining, maar je hebt wel een show Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:50

De opbouw om te leren stoppen: dus vanuit stap, daarna vanuit draf en evt. een sliding.
De roll back vind ik zelf altijd een leuk item.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:58

Op zich maakt het niet zo veel uit wát je doen, maar hóe je het doet!
Alleen laten zien wat een paard goed onder de knie heeft als het een demo is, óf je moet heel duidelijk in je commentaar melden dat het een soort trainingsdemo is.
Veel vooroordelen komen tot stand door goed bedoelde maar slecht uitgevoerde demo's. Een slidingstop waarbij vreselijk in de mond getrokken wordt. Een spin die aan de andere kant van de bak eindigt... allemaal dingen die de westernsport geen goed doen.
Dus zorg dat wat je wilt laten zien ook lukt. Beter iets simpelere oefeningen perfect uitgevoerd dan spectakulair werk wat mislukt.
Op zich zijn die ideetjes van Cassidy dus leuk, maar zorg dan wel dat je paard ook écht niet bang is voor die blikjes in plastic zak...ook niet op vreemd terrein (waar ze ineens dingen doen die ze ander nooit doen Knipoog )
Veel succes met jullie demo-team!
~Francis~

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:05

Ben het helemaal met Francis eens! En vergeet de kleding niet!
Laatst zag ik een Tinkershow waar iemand ook 'western' in reed, inclusief klapperpistolen en een koeienprint hoed Misselijk .

Zorg voor een proffesionele uitstraling zo ook voor je paard want die lopen bij dit soort 'cowboys' ook volledig voor schut met veertjes, kralen en andere aanverwante 'native' kitch! Boos!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:37


Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 09:47

Cassidy schreef:
Wat het altijd goed doet zijn spectaculaire trailoefeningen. Paard inpakken in plastic. Over plastic heenlopen. Onder plastic doorlopen. Plastic zak vol met rammelende blikjes aan een touwtje achter je aantrekken. Vergt allemaal nog even wat oefenen, maar als je paard geen krimp geeft bij zulke oefeningen staat iedereen wel met open mond te kijken.


Yep hadden we al in het showblokje bomvastheid van de fjord. Mijnes loopt bv geblindoekt over een ritselend plastic zeil in 2 gangen (stap, draf) en verder de hele bak rond.
Die blikkies vindt ik ook wel een idee in die plastic zak (effe kat te vreten geven).
Thanx voor de inbreng!

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 09:53

XoNo"]
[quote="Vippie schreef:
Opvallend is ook dat geen van ons met sporen rijdt, dus das alvast 1 vooroordeel van het western wat we wegnemen (westernrijders rijden altijd met joekels van sporen en misbruiken die).


Da's gewoon bullshit natuurlijk.
[/quote]

Ja dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet het engels rijdend publiek niet, die ziet alleen die grote glimmende wielen aan je laarzen hangen. En zoals je op veel andere westernforums kunt lezen betsaan er nogal wat vooroordelen over westernruiters (ruw, sporen enz enz) en die willen we dus niet versterken. Bij ons zou je dan het gezeik krijgen: zie je wel ze hebben van die grote sporen nodig om zo'n slome fjord vooruit te krijgen.
Dus beginnen we gewoon zonder (hebben we zowizo niet nodig, dus waarom zouden we ze dan omdoen?).

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 10:04

Francis schreef:
Op zich maakt het niet zo veel uit wát je doen, maar hóe je het doet!
Alleen laten zien wat een paard goed onder de knie heeft als het een demo is, óf je moet heel duidelijk in je commentaar melden dat het een soort trainingsdemo is.

Veel vooroordelen komen tot stand door goed bedoelde maar slecht uitgevoerde demo's. Een slidingstop waarbij vreselijk in de mond getrokken wordt. Een spin die aan de andere kant van de bak eindigt... allemaal dingen die de westernsport geen goed doen.
Dus zorg dat wat je wilt laten zien ook lukt. Beter iets simpelere oefeningen perfect uitgevoerd dan spectakulair werk wat mislukt.
Op zich zijn die ideetjes van Cassidy dus leuk, maar zorg dan wel dat je paard ook écht niet bang is voor die blikjes in plastic zak...ook niet op vreemd terrein (waar ze ineens dingen doen die ze ander nooit doen Knipoog )
Veel succes met jullie demo-team!
~Francis~


Vandaar dat ik dus even hier wat info inwin, zodat we ons straks met trots aan jullie kunnen laten zien.
We trainen op verschillende lokaties die voor alle paarden vreemd zijn, sommigen reageren daar heel heftig op, die muts van mij vindt schijnbaar alles leuk, hihii. Nou moet ik er ook bij zeggen dat ik dr ook al van jongs af aan overal mee naar toe sleep, dus die is wel wat gewend.

Ik zit er zelfs aan te denken om de vlaggenrace (vlag op stok in ton naar de andere ton brengen in racegalopje tegen ander team) geblindoekt te gaan doen om het wat spectaculairder te maken. Lijkt me ook wel gaaf.
Zal het vandeweek eens oefenen.


Vera schreef: Ben het helemaal met Francis eens! En vergeet de kleding niet! Laatst zag ik een Tinkershow waar iemand ook 'western' in reed, inclusief klapperpistolen en een koeienprint hoed .
Zorg voor een proffesionele uitstraling zo ook voor je paard want die lopen bij dit soort 'cowboys' ook volledig voor schut met veertjes, kralen en andere aanverwante 'native' kitch!

JAAAHHHH, dat vond ik ook zo'n lachertje. Nee zo doen wij het zeker niet. Ik probeer zelfs voor alledrie dezelfde outfit voor elkaar te krijgen, dat lijkt me helemaal gaaf, maar ik weet niet of de rest er zoveel geld aan uit wil geven (ik heb voormezelf een leuk setje in gedachten maar kost wel ene paar centen). Maar het wordt geen slapstick gedoetje hoor met klappertjes pistolen. Moet wel een beetje serieus blijven.
*LOL*
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 10:09

vera schreef:
Doet deze ook mee met jullie showteam?
Anders zou ik haar zeker proberen te strikken Knipoog Tong uitsteken
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=39067


Jaja die zit er ook in, echt toffe meid en gaaf paard. tsja smaken verschillen zeg ik maar als ik zo die reacties lees. Ik vindt het in ieder geval top dat ze zo ver is gekomen en gewoon lekker met hem doorgaat bij de paarden, dat vindt ik pas lef hebben. De meesten zouden dan een KWPNer kopen.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers